casting Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 For en stund siden ble jeg servert noe som ble kalt "gullkylling" - en kyllingrett tilbredt i ovn med en tykk oste (?) saus på toppen, der potetgull ble stukket nedi. Er det noen som har oppskrift på dette?
venus_ Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Gullkylling er en type kylling. Så det sier desverre ikke så mye om oppskriften.
casting Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2011 Tror det kle kalt "gullkylling" pga at retten av toppet med potetgull... Dobby: jeg klarte ikke åpne lenken din, desverre. Hvilken side fant du oppskriften på? Jeg har googlet dette, men kun funnet oppskrift på kylling rullet i knust potetgull - "gullkyllingen" jeg fikk servert var som en slags grateng med potetgull på toppen.
dobby Skrevet 29. mai 2011 #5 Skrevet 29. mai 2011 www.matoppskrift.no Oppskrifta heiter sprøstekt kylling med ost. Men denne hadde også knust potetgull på toppen, så då er det nok ikkje heilt den du ser etter.
casting Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2011 Da fikk jeg den opp, men det er nok ikke helt det jeg var på jakt etter... Men tusen takk for svar! Noen fler?
minipia Skrevet 30. mai 2011 #7 Skrevet 30. mai 2011 Kan det være noe lignende denne? http://www.matprat.no/kos/koseoppskrifter/lettvint-kyllingform/
casting Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2011 Det nærmer seg nok det jeg leter etter, så takk! Har googlet "kyllingform" også, og finner oppskrifter der man blander ferdiggrillet kylling, majones og kyllingsuppe (!!) sammen og gratinerer i ovnen. Kanskje jeg bare må eksperimentere litt...
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #9 Skrevet 31. mai 2011 Det nærmer seg nok det jeg leter etter, så takk! Har googlet "kyllingform" også, og finner oppskrifter der man blander ferdiggrillet kylling, majones og kyllingsuppe (!!) sammen og gratinerer i ovnen. Kanskje jeg bare må eksperimentere litt... Jeg regner med at det må være tull. Å bland kyllingsuppe med majones og kylling, for deretter å gratinere høres ikke ut som noe mennesker kan spise 2
casting Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 1. juni 2011 (endret) Helt enig, det høres helt fælt ut - jeg fant en slags beskrivelse av den her på KG (det var mange som syntes det hørtes grusomt ut), men finner ikke tråden akkurat nå. Har ikke tenkt å blande majones i suppe, altså :gjeiper: Men noen oppskrift på denne gullkyllingen er vanskelig å oppdrive, så med mindre noen har noen gode ideer blir det eksperimentering med noe ala den oppskriften minipia lenket til... Edit: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=227148&st=2491 Det er ikke det jeg leter etter, altså... Endret 1. juni 2011 av casting
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #11 Skrevet 1. juni 2011 Den retten fant jeg i matforumet her også, bare ved å google kylling pluss potetgull. Den har gjort dypt og varig inntrykk.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #12 Skrevet 1. juni 2011 Det verste er jo at den oppskriten befinner seg i dagboken til en av KGs mest matflinke, og inspirerende mennesker. Heldigvis bare nevnt som en morsomhet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå