cha Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Hva blander du i drinkene dine? Føler sprite og sprit sammen begynner å bli litt kjedelig. Hva bruker du? Oppskrifter?
Gjest Kim Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Hva blander du i drinkene dine? Føler sprite og sprit sammen begynner å bli litt kjedelig. Hva bruker du? Oppskrifter? Det spørs jo hva slags spritbase du liker, men sånn sett så er stort sett alt bedre enn vodka, bacardi limon, razz, torched cherry osv og sprite. Kan du ikke starte med noe enkelt som en caipirinha: lime, sukker og cachaca. hvis du liker den fruktigere tilsett din favirittfrukt.
Supraspinatus Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 (endret) Det spørs jo hva slags spritbase du liker, men sånn sett så er stort sett alt bedre enn vodka, bacardi limon, razz, torched cherry osv og sprite. Kan du ikke starte med noe enkelt som en caipirinha: lime, sukker og cachaca. hvis du liker den fruktigere tilsett din favirittfrukt. Du kan ikke mene at cachaça er bedre enn vodka? Det smaker jo RUMPE. Jeg foretrekker caipiroska, som er caipirinha med vodka. Jeg har også utforsket gin, blandet tradisjonelle drinker som ikke har gin i seg med gin i stedetfor. Gin+redbull = ikke så verst om du liker gin. Gin+Cola = Nei, det ble litt rart Gin+soda = meget godt Endret 29. mai 2011 av Supraspinatus
FrøkenJosefine Skrevet 29. mai 2011 #5 Skrevet 29. mai 2011 Synes den beste drinken som finnes er vodka eller lignende, med appelsinjuice og isbiter! Kalles vel "Screwdriver"...enkelt og skikkelig godt!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #6 Skrevet 29. mai 2011 Her er en god og veldig lettvint drink: http://kjoekkentjeneste.blogspot.com/2010/12/gin-med-hyllebrsaft.html Fordelen er at deler av ingrediensene kjøpes på Ikea.
Gjest Kim Skrevet 29. mai 2011 #7 Skrevet 29. mai 2011 (endret) Du kan ikke mene at cachaça er bedre enn vodka? Det smaker jo RUMPE. Jeg foretrekker caipiroska, som er caipirinha med vodka. Jeg har også utforsket gin, blandet tradisjonelle drinker som ikke har gin i seg med gin i stedetfor. Gin+redbull = ikke så verst om du liker gin. Gin+Cola = Nei, det ble litt rart Gin+soda = meget godt Det kan vel tenkes at du har smakt en dårlig caipirinha... Vodka er den kjedeligste basespriten, da den ikke har noen egensmak/særpreg.At du i det heletatt foreslår gin og redbull forteller meg at du mest sansynlig vis aldri har smakt en skikkelig lagd cocktail i hele ditt liv. Gindrink: 4cl gin (hendricks eller plymuth) 6cl ferskpresset sitronsaft Eggehvite fra ett egg 6 ferske bringebær Innholdet fra en stor pasjonsfrukt 3cl 2:1 sukkerlake Ha alle ingrediensene i en shaker uten is, Shake hardt i 10-20 sekunder Fyll så shakeren med is og shake i ca 10 sekunder. Dobbeltsil over i et stort longdrinkglass ( ca 40cl) fyllt med is oter. Topp med soda. Jeg har lagd mange slike bringebær/pasjonsfrukt fizz og aldri fått en i retur og jeg har servert drinken til mange "strawberry daiquiri damer" Endret 29. mai 2011 av Kim
Supraspinatus Skrevet 30. mai 2011 #8 Skrevet 30. mai 2011 Det kan vel tenkes at du har smakt en dårlig caipirinha... Vodka er den kjedeligste basespriten, da den ikke har noen egensmak/særpreg.At du i det heletatt foreslår gin og redbull forteller meg at du mest sansynlig vis aldri har smakt en skikkelig lagd cocktail i hele ditt liv. Hehe. Det var ment med glimt i øyet. Jeg ville jo aldri funnet på å servere det dersom jeg var bartender. Poenget var å vise at alt går egentlig an, bare man prøver seg frem. Det er mange gode drinker man kan lage, men å begynne å ta med seg egg på fest for å mikse drinker tror jeg er litt drygt. Eneste funksjonen til egget er å lage skum, da blir kanskje en hel eggehvite litt mye. De enkle drinkene er ofte de beste, ihvertfall når man skal bære med seg drikken til vors. Rom er en god base for det meste, både caipirissima (caipirinha med rom), cuba libre (rom&cola), fidel castro (rom&ginger ale), grog (sukkerlake, vann, sitron/limejuice, rom). Jeg anbefaler TS å gå inn på Aperitifs bartender. Der finnes det mengder av oppskrifter og tips og triks. Det er noen ting som gjør en drink bedre: 1. Is 2. Riktig glass. (3. En bartender som ikke klipper drinken)
Gjest Kim Skrevet 30. mai 2011 #9 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Hehe. Det var ment med glimt i øyet. Jeg ville jo aldri funnet på å servere det dersom jeg var bartender. Poenget var å vise at alt går egentlig an, bare man prøver seg frem. Det er mange gode drinker man kan lage, men å begynne å ta med seg egg på fest for å mikse drinker tror jeg er litt drygt. Eneste funksjonen til egget er å lage skum, da blir kanskje en hel eggehvite litt mye. De enkle drinkene er ofte de beste, ihvertfall når man skal bære med seg drikken til vors. Rom er en god base for det meste, både caipirissima (caipirinha med rom), cuba libre (rom&cola), fidel castro (rom&ginger ale), grog (sukkerlake, vann, sitron/limejuice, rom). Jeg anbefaler TS å gå inn på Aperitifs bartender. Der finnes det mengder av oppskrifter og tips og triks. Det er noen ting som gjør en drink bedre: 1. Is 2. Riktig glass. (3. En bartender som ikke klipper drinken) Vel det spørs jo litt hva slags fest du er på Eggehvite er selvfølgelig helt nødvendig hvis du skal lage en fizz. Ellers er jeg hjertens enig i at rom er en fantastisk basesprit og forøvrig det jeg lager mest drinker av på jobben. Forøvrig så er cachaca en type rom, det er bare det at destillasjonen skjer før sukkeret i molassen er krystallisert, istedenfor etter slik som i det meste av rom, men med unntak av rhum Agricole som er laget på saften av ferspressede sukkerrør. Endret 30. mai 2011 av Kim
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #10 Skrevet 30. mai 2011 jeg foretrekker vodka i drinkene mine, det gir minst bakrus har jeg funnet ut det jeg drikker nå fortiden er gulsaft (ikke lightversjon), sprite og vodka. Det er kjempe godt, en venninne som lærte meg det i påska Du blander saft og brus på samme måte som saft og vann ca. Og tar i ønsket mengde vodka
Gjest HLHD Skrevet 30. mai 2011 #11 Skrevet 30. mai 2011 Bisonvodka (google det) med eplejuice! Smaker seriøst eplekake! :-D Jeg liker ikke sprit, men denne er nydelig :-D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå