pricetag Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Hei! Jeg er ei jente på femten år. Jeg har ikke tatt noen test enda (blakk), så jeg er ikke 100% sikker, men mange symptomer stemmer! Den 1. april (for å være nøyaktig), så kom eksen min på besøk. Og det endte opp med at vi skulle ha sex. Vi brukte kondom, holdt på i tretti sekunder, før jeg sa at jeg ombestemte meg og han trakk seg ut igjen. Ferdig med den saken, ingen sædavgang eller noe! Så fikk jeg ikke mensen da jeg skulle ha det (mellom 16 april-1 mai), og jeg har ikke fått det enda heller! Jeg har veldig uregelmessig mens, så jeg hopper ofte over noen ganger.. Men istad leste jeg om noen symptomer; Utelatt menstruasjon - check Ømme bryster - check (kan være noe jeg innbiller meg ..) Økt matlyst - litt Kvalme - check (har skjedd et par ganger at jeg er kvalm når jeg våkner, men har ikke spydd) En annen ting er at for ca to uker siden, så oppdaget jeg at jeg hadde litt brun (blodig) utflod. Og da jeg tørket så jeg tydelig blod på papiret. Sånn fortsatte det i tre-fire dager. DEt var ikke mye blod, men litt. Jeg vet man kan få små blødninger ved det tidspunktet man skulle fått mensen, selvom man er gravid. Men jeg er bare usikker.. Og mange av dere tenker sikkert: Bare ta en test, er du gravid, så er du gravid. Men det er ikke så lett. For det første har jeg ikke penger til å kjøpe test enda, og for det andre, hvis jeg er gravid, så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil jo egentlig ikke ta abort, men selvfølgelig må jeg det, jeg kan ikke få barn enda.. Og jeg kan ikke engang forestille meg hvor skuffet foreldrene mine må bli når de får vite det. Men det var et ærlig uhell, så de får trøste seg med det! Noen som kan hjelpe meg? Trenger bare noen visdomsord i denne tida her. Noen som kanskje har opplevd det samme?
Nymph Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Hei pricetag! Er dette den eneste gangen du har hatt sex de siste månedene? Om det er det så tviler jeg på at 30 sekunder med kondom på kan gjøre deg gravid.. Du er såpass ung at du er i målgruppen for helsestasjon for ungdom. Dra dit du, så kan de teste deg for graviditet og hva du ellers måtte trenge - helt gratis. Skulle det vise seg at du er gravid, så vil de hjelpe deg videre på helsestasjonen. Evt. kan du da oppsøke Amathea og få hjelp der. Lykke til uansett! 5
SkalNED Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Jeg håper du får låne penger av mor/Far/tante etc,så du får kjøpt deg en test og være sikker -så du vet hva du må gjøre. Lykke til uansett.
pricetag Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2011 Hei pricetag! Er dette den eneste gangen du har hatt sex de siste månedene? Om det er det så tviler jeg på at 30 sekunder med kondom på kan gjøre deg gravid.. Du er såpass ung at du er i målgruppen for helsestasjon for ungdom. Dra dit du, så kan de teste deg for graviditet og hva du ellers måtte trenge - helt gratis. Skulle det vise seg at du er gravid, så vil de hjelpe deg videre på helsestasjonen. Evt. kan du da oppsøke Amathea og få hjelp der. Lykke til uansett! Ja, dette er den eneste gangen jeg har hatt sex i år, faktisk! Så om jeg har blitt gravid nå, så har jeg j@vlig uflaks. Tusen takk for rådene!
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Ta kontakt med www.amathea.no ,der kan du få teste deg gratis og oppfølging/råd om det viser seg at du er gravid
sjøhest Skrevet 28. mai 2011 #7 Skrevet 28. mai 2011 Du må jo ha fått sæd inni deg for å bli gravid, så du kan nok ta det med ro.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #8 Skrevet 28. mai 2011 Det er vel heller usannsynlig at du er gravid, men om du er det er du ca 10 uker på vei og begynner å få det travelt om det er abort som er alternativet.. (som det hørtes ut som)
pricetag Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. mai 2011 Du må jo ha fått sæd inni deg for å bli gravid, så du kan nok ta det med ro. Jeg vet, men det er jo dette med 'pre-cum', gjennomsiktig væske som forekommer når gutten blir kåt, og det er noe denne gutten hadde myyye av.. Og dette er det sædceller i, og om dette har kommet utenpå kondomen, så er det sjans for at en sædcelle kan ha kommet seg inn i skjeden. Og det er jo tross alt bare èn som skal til...
