AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Jeg vet at jeg ikke må ta sukkerpillene, men jeg har også hørt at sæd kan "overleve" 9 dager etter sex, så jeg skjønner egentlig ikke helt dette... Jeg mener, hvis man skal ta angrepille hvis man har glemt en vanlig pille, betyr ikke egentlig det at man ikke kan ha sex når man tar sukkerpillene da? Fordi de er jo ingenting, så det blir jo som å ikke ta pille (bruke beskyttelse)
Lady Stardust Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Grunnen til at du ikke blir gravid i "pauseuken", er at hormonene samles opp i kroppen, og uken du ikke tar noen, har du "nok å gå på", om jeg kan si det sånn. Nå er jeg ingen lege, og kan ikke de riktige uttrykkene her, men det er iallefall trygt å ha sex selv om du går på sukkerpillene/ikke tar pillene den uka. Grunnen til at du kan bli gravid om du mister en pille i midten av måneden, er fordi da er det ikke lenge siden du hadde pauseuken, og kroppen har ikke nok å gå på. Da vil det bli kluss.. Beklager om jeg forklarer tungvindt eller uforståelig, men dette er iallefall det jeg har fått med meg. 1
Antlers Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Du trenger ikke ta de, men det er kjekt å gjøre det slik at du ikke går i surr med dagene. Det er fravær av hormoner som setter igang den falske blødningen, så sukkerpillene gjør ikke noe fra eller til der. Har egentlig ikke tenkt over det med at uken med "mens" er ubeskyttet før, men fant dette: P-piller er trygt også de dagene man tar placebopillene/huskepillene. Hvis man ellers har husket å ta alle pillene man skal til tiden, har man en trygg prevensjon HELE måneden selv om det bare er 21 aktive tabletter.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Takk og oppklarende. Men som jeg også sa så har jeg hørt at sæd kan overleve i 9 dager... Jeg har tatt alle pillene resten av måneden til riktig tid og sånn, men jeg har jo hatt sex de siste dagene... og nå tar jeg ikke sukkerpillene. Og det gjør da ingenting?
Antlers Skrevet 29. mai 2011 #5 Skrevet 29. mai 2011 Nei, så lenge du ikke har slurvet med de vanlige pillene er du "helt" trygg (det er jo selvsagt en mikroskopisk sjanse for at noe går galt, selv om man gjør alt rett)
Gjest Spinell Skrevet 29. mai 2011 #6 Skrevet 29. mai 2011 Jammen, du tar ikke p-piller for å drepe sæd, men for å forhindre eggløsning. Du får akkurat like lite eggløsning av å ta sukkerpiller som av ikke å ta noen ting de dagene dette gjelder. Når uka er over begynner du jo på pillen igjen, og "fyller på" med hormoner på vanlig måte. 1
Gjest Iah Skrevet 29. mai 2011 #7 Skrevet 29. mai 2011 Jeg synes det er skremmende at så mange jenter og kvinner ukritisk spiser piller hver eneste dag, uten å sette seg inn i hvordan de fungerer.. 1
Mynona Skrevet 29. mai 2011 #8 Skrevet 29. mai 2011 Fader.. jeg svarte på denne i stad, men mitt svar står ikke her.. Er det laget to tråder som er helt like eller?? 1
Antlers Skrevet 29. mai 2011 #9 Skrevet 29. mai 2011 Fader.. jeg svarte på denne i stad, men mitt svar står ikke her.. Er det laget to tråder som er helt like eller?? Jepp, to.
Mynona Skrevet 29. mai 2011 #10 Skrevet 29. mai 2011 Jepp, to. Ahh.. hva var poenget med det? Likte ikke TS svaret mitt?? For åpningsinnlegget var likt.. 1
Antlers Skrevet 29. mai 2011 #11 Skrevet 29. mai 2011 Ahh.. hva var poenget med det? Likte ikke TS svaret mitt?? For åpningsinnlegget var likt.. Dobbeltpost, kanskje? Fin anledning til å plusse litt på innleggene dine, da 1
Mynona Skrevet 29. mai 2011 #12 Skrevet 29. mai 2011 Dobbeltpost, kanskje? Fin anledning til å plusse litt på innleggene dine, da Hehe.. takk. du fikk + tilbake! jeg har klart å samle opp en del nå. Sorry TS for off topic, men du har vel fått svaret du søkte.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå