Gå til innhold

Ingen mellomting her inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste inne på tråden "hun begynner å bli feit", og så at flere mente at en kvinne/jente på rundt 70 kg og 164 cm var feit...

Hun har riktignok en BMI rundt 26 (lett til moderat overvekt), men hun har ennå 10 kg før hun får sykelig overvekt/fedme.

Jeg har ingen formening om hennes vekt, men jeg lurer på hvor det har blitt av nyansene når det kommer til vekt?

Tidligere var ord som mager, tynn, slank, formfull/i godt hold, lubben, lett/moderat/kraftig overvekt, og fedme ord som beskrev vekt, men nå virker det som om det kun er to beskrivelser som gjelder:

Er du ikke tynn, er du feit!

Hvorfor har det blitt slik?

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyansene finnes fortsatt. I den virkelige verden.

Nå er du på KG.

• Liker 13
Skrevet

Det ser ikke jeg. Jeg ser enda at det er tynn, slank, normal, lubben , feit og overvektig. Kanskje det har blitt litt endring, og da vet ikke jeg hvorfor - men personlig synes ikke jeg at det bare er tynn og feit.

• Liker 1
Skrevet

Synes det var en helt uskyldig tråd om en gutt som var bekymret for kjæresten sin.

Skrevet

For mange på KG er det enten eller, sort eller hvitt, tynn eller feit! Men den virkelige verden er mye mere nyansert heldigvis!

:kghjerte:

Skrevet

Jeg leste inne på tråden "hun begynner å bli feit", og så at flere mente at en kvinne/jente på rundt 70 kg og 164 cm var feit...

Hun har riktignok en BMI rundt 26 (lett til moderat overvekt), men hun har ennå 10 kg før hun får sykelig overvekt/fedme.

Sitter du virkelig her og romantiserer overvekt? Så lenge man ikke er sykelig overvektig, kun overvektig, så har det ikke noe å si? 70 kg. på 164 cm. er ganske mye, du skal være bodybuilder på høyt nivå for at 70 kg. på en så liten kropp skal kunne unnskyldes!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes det var en helt uskyldig tråd om en gutt som var bekymret for kjæresten sin.

Dette er noen få av kommentarene i den tråden som gjorde at jeg reagerte på manglende nyanser:

Ikke feit? en gutt med normal BMI på 180 cm skal veie rundt 70 kg. Det er deffintivt å være feit. Og da skal man ta høyde for at gutte har mer muskelmasse og automatisk er tyngere sett i forhold til størrelse.

(Svar til en som sa at trådstarters kjæreste ikke var feit:

Ikke det, nei.. Nei, nei.... Hahah.

164 cm, 70 kg, det smellfeit. Selv er jeg 165 og 48 kg...Og er ikke spesielt tynn. Oppfattelsene av hva som er aa vaere feit endres i takt med at folk blir feitere og feitere...Storrelsene blir storre og storre. I Norge er jeg xs, i noen andre land er jeg medium. Det sier jo litt...

Hilsen Trådstarter

AnonymBruker
Skrevet

Nyansene finnes fortsatt. I den virkelige verden.

Nå er du på KG.

Hehe, veldig bra sagt! :popcorn:

Skrevet

Dette er noen få av kommentarene i den tråden som gjorde at jeg reagerte på manglende nyanser:

(Svar til en som sa at trådstarters kjæreste ikke var feit:

Hilsen Trådstarter

Er du dum? Eller.. Nei, beklager, mindre intelligent?..

AnonymBruker
Skrevet

Sitter du virkelig her og romantiserer overvekt? Så lenge man ikke er sykelig overvektig, kun overvektig, så har det ikke noe å si? 70 kg. på 164 cm. er ganske mye, du skal være bodybuilder på høyt nivå for at 70 kg. på en så liten kropp skal kunne unnskyldes!

Nei, jeg romantiserer ikke overvekt.

Men jeg sier at det finnes en mellomting mellom tynn og feit.

Hilsen Trådstarter

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du dum? Eller.. Nei, beklager, mindre intelligent?..

Ja det er jeg. Var det noe mer du lurte på?

Hilsen Trådstarter

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg romantiserer ikke overvekt.

Men jeg sier at det finnes en mellomting mellom tynn og feit.

Hilsen Trådstarter

70 kg. på 164 cm. er ikke en mellomting.

• Liker 1
Gjest döderlein
Skrevet

Veldig enig i det at det ikke finnes nyanser her, her går alt på BMI.

AnonymBruker
Skrevet

..Men er det virkelig feit?? Det er kanskje lubben, ja (som er mer eller mindre en mellomting)... Men FEIT vil jeg ikke si.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det i såfall ulovlig å romantisere overvekt? Du romantiserer jo stadig undervekt her på forumet.

(ikke trådstarter)

• Liker 7
Skrevet

Jo, og den mellomtingen kalles lubben! :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det en ting mellom tynn og feit.. Det finnes ting før tynn, imellom og mer en feit.. Det er mange "nivåer" og mange meninger på hva som er hva..

Jeg reagerte også på folk sin "enten er du tynn eller så er du feit" mentalitet på den andre tråden..

Min BMI er 26.5o , jeg er overvektig, ikke feit! (bare et eksempel)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

KG glemmer bare at folk har forskjellige kropper. Noen er naturlig "fyrstikk", andre er formfulle. Med formfulle, mener jeg med pupper, midje og rompe. Ikke tykk.

Derfor stemmer ikke BMI, fordi folk er så forskjellige bygget opp uavhengig av høyde. Og det glemmer KG når de dømmer vekta til noen stakkars jenter rett ned!

Media har fortalt oss at vi skal se ut som Paris Hilton, derfor tror vi det er det sunneste for oss.

• Liker 2
Skrevet

eeh,jo det er det!

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det virker som at man enten er feit eller syklig undervektig :-/

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...