Gå til innhold

Cupcakes

Fremhevede innlegg

Gjest idakaroline
Skrevet

Har akkurat lagd cupcakes. Tok meg en smakebit og da syns jeg at de hadde en litt merkelig ettersmak. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare smaken, kanskje litt tamt samtidig som det var litt bittert? Dårlig forklaring :fnise: Noen som kan tippe hva jeg har gjort galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du brukte ikke olivenolje?

• Liker 1
Skrevet

da burde du kanskje si ingrediensene? hehe litt vanskelig å vite når vi ikke aner hva du har hatt i de..

• Liker 1
Gjest idakaroline
Skrevet

da burde du kanskje si ingrediensene? hehe litt vanskelig å vite når vi ikke aner hva du har hatt i de..

Ja, ingen problem ;)

Brukte denne oppskriften. Hadde ikke maizena eller vanilje extract. Kanskje det kan ha vært grunnen?

AnonymBruker
Skrevet

Mangel på smak skyldes nok mangel på noe med smak i deigen ja. Bitter ettersmak derimot.. Hmm. Mye bakepulver, kanskje det kan ha påvirket litt? Smakte du kun på de når de var varm? Hevemiddel smaker gjerne ikke noe når baksten er avkjølt.

Skrevet

Med mindre nokre av ingrediensane du brukte var dårlege, vil eg tippe at det er bakepulveret som smakar. Mykje bakepulver kan gi litt beisk smak, særleg i såpass "enkle" kaker der det ikkje er andre sterke smakar som kamuflerer. Det blir som regel betre når dei er avkjølte. :)

Skrevet

Ja, ingen problem ;)

Brukte denne oppskriften. Hadde ikke maizena eller vanilje extract. Kanskje det kan ha vært grunnen?

Jeg tror grunnen er at du ikke har brukt vanilje ekstrakt. Jeg har laget den oppskriften mange ganger og har aldri opplevd slik smak :)

Gjest idakaroline
Skrevet

Mangel på smak skyldes nok mangel på noe med smak i deigen ja. Bitter ettersmak derimot.. Hmm. Mye bakepulver, kanskje det kan ha påvirket litt? Smakte du kun på de når de var varm? Hevemiddel smaker gjerne ikke noe når baksten er avkjølt.

Smakte på den både før og etter at baksten var avkjølt. Det var noe mindre bitterhet etter at de var avkjølt, men jeg kunne fortsatt kjenne det. Det var jo endel bakepulver i røra, så kanskje det var det som gjorde smaken bitter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...