Gjest Silent Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Dette er IKKE en tulletråd bare så det er sagt. Men jeg hadde håpet at noen kunne fortelle meg hvorfor noen rett og slett ikke "kan" le?? Dette har jeg lurt på i mange år,men først nå i det siste jeg har blitt veldig bevisst på det..altså,jeg ler jo,mange ganger om dagen faktisk,men det er ofte bare jeg som vet det..det kommer ikke en lyd!! Ingenting! Aldri! Det er ganske flaut av og til nå,for den eneste måten andre kan se det på,er ristingen min....noen tror at jeg gråter. Det begynner å irritere! Trodde aldri jeg skulle bli SÅ opphengt i noe sånt. Jeg skjemmes jo. Men er det mulig å trene seg opp til en tilnærmet normal latter? Har det med en lukkemuskel å gjøre??
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Hehe artig problemstilling. Jeg sliter faktisk litt med det samme når jeg får skikkelig latterkrampe, og jeg har øvd meg på å lage mer lyd. Forsøk å tenke at du skal forsøke å hyle/skrike/rope mens du ler. Og prøv å ikke bare le på innpust. Vi har mange lukkmuskler andre steder i kroppen enn bare den velkjente i rumpa, men de har nok ikke noe med dette å gjøre De går mer på at ting som har kommet ned, ikke skal gå opp igjen og sånne ting.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Dette er IKKE en tulletråd bare så det er sagt. Men jeg hadde håpet at noen kunne fortelle meg hvorfor noen rett og slett ikke "kan" le?? Dette har jeg lurt på i mange år,men først nå i det siste jeg har blitt veldig bevisst på det..altså,jeg ler jo,mange ganger om dagen faktisk,men det er ofte bare jeg som vet det..det kommer ikke en lyd!! Ingenting! Aldri! Det er ganske flaut av og til nå,for den eneste måten andre kan se det på,er ristingen min....noen tror at jeg gråter. Det begynner å irritere! Trodde aldri jeg skulle bli SÅ opphengt i noe sånt. Jeg skjemmes jo. Men er det mulig å trene seg opp til en tilnærmet normal latter? Har det med en lukkemuskel å gjøre?? Dette kan skje med meg også, men det er kun ved kraftige latteranfall at jeg bare "rister" uten en lyd, ved mindre latterutbrudd kommer det lyder istedetfor de store kroppslige bevegelsene. Kan du ikke øve deg på å le foran speilet. Om du øver på latter uten at noe egentlig er morsomt, får du nok ut noen latter-lignende lyder selv om det ikke høres helt ekte ut, men da merker du kanskje hvordan du skal få ut sånne/hva som skjer når lydene kommer ut?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå