Gå til innhold

overvektig og ufrivillig barnløs

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Da gikk d ikke denne måneden heller, da er d bare å prøve igjen. Jeg er altså overvektig, prøver å gå ned men d er ikke så enkelt! Noen som har noen erfaringer rundt dette?

Endret av Ms. Raggsokk
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da gikk d ikke denne måneden heller, da er d bare å prøve igjen. Jeg er altså overvektig, prøver å gå ned men d er ikke så enkelt! Noen som har noen erfaringer rundt dette?

Mener du ufrivillig? Og ja, overvekt kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Men det trenger jo ikke være derfor, for det kan uansett ta litt tid å bli gravid.

Gjest lilly
Skrevet

Vel, jeg har erfaringer om det å gå ned i vekt. Og det var faktisk ikke vanskelig. Og jeg som trodde kiloene var grodd fast, hehe. :)

I 3 måneder sluttet jeg med halvfabrikata,melkeprodukter,gjærprodukter,mat med stivelse og mat med hvetemel. Jeg tok Crom mot sukkersuget.

Jeg gikk ned fra str 42 til 38/36. Nå spiser jeg passe normalt og holder vekten.

Om du ikke har dratt til diett-rådgiver så anbefaler jeg dette på det sterkeste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik er det.

Faktisk ikke like lett å gå ned i vekt. Man må virkelig ta tak i seg selv, legge om kostholdet og utføre mer fysisk aktivitet.

AnonymBruker
Skrevet

mente ufrivillig barnløshet. Skjønner ikke hvorfor d tar så lang tid

AnonymBruker
Skrevet

Antagelig tar det lang tid fordi du er overvektig. Har du vært til utredning?

AnonymBruker
Skrevet

Bare å prøve igjen neste måned.

Spis sunnere, børst støv av sykkelen og kom igang. Plutselig har du gått ned i vekt.

Så kan du vurdere om du fortsatt skal være frivillig barnløs, eller finne en mann og kanskje bli ufrivillig barnløs eller endatil ikke barnløs.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere prøvd?

AnonymBruker
Skrevet

Overvekt og da spesielt fett som legger seg på magen, kan gi problemer ja. Du kan produsere mere testosteron enn normalt, det påvirker eggløsningen.

Har du regelmessige sykluser?

Google PCOS og les litt om det og se om det stemmer med deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd siden i sommer. Jeg går turer og sykkler, så jeg er litt aktiv.Jeg skal ta dette opp meg legen poc

AnonymBruker
Skrevet

mente pcos

AnonymBruker
Skrevet

Rart ikke legen har sagt at overvekt gjør det vaskelige å bli gravid. Uansett så burde du ha sunn livsstil slik at barnet lærer seg sunne vaner.

AnonymBruker
Skrevet

Rart ikke legen har sagt at overvekt gjør det vaskelige å bli gravid. Uansett så burde du ha sunn livsstil slik at barnet lærer seg sunne vaner.

Hun har da ikke sagt at hun har vært hos legen med problemet?

Gjest Tjoms
Skrevet

Helt enig i at overvekt vil spille en viktig rolle, jeg vet også at mangel på vitamin D kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Noen har også svært god erfaring med akupunktur.

Få en utredning hos lege, både du og mannen. Nå vet jeg ikke hvor overvektig du er, men det vil helt klart være mye bedre for deg og barnet i magen hvis du har en sunn kropp :)

Skrevet

Hvor overvektig er du? Jo mer du veier, jo vanskeligere blir det. Men det finnes jo veldig store damer som er gravide, så umulig er det ikke uansett :)

Skrevet

Det kan ha en sammenheng, men det trenger ikke være det. Hvor lenge har dere prøvd, siden i fjør sommer mener du? Etter 1 år har dere krav på utredning. Det kan være mange andre årsaker. Jeg ville ha gått til legen med problemet.

Skrevet

At man er overvektig trenger ikke nødvendigvis å bety at man har usunne vaner. Hørt om PCOS?

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Endret overskiften din til "ufrivillig".

Ms. Raggsokk, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg har hørt om pcos ja, skal ta dette opp med legen. Spiser sunt og prøver å være aktiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...