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #10 Skrevet 30. mai 2011 Du har råd til kondomer men ikke graviditetstest? Ta deg råd, de koster rundt en hundrelapp. Kutt ut kantinemat, sminke og annet og du har straks råd Helsestasjonen for ungdom tester gratis. Det er en del som skjer med kroppen i din alder så jeg tror ikke du skal bekymre deg.
pricetag Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 31. mai 2011 TS: men han hadde jo kondom på seg sa du? Ja, men hva om dette har kommet på kondomen idet vi tok det på?
Nymph Skrevet 31. mai 2011 #13 Skrevet 31. mai 2011 Ja, men hva om dette har kommet på kondomen idet vi tok det på? Istedenfor å bruke enormt med energi på å bekymre deg, kan du ikke heller komme deg avgårde til Legen, Helsestasjon for ungdom eller Amathea nå og få den testen unnagjort? Om det er vanskelig å få til, så er det da langt i fra umulig å skaffe seg den knappe hundrelappen man trenger for å kjøpe seg en test på apoteket. Gjør husarbeid hjemme, klipp gresset eller hjelp en eldre nabo med handling eller lignende så har du råd til en test allerede imorgen (idag).
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #14 Skrevet 31. mai 2011 Jeg ville sagt det til en voksen du stoler på, så kan de hjelpe deg. Det kan ikke være lett å være alene i en sånn situasjon.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #15 Skrevet 31. mai 2011 Herregud, slapp av! Du er sikkert ikke gammel nok til å ha hatt seksualundervisning på skolen enda, men du er garantert ikke gravid. Dere brukte kondom, take it easy og slutt å stress, så skal du se at mensen kommer. Hvis den ikke kommer, så får du kjøpe deg en test når du har råd.
Teriyaki Skrevet 1. juni 2011 #16 Skrevet 1. juni 2011 Så ung som du er så er det overhode ikke unormalt at mensen er uregelmessig. Det skal faktisk en del til for å bli gravid, så ville ikke vært særlig bekymret var jeg deg.
vaniljetjei Skrevet 1. juni 2011 #17 Skrevet 1. juni 2011 Veeeldig usannsynlig du er gravid, for det første er det sykt sjelden "pre-cummet" inneholder sædceller. Og sædceller dør kjemperaskt når de er utenfor kroppen, tar bare noen sekunder når det er så liten mengde som i "pre-cummet" en teskje ren sæd overlever kun ca 2 min når det ligger samlet. Så det bittelille som kanskje har kommet utenpå kondomet som kaaaanskje innholdt sæd kan jeg garantere 99% sikkert at dette har dødd innen han kom inn i deg.. dessuten må han nesten komme for at du skal bli gravid, og kondomer er helt sikte så lenge de ikke sprekker. De blødningene du hadde er jeg veldig sikker på var mensen, noen ganger når man er så ung og særlig hvis du er tynn kommer det lite. Og det at man er stresset er faktisk den største grunnen til at mensen blir utsatt eller mindre. Når alt dette er sagt kjenner jeg meg litt igjen fra da jeg var på den alderen, jeg hadde sex med en fyr og kondomet sprakk, men han kom ikke før han satte på et nytt som holdt seg helt fint. Ble uansett kjempestressa og fløy inn på apoteket å kjøpte angrepille dagen etter.. og uansett er det bare maks 5 dager i måneden du kan bli gravid, dagen du har eggløsning og fem dager før det. Men ta en test hos legen du så du får slappet av
Raven Emerald Skrevet 2. juni 2011 #18 Skrevet 2. juni 2011 Og de fleste kondomer er vel pr. i dag innsatt med sæddrepende krem?
pricetag Skrevet 30. november 2011 Forfatter #19 Skrevet 30. november 2011 Haha, vil bare informere om at jeg ikke var gravid i dette tilfellet.. Men fikk ikke mensen før to måneder senere! Aner ikke hvorfor det er så stor mellomrom mellom hver gang iblant, men har funnet ut at søsteren min er slik også.. Blir litt flau over hvor desperat og redd jeg var. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå