Gå til innhold

Beste alder for og få barn? Stem!

Graviditet  

126 stemmer

1. 1. Hva er den passende alder for og få barn?

Fremhevede innlegg

Gjest chili_123
Skrevet (endret)

hei alle!

Endret av chili_123
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hva man legger i "beste".

Fysisk sett for mor og far er det helt klart at 20-24 år er det beste. Da er man fortsatt høyst fruktbare, stort sett ved meget god helse og voksne nok til å ta seg av ett barn. Men hvis man tar andre faktorer, slik som god økonomi, ferdig med utdanning, langvarig stabilt forhold og mer er det fort gjort at 29-34 år er det beste.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med "aldri"? Det er best for planeten, naturen.

• Liker 9
Gjest chili_123
Skrevet

Takk for svar! Er enig i det du sier der.

Jeg tenker sånn gennerelt. Altså en god mix av begge deler.

Gjest chili_123
Skrevet

Hva med "aldri"? Det er best for planeten, naturen.

Aldri? Det er godt ikke alle tenker som deg.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Aldri? Det er godt ikke alle tenker som deg.

Norge tipper snart 5mill mennesker og jobb og hus/legligheter kan ikke dekke alt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville sagt at den beste alderen er fra 24 til 34 år. Da har man normalt sett fullført utdanning, blitt voksen og har begynt å tjene penger.

• Liker 3
Gjest chili_123
Skrevet

Jeg ville sagt at den beste alderen er fra 24 til 34 år. Da har man normalt sett fullført utdanning, blitt voksen og har begynt å tjene penger.

sant nok:)

Skrevet

Jeg svarte alternativ 3 opp til 34 år, som TS satte grense oppad til. Selv ville jeg ha svart 38 år :)

• Liker 3
Gjest chili_123
Skrevet

Jeg svarte alternativ 3 opp til 34 år, som TS satte grense oppad til. Selv ville jeg ha svart 38 år :)

38 år? Hvorfor mener du det?

Personlig syns jeg selv det er altfor sent med tanke på at de fleste får mer enn 1 barn og hvis du først skal begynne som 38åring med ditt førstefødene så kan du få litt knapt med tid. Me tanke på utdanning, økonomi og tilsvarende er det kansje mer passende i den alder men med tanke på kropp er det sent synes jeg.

• Liker 1
Skrevet

Du mangler noen alternativer i den pollen din.

• Liker 7
Skrevet

38 år? Hvorfor mener du det?

Personlig syns jeg selv det er altfor sent med tanke på at de fleste får mer enn 1 barn og hvis du først skal begynne som 38åring med ditt førstefødene så kan du få litt knapt med tid. Me tanke på utdanning, økonomi og tilsvarende er det kansje mer passende i den alder men med tanke på kropp er det sent synes jeg.

Jeg svarte ut fra egne interesser. For meg hadde det vært perfekt :)

Men det betyr ikke at det ville ha vært bra for alle andre.

• Liker 1
Gjest chili_123
Skrevet

Jeg svarte ut fra egne interesser. For meg hadde det vært perfekt :)

Men det betyr ikke at det ville ha vært bra for alle andre.

ok:)

Skrevet

Svarte ikke i pollen fordi jeg kan ikke bestemme meg for når det er best. Jeg tror det er fordi at vi er alle forskjellige og den beste tiden for å få barn for meg, kan være feil tid for noen andre. Jeg tror ikke det finnes en universell alder som er best. Hver enkelt individ må finne ut hvilken alder som er best for de.

Dessuten er mange barn ikke planlagt og man blir foreldre selv om man kanskje ikke ville bli det akkurat da, men man tar det som det kommer og det går fint. Jeg tror at for mange blir det dumt å vente på det perfekte øyeblikket for å få barn. Det er ikke alltid at det perfekte øyeblikket kommer. Man får heller bare hoppe i det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Si det til Celina Midelfart, som er i lykkelige omstendigheter for første gang i en alder av 39 år. Hun er ikke alene om det.

Mange kvinner er dessverre ikke i et stabilt parforhold når de er i 20-årene, og manges forhold blir brutt, og da kan kvinnen være 30+. Så hva gjør de da, for å glede statistikken?

Mange kvinner som er i alderen 30+ skullke ønske seg barn i morgen - men de er beklageligvis ikke i et forhold akkurat nå. Ting tar tid, mannen skal også ville ha barn, og det å utvikle forhold tar tid. Om det blir match vites heller ikke før etter en viss stund.

Så det er ikke lett å trylle.

• Liker 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Shoe
Skrevet

Hva mener du?

Hvis du mener at du har lest denne artikkelen og at innholdet i den betyr noe for deg personlig kan du vel bare presentere det? Å først lage en (mangelfull) poll uten noen som helst kommentar for så å poste en link som taler for å få barn tidlig i livet uten noen som helst kommentar gjør det litt vanskelig å skjønne hva du ønsker å diskutere.

• Liker 5
Gjest chili_123
Skrevet

Hva mener du?

Hvis du mener at du har lest denne artikkelen og at innholdet i den betyr noe for deg personlig kan du vel bare presentere det? Å først lage en (mangelfull) poll uten noen som helst kommentar for så å poste en link som taler for å få barn tidlig i livet uten noen som helst kommentar gjør det litt vanskelig å skjønne hva du ønsker å diskutere.

jeg ville bare ha en avsteming for og se hva folk mente.

og linken sendte jeg fordi jeg tenkte kansje noen var interreserte i og lese den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...