Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så totalt verdiløst om ungen ikke vil bo i OBOS-leilighet, med andre ord...?

Selvsagt. Det vet man jo aldri. Men jeg har fryktelig mange venninner nå som sliter livet av seg med å få tak i leiligheter i feks Oslo om dagen, fordi de etter vunnet budrunde blir fratatt leiligheten av OBOS-medlemmer som har lengre ansennitet. Disse skulle gjerne ha vært medlem siden dåpen for å si det sånn.

Og som sagt kan det videreføres til barn eller søsken, som kanksje får bruk for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk OBOS-medlemskap til sønnen vår til dåpen. Stod på ønskelista. Veldig kjekt om man bor i Oslo (eller en av de andre byene OBOS har leiligheter i,bl.a. Tønsberg) eller sannsynlig at ungen kommer til å flytte til Oslo senere i livet pga studier eller familie.

Ellers ga vi en bronsjestatue/ skulptur til mitt fadderbarn som foreldrene ønsket seg. Et minne hun kommer til å ha hele livet. Husker ikke merket eller kunstner, men vet de finnes i mange prisklasser. Vi brukte flere tusen, men det var fullstendig etter eget ønske.

AnonymBruker
Skrevet

Så totalt verdiløst om ungen ikke vil bo i OBOS-leilighet, med andre ord...?

Det er ikke verdiløst å gi et obos-medlemskap. Men inntil barnet blir voksen og kanskje kjøper en obos-leilighet vil det koste 200 kroner i året. Medlemskapet kan overføres, men bare i loddrett linje innen familien. Foreldre, besteforeldre, barn og barnebarn kan overta ansinneteten, men selvsagt må barnet bli myndig først.

Hvis det er en jente ville jeg gitt et sølvanheng til armen, slike man kan samle figurer på. Til en gutt kanskje en sparebøsse eller et utsøkt utvalg av fiskesluker.

Sølvimiterete rammer er ikke noe jeg liker, det er ikke alltid det faller i smak og da er det bedre å gi noe mer personlig som barnet selv kan bestemme over og som kanskje også kan arves når den dagen kommer.

Skrevet

Sølvimiterete rammer er ikke noe jeg liker, det er ikke alltid det faller i smak og da er det bedre å gi noe mer personlig som barnet selv kan bestemme over og som kanskje også kan arves når den dagen kommer.

Hun mener nok sånn "talerken" ramme, sånn med fødsels og dåps info på. Det er noe alle her jeg bor har :)

Skrevet

Til en gutt kanskje en sparebøsse eller et utsøkt utvalg av fiskekroker.

Hihi, kan du forklare hvordan utsøkte fiskekroker ser ut? ;)

Skrevet

Hihi, kan du forklare hvordan utsøkte fiskekroker ser ut? ;)

Vet ikke om det var dette AB tenkte på, men min mann har noen fluer bundet av en verdensmester i fluebindig (kvinne, faktisk!:jepp:) og de er så naturtro at det ser mer ut som en insektssamling enn fiskeutstyr!:) Kostet vel en liten formue, og ironisk nok tør han aldri bruke dem!:fnise:

Skrevet

Vet ikke om det var dette AB tenkte på, men min mann har noen fluer bundet av en verdensmester i fluebindig (kvinne, faktisk!:jepp:) og de er så naturtro at det ser mer ut som en insektssamling enn fiskeutstyr!:) Kostet vel en liten formue, og ironisk nok tør han aldri bruke dem!:fnise:

:fnise:

Skrevet

-Dei store kvite barnebøkene (sang, eventyr, barnebibel osv).

-Barnebestikk (stål eller sølv)

-Barneservise

-Sykker eller bunadssølv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...