Gå til innhold

Hundeparker


La Papesse

Anbefalte innlegg

Jeg har en tispe på 1år som jeg har lyst å ta med i en hundepark. (Hun har selvfølgelig ikke løpetid) Er det noen regler som bør/skal følges? Hva er lurt og ikke så lurt?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generell helse. Ta de vanlige vaksinene, blant annet mot kennelhoste, følg opp med ormekurer. Ikke ha hunden i bånd. Ha en ID brikke med kontakt informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bør også droppe kjettinghalsbånd og seler. Sett tenner blitt rivd ut av kjettingbånd, og bein nesten knekt pga seler. Går hardt for seg i lek, og fort gjort at lekekameraten sitter fast i selen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bør også droppe kjettinghalsbånd og seler. Sett tenner blitt rivd ut av kjettingbånd, og bein nesten knekt pga seler. Går hardt for seg i lek, og fort gjort at lekekameraten sitter fast i selen.

Støtter det her... Kjempe viktig og ta av evt ting som kompisene kan feste seg i!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd:-)

Det er ofte ting som nevnt her, (bla sele og halsbånd, vaksiner og ormekur..) som man ikke tenker over, men er ganske innlysende, bare man blir gjort oppmerksom på det.. :sjenert:

Hunden vår er godt sosialisert med andre hunder, så jeg håper og tror det skal gå bra..

Er det noen parker, foruten Frognerparken, som er å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bør ikke gi godbiter, kaste ball/pinne/leke på hundejorder - da ber du om bråk! Har sett flere hunder som har begynt å sloss pga det.

Ellers så bør en generelt ha kustus på hunden, men la hund være hund. Er altfor mange som driver å maser på hundene og kjefter på dem så snart de kommuniserer noe som ser negativt ut.

Husk at ikke alle hunder elsker andre hunder, og det er bare sunt at de lærer at når en sier ifra med et snerr så skal en backe off. Hvis ikke mister hundene språket sitt - og DA får en et stort problem!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bør ikke gi godbiter, kaste ball/pinne/leke på hundejorder - da ber du om bråk! Har sett flere hunder som har begynt å sloss pga det.

Ellers så bør en generelt ha kustus på hunden, men la hund være hund. Er altfor mange som driver å maser på hundene og kjefter på dem så snart de kommuniserer noe som ser negativt ut.

Husk at ikke alle hunder elsker andre hunder, og det er bare sunt at de lærer at når en sier ifra med et snerr så skal en backe off. Hvis ikke mister hundene språket sitt - og DA får en et stort problem!

Takk! Har selv en mat allergi hund, så alt av godbiter er som gift for min hund... Og hun er matvrak.. Ikke gøy hvis noen gir henne gobit også, for å være snill.. Så det er ikke bare for å holde fred mellom hundene, men også for å holde de friske:)

Men pipeleker og baller blir hjemme... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...