Gjest pepsimaxpower Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 har den siste uken hatt krampe i leggen, men i går var det ille. ved ikke å det kommer fra. men lurte på om noen har noen tips på hva som hjelper mot krampe? får ikke slappet helt av i beina. på forhånd takk
Sumaya Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Jeg er også endel plaget av krampe i beina/leggen/foten. Det er såvidt meg bekjent tildels arvelig. Både mamma og bestemor er plaget av dette. Det er dessverre ikke så mye å gjøre med, men det kan hjelpe å massere stedet der du har krampe og hvis det er i foten, gå rolig så man "strekker" ut musklene. Viktig at man ikke er kald på beina også, så sørg for god blodsirkulasjon og varme føtter.
Gjest pepsimaxpower Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 det kom bare sånn ut av det blå i natt, de siste dagene er det som at det bare ha ligget å ulmet opp kjent at leggen bare strammer seg akkurat slik det kjennes ut som når beinet sover å det skiller i beinet. beian er iskalde og får ikke varme men har feber over 38 i over en uke..
Gjest Chevy Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Magnesium er gooodt kjent som en hjelp mot krampe-legger! Jeg selv er kurert med magnesium:) skader ikke og prøve:)
Tormod83 Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Kramper i leggene slik du beskriver kan være noe som kalles 'restless legs'. Dette er særlig sannsynlig om det oppstår på kvelden og i løpet av natten. Mitt tips er å undersøke om det kan være det som er årsaken, og eventuelt snakke med fastlegen om hvilken behandling som kan passe deg.
Gjest hoi Skrevet 28. mai 2011 #6 Skrevet 28. mai 2011 Jeg synes det hjelper å trene, og at jeg oppnår å bli mer normalt sliten, uten småkrampe i leggene. Jeg har også opplevd noe stikking i musklene, som jeg tror er en form for småkrampe i leggen, som kjennes som at muskelen blir strammere når den blir trent.
Gjest pepsimaxpower Skrevet 28. mai 2011 #7 Skrevet 28. mai 2011 Takk for svar, får ta å prøve magnesium først, for hos fast legen må man ringe to måneder før man feiler noe for å få time. Og siden jeg da ikke har bil, men to bein og sykkel så er jeg ikke akkurat på latsiden med å ikke være i aktivitet hehe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå