Gå til innhold

Det heter sunt, ikke sundt!


loffen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men det er veldig mange fine slanke tips og råd her, ja, de er sylfider hele gjengen.

Dette er jo kosthold & trening, så jeg trodde kanskje at det heller ville bli spurt etter slanketips ;)

Endret av bergans
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall skrivefeil på dette forumet er til å bli forundret over. Man kan lure på om flesteparten gikk glipp av norsktimene, eller om de rett og slett ikke er smartere. :popcorn:

Feil bruk av å og og er også en velkjent klassiker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det heter heller ikke venninde eller aldrig. Disse to ordene er som å høre tavleskraping. :kjefte:

Endret av løv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Det heter heller ikke i fjord, med mindre innlegget handler om vann. Det året som var før inneværende år kalles i fjor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Og et aldri så lite hjertesukk til den legen som skrev ut resept på Voltaren til meg: det som binder musklene til skjelettet heter ikke sende og en infeksjon heter ikke betendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall skrivefeil på dette forumet er til å bli forundret over. Man kan lure på om flesteparten gikk glipp av norsktimene, eller om de rett og slett ikke er smartere. :popcorn:

Feil bruk av å og og er også en velkjent klassiker.

hver gang nå og den gang da.

jeg får en fin rosafarge i ansiktet når jeg leser nettaviser som skriver: "når thor hushovd vant vm-gull i australia i fjor"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg gikk på skolen ,het det sunDt og venninDe

Ikke glem at språket har utviklet seg og at enkelte *kremt* skriver slik de lærte på skolen for mange mange år tilbake.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herligt og deiligt er også gjenganger.

Det har nok litt med dialekt å gjøre. I Stavanger f.eks. så sier man jo herligt og deiligt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange som tydeligvis gikk glipp av norsktimene... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok litt med dialekt å gjøre. I Stavanger f.eks. så sier man jo herligt og deiligt...

Man SIER ja, men det er ikke lov å skrive på dialekt her =) Og det er heller ikke et offentlig skriftsspråk i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg irriterer meg grønn over alle de som starter tråder med "Hvor tid"...!

-Hvor tid kan jeg ditt og datt

-Hvor tid har jeg termin....

Åhh.. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...