Mann 42 Skrevet 29. mai 2011 #21 Skrevet 29. mai 2011 (endret) Bedre å være slank og trent enn feit og trent! Dessuten er det veldig få fete mennesker som er i god form, det ligger en liten selvmotsigelse der. Det var en forsker i den samme artikkelen, som mente det motsatte av det du sier: Det er mange som har en BMI over 30, og som utvilsomt er overvektige, men som er i god fysisk form. Det er jo nettopp den observasjonen som danner grunnlaget for den relativt nye forståelsen av at overvekt i seg selv er et mindre problem enn hva lav aktivitet er. Sjøl er jeg av dem som har et anlegg for fedme, det skal nesten ingenting til før jeg legger på meg noen kilo. Skulle jeg holdt meg på idealvekt, så måtte jeg være på en evig diett. Så for en del år siden bestemte jeg meg for å ikke være den evige jojoslankeren lenger. Men jeg trener regelmessig, og spiser for det meste ganske sunt. Og når jeg går til rutinekontroller hos lege et par ganger i året, så er blodtrykket helt som det skal være for min aldersgruppe, kolesterol er normalt, og blodsukker er normalt. Jeg har alle indikatorer for en normalt god helse, bortsett fra overvekta. Endret 29. mai 2011 av Mann 42 3
Mann 42 Skrevet 29. mai 2011 #22 Skrevet 29. mai 2011 Da siterer jeg kjæresten min: "Jeg vil helst ikke du skal veie 57, jeg, da mister du alle formene dine!" Jeg liker å ha former, jeg. Sist jeg slanka meg stoppa jeg på 61 eller noe, fordi jeg begynte å miste puppene mine. Jeg liker å ha kvinnelige pupper og lår. Hvorfor burde jeg veie 57? Er det helsefarlig å veie 68? Slutter kjæresten min å synes jeg er sexy da? Du burde veie det du er komfortabel med å veie (og her tar jeg selvsagt forbehold om at du ikke pådrar deg en spiseforstyrrelse). Noen damer trives best med å være slanke, mens andre syns de kler å være litt rundere. Det er ganske så individuelt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #23 Skrevet 29. mai 2011 Høyden din minus 110 er en grei regel på hva man bør veie, med mindre man har ekstremt mye/lite muskler. Riktig. Jeg er 172 og har en del muskler. Har stor rumpe og relativt store lår, og veier 62 kg. Veier jeg mer er jeg ikke slank lengre, med mindre alt legger seg på puppene. Veide 55 en stund, da var jeg tynn, men ikke stygt tynn. Ser penest ut når jeg er rundt 60 kg. Det er ikke FARLIG å veie mer, kunne sikkert veid 70 kg, t.o.m 80 før det ble helsefarlig, men det er vanligvist finest når man veier høyden-110 din.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #24 Skrevet 29. mai 2011 det er vanligvist finest når man veier høyden-110 din. Sier hvem? Moteblader? Merkelig at det for bare noen tiår siden var "finest" med mer kjøtt på beina... Hvem bestemmer hva som er finest? Du? Media? Moteindustrien? 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #25 Skrevet 29. mai 2011 Høyden din - 110?? Og det har du funnet på selv? Da hadde jeg vært skikkelig undervektig, så tror nok ikke dette er noe som passer alle! 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #26 Skrevet 29. mai 2011 Sier hvem? Moteblader? Merkelig at det for bare noen tiår siden var "finest" med mer kjøtt på beina... Hvem bestemmer hva som er finest? Du? Media? Moteindustrien? Jeg mener det. Jeg har den vekten selv og ikke en eneste person med synet i behold kan betegne meg som for tynn. Jeg har former og kjøtt på beina. Høyden-110 gir vanligvis idealvekten. Det er ikke farlig å veie mer, men kroppen er slank da.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #27 Skrevet 29. mai 2011 Å herregud, da skal jeg i følge deg veie 45 kg!! Da er jeg ikke mye pen. Jeg kler ikke å veie under 60 faktisk. Under det så blir jeg beinete og formløs. 155 cm, også veier du over 60 kg? Herre jesus... Forvridd kroppsbilde går visst begge veier.. Formløs.. Hvis du blir formløs av å ha en ideell OG sunn vekt for din lave høyde, har du i utgangspunktet ikke former i det hele tatt. De såkalte formene du snakker om er rent fett.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #28 Skrevet 29. mai 2011 155 cm, også veier du over 60 kg? Herre jesus... Forvridd kroppsbilde går visst begge veier.. Formløs.. Hvis du blir formløs av å ha en ideell OG sunn vekt for din lave høyde, har du i utgangspunktet ikke former i det hele tatt. De såkalte formene du snakker om er rent fett. Finnes det kun idioter her inne? 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #29 Skrevet 29. mai 2011 Høyden din - 110?? Og det har du funnet på selv? Da hadde jeg vært skikkelig undervektig, så tror nok ikke dette er noe som passer alle! Skikkelig undervektig, nei? Hahahahaha
FrøkenJosefine Skrevet 29. mai 2011 #30 Skrevet 29. mai 2011 (endret) Tok den bort, mistet besinnelsen et øyeblikk.. Endret 29. mai 2011 av FrøkenJosefine 1
Djungelvrål Skrevet 29. mai 2011 #31 Skrevet 29. mai 2011 Det med høyden minus 110 har et slingringsmonn på + eller - 10 kg. Ikke glem det da damer. Den gir bare en pekepinn. På meg passer det perfekt. Er 1,76 og veier 64kg og jeg ser helt middels slank ut.. For en annen nødvendigvis ikke.
Sofiemor Skrevet 29. mai 2011 #32 Skrevet 29. mai 2011 155 cm, også veier du over 60 kg? Herre jesus... Forvridd kroppsbilde går visst begge veier.. Formløs.. Hvis du blir formløs av å ha en ideell OG sunn vekt for din lave høyde, har du i utgangspunktet ikke former i det hele tatt. De såkalte formene du snakker om er rent fett. Hva er vitsen med å være så nedlatende? Det går an å være uenig, uten å måtte føye til en smiley som kaster opp! 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #33 Skrevet 29. mai 2011 Å herregud, da skal jeg i følge deg veie 45 kg!! Da er jeg ikke mye pen. Jeg kler ikke å veie under 60 faktisk. Under det så blir jeg beinete og formløs. Nå tipper jeg du veier godt over 60 med den uttalelsen der, men la oss si du veier 60 kg. Jeg er 15 cm høyere enn deg og veier 10 kg. mindre enn deg... Altså, jeg er klar over at det er varierende pga. kroppsform og forholdet mellom muskler/fett, men SÅ stort vingespenn er det nok ikke. Og jeg er helt normalt slank...... Verken tynn eller lubben....
lovedrug Skrevet 29. mai 2011 #34 Skrevet 29. mai 2011 Nå tipper jeg du veier godt over 60 med den uttalelsen der, men la oss si du veier 60 kg. Jeg er 15 cm høyere enn deg og veier 10 kg. mindre enn deg... Altså, jeg er klar over at det er varierende pga. kroppsform og forholdet mellom muskler/fett, men SÅ stort vingespenn er det nok ikke. Og jeg er helt normalt slank...... Verken tynn eller lubben.... jeg er ikke hun i innlegge der,men regner med at du er det universale svaret på hvor mye folk bør veie? 2
Gjest döderlein Skrevet 30. mai 2011 #35 Skrevet 30. mai 2011 Nå tipper jeg du veier godt over 60 med den uttalelsen der, men la oss si du veier 60 kg. Jeg er 15 cm høyere enn deg og veier 10 kg. mindre enn deg... Altså, jeg er klar over at det er varierende pga. kroppsform og forholdet mellom muskler/fett, men SÅ stort vingespenn er det nok ikke. Og jeg er helt normalt slank...... Verken tynn eller lubben.... La nå folk se ut som de vil og veie så mye de vil! Noen mennesker føler seg vel med et annet antall kilo enn deg, det finnes ingen fasit. Så kan du ha det flott med dine 50 kg (?). Det viktigste er at man føler seg vel med seg selv, så lenge noen gjør det forstår jeg ikke hvorfor du, og andre for den saks skyld, skal komme og fortelle at "nei, dette passer ikke for deg og din kropp, for JEG blablaKGblablaBMIblabla".
Genesis Skrevet 30. mai 2011 #36 Skrevet 30. mai 2011 Kjære deg! Tror du virkelig ikke vi tjukkaser er fullstendig klar over at det er bedre for kroppen å være slank? Si meg er du helt idiot???? Denne tråden handler vel mere om oss som faktisk har kjærester/mannfolk som liker og tenner på oss for hvordan vi er. For de finnes altså! Er det så galt da? Ikke noe galt i det. Men det skal heller ikke dyrkes, og brukes som en unnskyldning for ikke å endre livsstil. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #37 Skrevet 30. mai 2011 Ikke noe galt i det. Men det skal heller ikke dyrkes, og brukes som en unnskyldning for ikke å endre livsstil. Hvorfor ikke? Hvem er du til å bestemme hva andre skal tenne på, eller dyrke? Hvem er du til å bestemme hva slags livsstil jeg ønsker å ha? Om jeg ønsker å være smellfeit resten av livet, og kjæresten min tenner på det, så har du faen meg absolutt INGEN rett til å komme å diktere meg om noe annet! Jeg velger faktisk selv hvilken livsstil jeg vil ha innenfor norsk lov jeg! 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #38 Skrevet 30. mai 2011 Hvorfor ikke? Hvem er du til å bestemme hva andre skal tenne på, eller dyrke? Hvem er du til å bestemme hva slags livsstil jeg ønsker å ha? Om jeg ønsker å være smellfeit resten av livet, og kjæresten min tenner på det, så har du faen meg absolutt INGEN rett til å komme å diktere meg om noe annet! Jeg velger faktisk selv hvilken livsstil jeg vil ha innenfor norsk lov jeg! Hvorfor skal man dyrke livsstilsrelaterte sykdommer og plager(som hjerte- og karsykdommer, tarmkreft, hemorroider)? Hvorfor skal man dyrke usunne idealer? Dagens helseproblemer ligger ikke hovedsaklig hos de tynne, men hos dere overvektige. I Houston i Texas er 95% overvektige. Norge kommer raskt etter, og fokuset rettes stadig vekk mot mer aktivitet og et sunt kosthold som en del av hverdagen vår. Godt over halvparten i Norge er overvektige, og jeg har til gode å se media, politikere, ernæringsfysiologer og leger skryte av retningen vi beveger oss i mot. For all del, hvis fett og valker blir ansett som sexy og attraktivt hos deg, hold det for deg selv. Du skal ikke oppfordre til overvekt, da dette er et STORT verdensproblem. Slike som deg koster staten mange milliarder kroner hvert år, og er du klar over hvor de pengene kommer i fra? Blant annet MIN lommebok, og jeg er ikke interessert i å betale i dyre dommer for at du skal få dytte i deg sjokkis, nudler og pizza nærmest ubegrenset - uten å dø! 1
chepooka Skrevet 30. mai 2011 #40 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Hm... er ny på dette forumet, og synes det er fascinerende å se hvor ufine folk er i diskusjoner. Aldri opplevd maken. Denne diskusjonen tar derimot kaka. Å gi så stygge tilbakemeldinger og samtidig skjule seg under "Anonymbruker" virker direkte feigt. Er det for ikke å ødelegge inntrykket folk på forumet har av personen/nicket bak? Jeg synes det er ubehagelig at jeg kanskje får sympati for og gir hyggelige tilbakemeldinger den samme personen (under sitt eget nick) som her velger å rett og slett bruke mobbe-teknikker og spy-emotes i diskusjoner med andre. Beklager avsporingen - jeg måtte bare få det ut. For øvrig synes jeg at mangfold og variasjon er en fin ting, og er veldig glad for at alle kommer i forskjellige størrelser og fasonger. Det er selvsagt bra å leve sunt, uansett kroppsvekt. Det å være tynn er ikke synonymt med å leve sunt, akkurat slik som det å være overvektig ikke er synonymt med å leve usunt. Og ikke minst: det er lov å tenne på akkurat den kroppsformen man vil - er det ikke fantastisk? Endret 30. mai 2011 av chepooka 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå