Gå til innhold

12 1,5l. brus for 100kr på OBS

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det rart det finnes overvekt? Butikkene presser usunn mat og drikke på oss for en billigere og billigere penge.

Flere som reagerer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg bryr meg ikke. Men synes det er synd for de som er "svake" og faller for slike tilbud.

Skrevet

Jeg synes det er fint siden jeg kjøper brus uansett om det er på tilbud eller ikke. Om jeg kunne ha valgt ville jeg nok heller ha sett tilbud på grønnsaker/frukt da det går med myeee av dette, men tviler på at butikkene ville tjent like bra på det..

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes folk burde passe mer på seg selv og selv ta ansvar for sin egen helse, isteden for å skylde på brus på tilbud og boller på bensinstasjoner for at de er overvektige.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Frukt og grønt er sjeldent på tilbud. Bra er det at agurk og salat er billigere i vår-sommer månedene.

Jeg drikker uansett ikke brus, men ønsker meg tilbud på melk. :)

Skrevet

Frukt og grønt er sjeldent på tilbud. Bra er det at agurk og salat er billigere i vår-sommer månedene.

Jeg drikker uansett ikke brus, men ønsker meg tilbud på melk. :)

Jeg handler mest på Coop Mega. De har stadigvekk tilbud på frukt og grønt. Spesielt sånne 10 kroners-tilbud.

Grønnsaker som er i sesong er alltid billigere enn de som ikke er det. Å ha et sesongkart for grønnsaker er ikke dumt, da vet man når det er best å spise de ulike råvarene.

I tillegg er ikke frosne grønnsaker så verst sunne heller. Og de er billige året rundt.

Skrevet

Bedre pris enn hva vi betalte på cafen her, 53 kr for o,4dl, altså 265 kr for 1.5 liter brus. HEIA NORGE!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler mest på Coop Mega. De har stadigvekk tilbud på frukt og grønt. Spesielt sånne 10 kroners-tilbud.

Grønnsaker som er i sesong er alltid billigere enn de som ikke er det. Å ha et sesongkart for grønnsaker er ikke dumt, da vet man når det er best å spise de ulike råvarene.

I tillegg er ikke frosne grønnsaker så verst sunne heller. Og de er billige året rundt.

Da skal jeg pinadø ta meg en Mega-tur :) Sesongkart er jo kjempelurt, og jeg skal skaffe meg det og :hoppe:

AnonymBruker
Skrevet

Bedre pris enn hva vi betalte på cafen her, 53 kr for o,4dl, altså 265 kr for 1.5 liter brus. HEIA NORGE!!!

Helt sykt..

Men det får flere til å bestille vann til maten istedet for brus.

OBS blir vel nærmest rent ned av brusdrikkende glade mennesker, men jeg synes det er skammelig at de skal ha et såpass drøyt tilbud på noe så usunt.

Skrevet

Det er fantastisk at de har det nå, når det er flusst av konfirmasjoner og bryllup! Tenk så mye penger folk sparer :)

Og det er jo "bare" å la være å kjøpe det hvis det ikke er til en spesiell anleding ;) Det er jo ikke direkte press, men et tilbud.

Skrevet

Jeg synes folk burde passe mer på seg selv og selv ta ansvar for sin egen helse, isteden for å skylde på brus på tilbud og boller på bensinstasjoner for at de er overvektige.

Word. Det er mange folk som ikke selv tar ansvar. Vi lever i et overflodssamfunn, og da våre forfedre strevde for å finne nok mat, har vi tilsvarende utfordring med å få i oss passe og riktig mat. Det er selvfølgelig ikke en dum idé med feks. mer moms på usunne varer mot mindre moms på andre, men til syvende og sist må folk tenke sjæl.

Skrevet

Vannverket har tilbud på springvann også! :hoppe:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med de som sier at man faktisk ikke tvinges til å kjøpe brusen selv om den er billig. Jeg går glatt forbi hvis jeg ikke har bestemt meg for å kjøpe brus på forhånd, og da kjøper jeg om den er på tilbud eller ikke.

Meny har forresten alltid 5 forskjellig frukt og grønnsaker på tilbud, det er noe jeg pleier å benytte meg av. Ellers er, som nevnt, frosne grønnsaker både sunne og billige.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å benytte meg av tilbudet på OBS. Men da kjøper jeg Pepsi Max, så jeg legger neppe på meg av brusen. :fnise:

Og dessuten: Noen av oss har jo viljestyrke til å la ting stå lagret. Brus har lang holdbarhet, og siden vi likevel kjøper et par flasker hver helg så sparer vi en del penger på dette. Brusen blir stående i boden, og så tar vi det inn ved behov. Ikke verre enn det.

Og det er jo litt verre å ha sånne storkjøpsalg på grønnsaker. Grønnsaker kan ikke lagres så lenge som f.eks. brus, toalettpapir, tørrvarer og slikt som ofte er på tilbud på OBS.

Nylig kjøpte jeg forresten fire bokser med hermetiske kyllingboller. De ble solgt til halv pris pga dato. De må spises innen to år... :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet

Coop Obs pleier jo å ha 40% på frukt og grønt. Dette er jo samme butikk som selger denne brusen til 100 kr..

Så å si at det ikke er så mye tilbud på f&g blir litt feil :roll: utenom denne 40% så pleier de å ha rundt 3-4 frukt/grønnsaker det er tilbud på hver uke

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg har på planen å stikke innom og ta med noen 4-pk Pepsi Max i morge, jeg :fnise:

Jeg liker Pepsi Max og benytter meg av at Obs! har slike tilbud med jevne mellomrom :)

Det hender de har tilbud på ting jeg ikke synes noe om også, men jeg gidde da virkelig ikke å ødelegge livet mitt med å irritere meg over at en butikk selger 5 pk frossenpizza for 100 kroner :skratte:

Ikke sender jeg stygge blikk til dem som, måtte gud forby, skulle velge å ta med seg den vanlige Pepsi'en heller.

Voksne folk som ikke er umyndiggjort må da få lov til å ta sine egne valg, eller... ?

• Liker 3
Skrevet

Tviler på at butikkene tjener på å selge billig brus. Jeg har hørt det motsatte ihvertfall, nemlig at de selger med tap for å lokke kunder. Hvor er problemet - folk selv eller butikkene? Litt butikkene, men mest folk selv, spør du meg.

Gjest D.O.A.
Skrevet (endret)

Grunnen til at butikker har tilbud generelt, er fordi at det tiltrekker kunder.

Disse kundene ville kanskje ikke handlet akkurat der ellers, og nå de først er der handler de som regel ikke kun tilbudsvarene. Og slik tjener butikken penger.

Edit: Og grunnen til at det finnes overvekt, er ikke fordi man har butikker som selger billig brus/godteri osv. Overvekt ville vært utbredt uansett. Det skyldes som regel lite trening og dårlig kosthold.

Endret av D.O.A.
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...