AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Drikker du alkohol hver dag på ferie? Jeg er redd jeg drikker for mye. Drikker i snitt ca 2.5 flaske vin i uken, og i ferier blir det fort mer. Hva er egentlig normalt? Og når kan jeg få leverskade??
Gjest Purple Haze Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 I ferien drikker jeg når jeg har lyst. Det sies at kvinner kan drikke 1-1,5 enhet øl eller vin pr dag, uten at det er skadelig. En enhet er vel et glass, så da kan du regne ut selv om du drikker for mye. Hvis du synes selv at du drikker for mye, er det jo bare å begrense seg før det sklir helt ut. 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Det teiteste jeg vet, er folk som drikker hele ferien og bare husker hva de gjorde pga bildene de tok.... 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 2,5 liter vin i uka? Hørtes ikke bra ut. Tror du bør prøve å redusere det, kan ikke være bra for kroppen/leveren. I ferier tar jeg kanskje et glass vin til middagen, men ofte ikke, men ellers kanskje et glass på kvelden når vi har fått satt oss med beina opp og slapper av. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #5 Skrevet 29. mai 2011 Det teiteste jeg vet, er folk som drikker hele ferien og bare husker hva de gjorde pga bildene de tok.... Det er jo ikke snakk om å ikke huske noe fra ferien. Drikker jeg ett glass til lunsj og en 3-4 glass under middag/resten av kvelden blir jeg jo bare brisen:) 1
Cata Skrevet 29. mai 2011 #6 Skrevet 29. mai 2011 Drikker stort sett ikke i ferien, og sjelden ellers også. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #7 Skrevet 29. mai 2011 Det er jo ikke snakk om å ikke huske noe fra ferien. Drikker jeg ett glass til lunsj og en 3-4 glass under middag/resten av kvelden blir jeg jo bare brisen:) Nei, jeg refererte ikke til deg Du kommer ikke i nærheten av det med den mengden du beskriver her
Brunhilde Skrevet 29. mai 2011 #8 Skrevet 29. mai 2011 Nei, jeg drikker ikke hver dag når jeg har ferie, det har jeg ikke behov for. 1
Gjest Spinell Skrevet 29. mai 2011 #9 Skrevet 29. mai 2011 Nei, jeg drikker ikke hver dag når jeg har ferie. Ikke annenhver heller. Jeg synes det høres ut som du drikker mye. 2
Rainbow Skrevet 29. mai 2011 #10 Skrevet 29. mai 2011 Drikker veldig sjelden. I ferien blir det kanskje et glass annenhver uke eller noe. Ikke noe glad i alkohol lenger, egentlig.
Gjest Tutta Skrevet 29. mai 2011 #11 Skrevet 29. mai 2011 Det er kun når vi reiser til varmere strøk jeg drikker en del vin hveeer dag:) 3 uker med mye vin på all inclusive tur til Karibien er jo så kos! Dette kan da ikke være helseskadelig??? Eller...? 1
Gjest strykebrett Skrevet 29. mai 2011 #12 Skrevet 29. mai 2011 Jeg driker vel kanskje hver dag når jeg er på ferie, men da er det snakk om en øl eller et glass vin til maten, ikke noe jeg blir beruset av.
Gjest Anjelika Skrevet 29. mai 2011 #13 Skrevet 29. mai 2011 Ja, sånn ca. Drikker meg ikke full hver dag, men jeg er glad i alkohol. Litt av gleden med reise er å gå ut og spise og drikke god vin, teste noen nye øltyper og de lokale drinkene osv. 3
Gjest Normalfordeling Skrevet 29. mai 2011 #14 Skrevet 29. mai 2011 Om jeg drikker hver dag avhenger av type ferie. Går jeg fra hytte til hytte så kan det til nød bli et glass vin en og annen kveld. Er jeg i varmere strøk så blir det gjerne alkohol hver dag. Vin til maten og en kald øl for kos.
Cæm Skrevet 29. mai 2011 #15 Skrevet 29. mai 2011 Er ikke noe stor fan av å drikke alkohol, så nei... langt ifra. Var på klassetur i amsterdam nå nylig. Satt på en fortauskafè med noen venninner. De kjøpte smirnoff ice, jeg kjøpte kakao og brus
Gjest Illiya Skrevet 29. mai 2011 #16 Skrevet 29. mai 2011 Om jeg drikker hver dag avhenger av type ferie. Går jeg fra hytte til hytte så kan det til nød bli et glass vin en og annen kveld. Er jeg i varmere strøk så blir det gjerne alkohol hver dag. Vin til maten og en kald øl for kos. Samme her! Er jeg i "syden" hører vin med til maten, så da drikker jeg vin hver dag. Drikker ikke på stranda, kun på kvelden, og jeg drikker ikke mye. På ferie i Norge, er det ikke det samme.
Gjest Emo Fisk Skrevet 29. mai 2011 #17 Skrevet 29. mai 2011 Om jeg er syden uten barn drikker jeg litt hver dag. Pleier aldri å reise på fyllatur, men det blir som oftes noe hver dag. Ellers i vanlige ferier, så er det ganske som normalt (når jeg ikke er gravid, altså). Vin i helgen.. kanskje noe ekstra om man har reker eller krabbet etc. Drikker generelt sett kanskje en såkalt enhet alkohol i uka når ikke gravid.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #18 Skrevet 29. mai 2011 Når jeg er vekkreist på ferie drikker jeg nok hver dag ja, ikke så jeg blir full men et par kvelder ut på byen og ellers til maten etc. I juleferien blir det nok også drikking en del dager (har ikke barn) og også i ferier som påske etc. Da er det en del gode middager med vin til, og også noen kvelder på byen etc. Men nå på torsdag og fredag skal jeg ha fri. Da kommer jeg ikke til å drike noe. Om jeg har erie hjemme i mitt eget hus drike jeg bare om jeg har laget en ekstra god middag etc. Det er ikke slik at jeg da drikker hver dag bare fordi jeg kan liksom. Når jeg skal ha to uker ferie i somer kommer jeg heller selvsagt ikke til å drikke hver dag, selv om jeg har muligheten til det.
Kosemose Skrevet 29. mai 2011 #19 Skrevet 29. mai 2011 Jeg drikker veldig sjeldent noe med alkohol, men får jeg lyst på en øl eller et glass vin tar jeg det hvis det passer, uavhengig om jeg er på ferie eller hjemme. Syns det er slitsomt med folk som må drikke hver dag fordi de er i syden eller har ferie eller det er helg eller de skal slappe av/kose seg. 1
Tears.of.the.Sun Skrevet 29. mai 2011 #20 Skrevet 29. mai 2011 Når jeg er på romantisk ferie med kjæresten spretter vi ei flaske vin på kveldingen som oftest, men ikke hver kveld heller Noen ganger nyter vi en drink på stranden. Når jeg er sammen med venninner på ferie tar vi et par drinker et par ganger i uken. Hvis vi er på ferie et sted i norden, tar vi kanskje utepils, men det er ikke jeg noe glad i så det gjelder ikke meg. Helt normalt avslappet forhold til alkohol med andre ord
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå