Bolla! Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Jeg skal være fadder til jenta til bestevenninna mi. De ønsker seg ingenting til dåpen, og jeg har ingen anelse om hva jeg skal kjøpe. Er det noen som har noen tips til gave ? tenker å legge i rundt 600-800,-
elisabeth30 Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 hva med noe i sølv? det varer lenge og er et fint minne fra dåpen
Solbærpiken Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Jeg pleier å gi fotoalbum med sølvramme. De er fine (synes jeg), kan graveres, og brukes som fotoramme og settes på en hylle...
Gjest Oblivion Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Kjøp noe litt billigere og åpne en konto i foreløpig ditt navn og gi foreldrene et gavekort (du må endre kontoinnehaver etterhvert, men jeg har ikke gjort det på min enda, og kid'en er sju år nå) som du kan sette inn penger på frem til hun blir atten. Beste gaven, istedet for å kjøpr mye rart i årene som kommer så kan du kjøpe noe smått og koselig og sette resten på konto. Jeg har kjøpt gaver til rundt 300,- i bursdager/julegaver til nå, og så går det ca. 200 på konto hver gang.
kaprifolen Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 -Fin, stor barnebok Selv liker jeg best den som heter "Den store barneboken" -Barnebibel -Gyngehest -Hardanger bestikk -Penger på sparekonto -Et maleri (blir jo ikke stort for den summen, men kjenner noen som elsker Vebjørn Sands "Antarktis", og jeg gav tips til noen om innrammet trykk av det med isbjørner med unge til deres barn i dåpen. Stor hit for 399 på Skeidar) -Bunadsølje Også selvsagt det "vanlige" - Barneservise f.eks Porsgrunds "peter pan" eller Figgjos Egner-motiv. - Barnebestikk i sølv - Album - Smykker av div slag. Kjøp da gjerne noe som kan byttes kjede på så det kan brukes lenge. Styr unna nips i sølv, de fleste synes det er noe drit. Evt forhør deg om de kanskje ønsker seg en sparebøsse i tinn, der er det mange kule, og den er nyttig.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har kjøpt gaver til rundt 300,- Holder mer enn nok.
Gjest Oblivion Skrevet 28. mai 2011 #9 Skrevet 28. mai 2011 Holder mer enn nok. Vet ikke helt hva du reagerer på -at 4-500 blir for mye? Jeg må vel nesten selv kunne velge hva jeg vil gi til mine fadderbarn eller? Jeg driter jo i hva andre velger å gjøre, men har tatt et valg selv fordi jeg vil -ingen som trenger å følge mitt eksempel om de ikke ønsker det. 2
Vibi Skrevet 28. mai 2011 #10 Skrevet 28. mai 2011 OBOS-medlemsskap. Syns ikke babyutstyr er det man bør kjøpe til en barnedåp - her er vel heller tanken at man får noe man har glede av i mange år, ikke noe man gir for å spare foreldrene for et par hundrelapper. Det kan man isåfall heller gi til bursdag eller i barselgave. Ellers er vel det meste nevnt. Vår fikk forresten også sovepose, og barnehagesekk med termos og matboks til gutten vår, og det satte vi kjempestor pris på! 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #11 Skrevet 28. mai 2011 Vet ikke helt hva du reagerer på -at 4-500 blir for mye? Jeg må vel nesten selv kunne velge hva jeg vil gi til mine fadderbarn eller? Jeg driter jo i hva andre velger å gjøre, men har tatt et valg selv fordi jeg vil -ingen som trenger å følge mitt eksempel om de ikke ønsker det. Musikkstykke: Oblivion: veldig vakkert. Men så vakkert navn, og så ufint språk? Kommenterte i grunnen både TS' 6-800 kr og ditt. Syns det er mer enn nok. Det må jo være lov å si! Det er ingen som tvinger deg til noe...selvsagt gjør du som du vil. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #12 Skrevet 28. mai 2011 En stor barnebok eller ekstra fint smykkeskrin.
ini Skrevet 28. mai 2011 #13 Skrevet 28. mai 2011 Jeg plasserte 2500 kr i dåpsbarnets navn i et aksjefond. Utilgjengelige penger frem til barnet er 18, som vokser seg større og sterkere for hver dag som går. Dette var niesen min, så hun fikk følgelig litt ekstra av den enkle grunn at hun er min søsters barn, OG fadderbarnet mitt. 1
Vibi Skrevet 28. mai 2011 #15 Skrevet 28. mai 2011 Selges? Det kan vel overføres mellom søsken (troor jeg) eller fra foreldre til barn, men du kan ikke akkurat legge det ut på finn, hvis det var sånn du mente?
Vibi Skrevet 28. mai 2011 #16 Skrevet 28. mai 2011 Musikkstykke: Oblivion: veldig vakkert. Men så vakkert navn, og så ufint språk? Kommenterte i grunnen både TS' 6-800 kr og ditt. Syns det er mer enn nok. Det må jo være lov å si! Det er ingen som tvinger deg til noe...selvsagt gjør du som du vil. Litt prippen eller? Nå dreide vel ikke akkurat diskusjonen seg verken om hvor mye TS eller brukeren du siterte skulle bruke i dåpsgave, og om du mener at man ikke skal gi mer enn 300 kr så må du gjerne mene det. Personlig syns jeg det er lite når det er snakk om et fadderbarn, og i vår familie gir vi for mer enn det.
kaprifolen Skrevet 28. mai 2011 #17 Skrevet 28. mai 2011 Selges? Det kan vel overføres mellom søsken (troor jeg) eller fra foreldre til barn, men du kan ikke akkurat legge det ut på finn, hvis det var sånn du mente? Så totalt verdiløst om ungen ikke vil bo i OBOS-leilighet, med andre ord...?
Redbull Skrevet 28. mai 2011 #18 Skrevet 28. mai 2011 Spør de jeg ble veldig glad når folk spurde oss, såfikk vi alt vi ønska oss
Redbull Skrevet 28. mai 2011 #19 Skrevet 28. mai 2011 Spør de jeg ble veldig glad når folk spurde oss, såfikk vi alt vi ønska oss Så nå at de ikke ønska seg noe
tette-nette Skrevet 28. mai 2011 #20 Skrevet 28. mai 2011 Jeg kjøpte en ordnetlig liten bergans-sekk til det ene fadderbarnet mitt. Det falt veldig i smak. Ellers har jeg kjøpt sølvrammer til å gravere inn informasjon og sette inn bilde i til de 4 tantebarna mine jeg er også fadder til. Til gudbarnet mitt kjøpte jeg en sølvsparebørse som jeg puttet endel mynter på. For man skal jo ikke gi bort en tom sparebørse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå