Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Er det håpløst å velge å ha det hjemme? Da står du jo fritt med tanke på dato og slipper å tenke på leie av lokaler. Du har god erfaring fra forrige konfirmasjon og slipper å finne opp alt på nytt. I tillegg har du jo større unger som kanskje kan hjelpe bedre til. Kan du kjøpe deg fri fra arbeid med feks å leie inn kokk og/eller servitør/ryddehjelp?

Har du ikke lest fra begynnelsen? TS skriver at det ble altfor mye styr for henne å arrangere selskap hjemme for eldstedatteren, så derfor vil hun slippe det nå og ha selskapet ute.

Videoannonse
Annonse
Gjest kristen
Skrevet

Enig med deg! Jeg kjenner en konfirmant som fulgte litt "dårlig med i timen",og annonserte hjemme at konfirmasjonene skulle være en uke før den faktisk var. Han har skilte foreldre, og en far som er muslim (konfirmanten bor hos far), men selv ville konfirmanten konfirmere seg i kirken. Det ble feiring en uke for tidlig, men det gikk bare greitt!

En annen jeg kjenner, feiret konfirmasjonen dagen før selve konfirmasjonssøndagen, fordi det var så mange tilreisende til dagen. Hvis festen skulle være samme dag som konfirmasjonen, måtte gjestene reise før feiringen begynte. De løste det med fest en dag for tidlig. Så det går kanskje å tenke alternativt?

Jeg syns nå det var FORELDRENE jeg, som fulgtre dårlig med i timen og ikke skaffet seg oversikt på egenhånd om dato for konfirmasjonen til sitt barn. Snakk om å velge å stå på utsiden i sitt eget barns liv når man ikke en gang selv sjekker ut datoer for sånne sentrale ting i barnas liv. Stakkars barn som vokser opp så totalt på egen hånd.Må nesten sees i kategori med å være foreldreløs i min bok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...