Gå til innhold

legg krampe

Fremhevede innlegg

Gjest pepsimaxpower
Skrevet

har den siste uken hatt krampe i leggen, men i går var det ille. ved ikke å det kommer fra. men lurte på om noen har noen tips på hva som hjelper mot krampe? får ikke slappet helt av i beina. på forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også endel plaget av krampe i beina/leggen/foten. Det er såvidt meg bekjent tildels arvelig. Både mamma og bestemor er plaget av dette. Det er dessverre ikke så mye å gjøre med, men det kan hjelpe å massere stedet der du har krampe og hvis det er i foten, gå rolig så man "strekker" ut musklene. Viktig at man ikke er kald på beina også, så sørg for god blodsirkulasjon og varme føtter.

Gjest pepsimaxpower
Skrevet

det kom bare sånn ut av det blå i natt, de siste dagene er det som at det bare ha ligget å ulmet opp kjent at leggen bare strammer seg akkurat slik det kjennes ut som når beinet sover å det skiller i beinet. beian er iskalde og får ikke varme men har feber over 38 i over en uke..

Gjest Chevy
Skrevet

Magnesium er gooodt kjent som en hjelp mot krampe-legger! Jeg selv er kurert med magnesium:) skader ikke og prøve:)

Skrevet

Kramper i leggene slik du beskriver kan være noe som kalles 'restless legs'. Dette er særlig sannsynlig om det oppstår på kvelden og i løpet av natten. Mitt tips er å undersøke om det kan være det som er årsaken, og eventuelt snakke med fastlegen om hvilken behandling som kan passe deg.

Skrevet

Jeg synes det hjelper å trene, og at jeg oppnår å bli mer normalt sliten, uten småkrampe i leggene. Jeg har også opplevd noe stikking i musklene, som jeg tror er en form for småkrampe i leggen, som kjennes som at muskelen blir strammere når den blir trent.

Gjest pepsimaxpower
Skrevet

Takk for svar, får ta å prøve magnesium først, for hos fast legen må man ringe to måneder før man feiler noe for å få time. Og siden jeg da ikke har bil, men to bein og sykkel så er jeg ikke akkurat på latsiden med å ikke være i aktivitet hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...