Havtorn Skrevet 28. mai 2011 #21 Skrevet 28. mai 2011 En skal ikke skjerme barn fra omverdenen, ubehag og motgang er viktig å oppleve. .. men det er IKKE noe man skal påføre barn i form av en slags bisarr maktdemonstrasjon. Har man mislyktes så grundig i oppdragelsen at man må ty til fysisk avstraffing.. jeg blir vel skutt nå, men da skulle man ikke hatt barn i utgangspunktet. 1
Gjest imli Skrevet 29. mai 2011 #22 Skrevet 29. mai 2011 Eg har inntrykk av at dei fleste er nøye på at barna ikkje skal banne eller seie stygge ord. Men det skjer jo - dei plukkar det opp, enten frå foreldre, familie eller vener. Pepper på tunga er sjølvsagt ikkje ein OK måte å takle det på. Som regel fungerar det betre å ikkje gje det oppmerksamheit.
Gjest Bigmama Skrevet 29. mai 2011 #23 Skrevet 29. mai 2011 Datteren min snappet opp en par banneord,fra meg og faren osv. Bestemora ble hysterisk,"det må du ikke si" osv, mens vi overså det. Hos bestemor gjentok hun det i fryd til hun ble henta,hjemme har hun enda ikke gjentatt det. Jeg satser mer på min metode;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå