AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Herregud, nå har jeg pådratt meg kjønnsvorter.. og kjenner at jeg skammer meg skikkelig over det!! Det klør noe helt sinnsykt i perioder, men for det meste så legger jeg ikke merke til det. De synes heller ikke "utenpå", det vil si at de sitter inne i skjeden, og jeg ser du kun når jeg bruker speil for å kikke samtidig som jeg åpner opp meg fingrene. Hmfr, synes selv jeg er SKIKKELIG ekkel.. Slik jeg har forstått det klør det bare mens vortene "spretter" ut, så det vil da si at kløen vil gi seg etterhvert? Vil ikke gå til legen med det heller, siden jeg bor på en såpass liten plass at alle vet alt om alle uansett hva man tar seg til.. Vil derfor aller helst satse på at det forsvinner av seg selv.. Vil dette ta lang tid? Etter å ha søkt litt rundt på nettet har jeg skjønt at det er ganske vanlig, og at det er mange flere enn jeg trodde som var bærere av denne sykdommen. Er det noen her inne som har erfaringer angående kjønnsvorter som de ønsker å dele med en stakkars jente? Setter stor pris på svar, for akkurat nå føler jeg meg som den eneste jenta i verden med kjønnsvorter, og dermed føler jeg meg uhyre ekkel
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har ingen erfaring med det selv og vet ikke noe om det. Men legen på hjemstedet ditt har taushetsplikt og vil bli straffet hvis vedkommende røper opplysninger om pasientene sine. Ville nok tatt en tur til legen, og samtidig sjekket det som måte være å sjekke. Altså en generell legesjekk hvor du også får sjekket underlivet.
ini Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 Hvis det er FOR ille å sjekke det hos fastlegen din så finnes det jo endel private legekontorer. Det koster litt mer, men da trenger du aldri å se legen igjen heller. :D
Lille85 Skrevet 28. mai 2011 #5 Skrevet 28. mai 2011 Min kusine fikk dette for mange år siden, hun fikk det i rumpa da. Fikk en salve, funket ikke det, og eller de ble større så er alternativet å skjære de bort. Jenter kan utvikle kjønnsvorter selv mener jeg å huske at hun fortalte. Tror vi bærer viruset ( er det et virus? :-P ), og det kan slå ut når som helst. Og det er veldig mange som har det. Ikke skam deg for det! Hun hadde det den gang, ca 7år siden, og har ikke hatt utbrudd siden den gang. Så gå å få medisin for det, kanskje du blir kvitt det! Masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #6 Skrevet 28. mai 2011 Det er veldig lett å å få det, og kondom beskytter ikke. Man kan ha viruset i kroppen uten å noen gang få utbrudd, og det er veldig mange som har det uten å vite om det - nettopp fordi de ikke har hatt utbrudd! Selv fikk jeg det av eksen min, som var den første personen jeg hadde sex med. Det er altså ikke noe som kun skjer de uforsiktige eller "løse". Han var ikke klar over at han hadde det før jeg fikk utbrudd. Ikke skam deg! Det skjer med alle
Raven Emerald Skrevet 28. mai 2011 #7 Skrevet 28. mai 2011 Du kan risikere å vente lenge, om du skal vente til de forsvinner av seg selv. Her står det litt om kjønnsvorter. Lykke til. =)
Gjest Jay Skrevet 28. mai 2011 #8 Skrevet 28. mai 2011 Jeg fostår at du synes det er flaut, men om du bare venter og ser det ann, så kan det utvikle seg til å dekke store deler av underlivet. Dét vil jeg tro er en god del flauere enn å ha én og en der som du kan få behandlet på en time. Gå til lege, så slipper du å smitte deg selv merog/eller andre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå