AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #41 Skrevet 30. mai 2011 Hvorfor skal man dyrke livsstilsrelaterte sykdommer og plager(som hjerte- og karsykdommer, tarmkreft, hemorroider)? Hvorfor skal man dyrke usunne idealer? Dagens helseproblemer ligger ikke hovedsaklig hos de tynne, men hos dere overvektige. I Houston i Texas er 95% overvektige. Norge kommer raskt etter, og fokuset rettes stadig vekk mot mer aktivitet og et sunt kosthold som en del av hverdagen vår. Godt over halvparten i Norge er overvektige, og jeg har til gode å se media, politikere, ernæringsfysiologer og leger skryte av retningen vi beveger oss i mot. For all del, hvis fett og valker blir ansett som sexy og attraktivt hos deg, hold det for deg selv. Du skal ikke oppfordre til overvekt, da dette er et STORT verdensproblem. Slike som deg koster staten mange milliarder kroner hvert år, og er du klar over hvor de pengene kommer i fra? Blant annet MIN lommebok, og jeg er ikke interessert i å betale i dyre dommer for at du skal få dytte i deg sjokkis, nudler og pizza nærmest ubegrenset - uten å dø! Du kan synse så mye du vil! Hva jeg vil promotere eller ei, har du ikke det minste noe med i det hele tatt! Forøvrig...bare jeg som er lei av den "Dette betaler jeg over min skatt og vil ikke ha noe av" tullet? Vel jeg betaler mye skatt, og det er mangt jeg ikke "støtter" personlig av det skatten min går til, men jeg går da ikke rundt å anklager alt å alle for det! Uansett kjære deg, så har jeg så høy lønn, og betaler så mye skatt at sykehusutgifter som muligens vil komme på meg er innbetalt lenge før det evt blir nødvendig, om vi skal følge din logikk oppi det her. Desuten, hva tror du en person som levere til en blir 100 med pensjon, sykehjemsplass, hjemmesykepleir osv koster staten i løpet av de 33 årene h*n har vært pensjonist i motsetning til dundra som strøyk med av hjerteinnfarkt 65år gammel etter et halvt års sykeleie? Jeg sier ikke at jeg støtter et usundt liv, det er det mange som er sikker på at jeg trøkker i meg sjokkis, pizza og nudler til enhver tid. Det stemmer ikke! Jeg spiser sundt og har jernhelse. Og om jeg synes det er flott å være frodig, så er det min rett å synes det! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå