Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen kan gi meg råd/tips om hvorvidt laserbehandling (eller elektrolyse?) er en god investering. Jeg har søkt, men finner bare gamle tråder her. Gjerne dele tips, triks, og klinikker..

Jeg har mørkt hår og lys hud, så i utgangspunktet er jeg en god kandidat tror jeg. Jeg er evindelig lei av å barbere og vokse leggene. Barbering gir meg øm hud og prikker, voksing gir meg kløete kuler når hårene skal ut igjen. Hårene er relativt kraftige hos meg.

Hvis det funker, er det også fristende å lasere bikinilinje og armhuler.. Og kanskje en sveip innom dunene på overleppen. Jeg har ikke bruk for pels på kroppen, rett og slett.

Til sist - vil det kunne funke å manipulere vekstfasene ved voksing selv, for å slippe unna så evindelig mange behandlinger? Jeg tenker at om jeg vokser/epilerer hver 2-4 uker over en periode, så vil jeg tvinge alle hårene inn i samme vekstfase, og aktiv vekstfase. Så når jeg laserer, så er det ingen gamle hår, og ingen sovende hår (ivertfall få). Noen tro på dette?

Jeg kan bruke 5000 på leggene, men er ikke interessert i å bruke 30 000, om dere skjønner hva jeg mener.

Mange takk!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg har forstått det, så er ikke laser en permanent hårfjerning, men en langvaring hårfjerning (salong er mer langvarig enn hjemmeapparater, men til gjengjeld så koster det mye mye mer). Det er også en god hårfjerningsmetode ved at du ved gjentatte behandlinger hindrer håret i å gro. Du slipper stubber, sår, inngrodde hår, og at du må vente på at håret skal nå en viss lengde før du kan ta det bort.

Du må altså styre med hårfjerning "for alltid", men det må du jo uansett også om du barberer eller vokser.

Dette er hva jeg har lest. Hvis noen sier at JO laser er permanent, så er det jo ingenting som er så bra som det!

Lumea-apparatet til Philips koster vel rundt 5000. Den har fått mange gode omtaler! Jeg har brukt den 2 runder nå, og har mindre og mindre hår. Satser på å bli hårfri på legger, bikinilinje og under armene før sommeren :) Denne kan ikke brukes i ansiktet (fra halsen og opp).

AnonymBruker
Skrevet

Laser gir gode resultater, jeg har gjort det selv.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har i to år hatt problemer med hårvekst på ansiktet, ved begge kinnene.

For en måned siden, startet jeg med elektrolyse. Før dette hadde jeg ikke gjort noe med veksten, verken nappet, vokset eller noe som helst.

Jeg ønsket å gå for laserbehandling, IPL, og dro dermed til rådgivningstime. Men de sa huden min var for mørk til å utføre det, da jeg ikke ville bli fornøyd med resultatet. Jeg har asiatisk opprinnelse, er mørkhuded med mørkt hår. IPL, som jeg har oppfattet det, går etter pigmenter.

Deretter startet jeg med elektrolyse. OG ja, det er dyrt, men det er verdt det.

Elektrolyse er permanent hårfjerningsmetode, mens laser er permanent hårreduksjon. Som jeg hørte, må man utføre laser hele livet ut, hvor håret blir mindre og mindre, men aldri borte for godt. Aldri si aldri, men ja ..

Elektrolyse derimot fjerner mange av hårrøttene og håret vokser ikke ut for godt. Etter behandlingen vil det komme noe tilbake, men med en eller to behandlinger av disse hårene, så forsvinner hårproblemet for godt.

Min opplevelse med elektrolyse:

Jeg har tatt tilsammen 5.5 timer .. Det gjør vondt, men når man har lysten og styrken til å virkelig kvitte seg med håret, vil man klare det. Det er ulike smerteterskler på maskinen, så du kan justere hvordan du vil styrken skal være. Jeg hadde masse hår .. Men masse av det er allerede godt bort. Har små dunhår igjen, er ikke så merkbart, men skal fjerne det også, så er ikke finally ferdig enda. Det er dyrt, men no pain, no game :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også gode erfaringer med elektrolyse på overleppe/hake:) Startet i februar og har hatt til sammen 5-6 behandlinger, og nå er det snart ikke mer igjen å ta. Jeg har lys hud og hadde noen mørke hår og ellers lyse, men fremdeles synlige hår. Jeg syns ikke det er så ille smertemessig, det varierer på en måte litt. De første to gangene gjorde det ikke spesielt vondt, men tredje gang tenkte jeg for meg selv mens jeg lå der "hvorfor betaler jeg penger for tortur?". SÅ ille var det kanskje ikke, men er mer vondt på haka enn på overleppa faktisk - men husk på at det er kortvarig smerte bare i noen sekunder. Selve behandligene er sjeldent lengre enn 15-20 min. Jeg har også god erfaring med å smøre på en veksthemmende krem etter behandling morgen og kveld i en uke. Bruker en fra Guinot, i en rød tube.

Ta forøvrig ikke elektrolyse dagen før du skal noe viktig, i ca halvparten av tilfellene har jeg fått små sår ved hårsekkene, som en masse små, røde kviser. Men med litt aloe vera går det bort etter noen dager. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hårfjerning med IPL er IKKE permanent behandling, men hårfjerning med diodelaser er derimot en permanent løsning.

Problemet er at det er veldig få klinikker i Norge som bruker diodelaser, da utstyret gjerne koster 8-900 000 kr i motsetning til IPL utstyr som gjerne koster en liten brøkdel av dette.

Det er gjort hundrevis av studier på dette emnet. Google søk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...