AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 (endret) Da gikk d ikke denne måneden heller, da er d bare å prøve igjen. Jeg er altså overvektig, prøver å gå ned men d er ikke så enkelt! Noen som har noen erfaringer rundt dette? Endret 28. mai 2011 av Ms. Raggsokk
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Da gikk d ikke denne måneden heller, da er d bare å prøve igjen. Jeg er altså overvektig, prøver å gå ned men d er ikke så enkelt! Noen som har noen erfaringer rundt dette? Mener du ufrivillig? Og ja, overvekt kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Men det trenger jo ikke være derfor, for det kan uansett ta litt tid å bli gravid.
Gjest lilly Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Da gikk d ikke denne måneden heller, da er d bare å prøve igjen. Jeg er altså overvektig, prøver å gå ned men d er ikke så enkelt! Noen som har noen erfaringer rundt dette? Vel, jeg har erfaringer om det å gå ned i vekt. Og det var faktisk ikke vanskelig. Og jeg som trodde kiloene var grodd fast, hehe. I 3 måneder sluttet jeg med halvfabrikata,melkeprodukter,gjærprodukter,mat med stivelse og mat med hvetemel. Jeg tok Crom mot sukkersuget. Jeg gikk ned fra str 42 til 38/36. Nå spiser jeg passe normalt og holder vekten. Om du ikke har dratt til diett-rådgiver så anbefaler jeg dette på det sterkeste. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 Slik er det. Faktisk ikke like lett å gå ned i vekt. Man må virkelig ta tak i seg selv, legge om kostholdet og utføre mer fysisk aktivitet.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #5 Skrevet 28. mai 2011 mente ufrivillig barnløshet. Skjønner ikke hvorfor d tar så lang tid
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #6 Skrevet 28. mai 2011 Antagelig tar det lang tid fordi du er overvektig. Har du vært til utredning?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #7 Skrevet 28. mai 2011 Bare å prøve igjen neste måned. Spis sunnere, børst støv av sykkelen og kom igang. Plutselig har du gått ned i vekt. Så kan du vurdere om du fortsatt skal være frivillig barnløs, eller finne en mann og kanskje bli ufrivillig barnløs eller endatil ikke barnløs.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #8 Skrevet 28. mai 2011 mente ufrivillig barnløshet. Skjønner ikke hvorfor d tar så lang tid Hvor lenge har dere prøvd?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #9 Skrevet 28. mai 2011 Overvekt og da spesielt fett som legger seg på magen, kan gi problemer ja. Du kan produsere mere testosteron enn normalt, det påvirker eggløsningen. Har du regelmessige sykluser? Google PCOS og les litt om det og se om det stemmer med deg. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #10 Skrevet 28. mai 2011 Vi har prøvd siden i sommer. Jeg går turer og sykkler, så jeg er litt aktiv.Jeg skal ta dette opp meg legen poc
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #12 Skrevet 28. mai 2011 Rart ikke legen har sagt at overvekt gjør det vaskelige å bli gravid. Uansett så burde du ha sunn livsstil slik at barnet lærer seg sunne vaner.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #13 Skrevet 28. mai 2011 Rart ikke legen har sagt at overvekt gjør det vaskelige å bli gravid. Uansett så burde du ha sunn livsstil slik at barnet lærer seg sunne vaner. Hun har da ikke sagt at hun har vært hos legen med problemet?
Gjest Tjoms Skrevet 28. mai 2011 #14 Skrevet 28. mai 2011 Helt enig i at overvekt vil spille en viktig rolle, jeg vet også at mangel på vitamin D kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Noen har også svært god erfaring med akupunktur. Få en utredning hos lege, både du og mannen. Nå vet jeg ikke hvor overvektig du er, men det vil helt klart være mye bedre for deg og barnet i magen hvis du har en sunn kropp
Fanta Exotic Skrevet 28. mai 2011 #15 Skrevet 28. mai 2011 Hvor overvektig er du? Jo mer du veier, jo vanskeligere blir det. Men det finnes jo veldig store damer som er gravide, så umulig er det ikke uansett
Harlekin Skrevet 28. mai 2011 #16 Skrevet 28. mai 2011 Det kan ha en sammenheng, men det trenger ikke være det. Hvor lenge har dere prøvd, siden i fjør sommer mener du? Etter 1 år har dere krav på utredning. Det kan være mange andre årsaker. Jeg ville ha gått til legen med problemet.
Harlekin Skrevet 28. mai 2011 #17 Skrevet 28. mai 2011 Rart ikke legen har sagt at overvekt gjør det vaskelige å bli gravid. Uansett så burde du ha sunn livsstil slik at barnet lærer seg sunne vaner. At man er overvektig trenger ikke nødvendigvis å bety at man har usunne vaner. Hørt om PCOS?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 28. mai 2011 #18 Skrevet 28. mai 2011 mente ufrivillig barnløshet. Skjønner ikke hvorfor d tar så lang tid Endret overskiften din til "ufrivillig". Ms. Raggsokk, mod.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #19 Skrevet 29. mai 2011 Takk for svar. Jeg har hørt om pcos ja, skal ta dette opp med legen. Spiser sunt og prøver å være aktiv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå