Gå til innhold

Klage!?:/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått F av alle ting nå på en eksamen og skal klage for første gang i hele mitt liv på en eksamen..

Noen her har gjort det før?Har det hjulpet dere noe?Krever ikke en B;C, men en stå karakter i alle fall.Tror dere det vil nytte eller skal jeg bare unngå det!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo an på om du har en reell grunn til å klage? Det er jo som regel en grunn til at de gir karakteren F..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn, synes læreren min også at dette var rart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare å klage i vei. I dette tilfellet har du absolutt ingen ting å tape :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thefainter

Av en eller annen grunn, synes læreren min også at dette var rart!!

Da klager du på karakteren. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen her som har lyktes med klaging før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klaget to ganger da jeg fikk karakteren D. Begge klagene resulterte i at jeg gikk opp til C. Så lenge du har strøket har du ingen ting å tape.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, blir optimist av å lese dette:)

Det sies at det hjelper å klage!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hjelper gjenstår å se - det kommer jo an på besvarelsen - men du taper ikke noe hvertfall. Har du strøket kan det ikke gå værre.

Du kan be om begunnelse også - det hadde jeg gjort hvis jeg var deg. I tillegg til å klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Når du har strøket betyr det da ingenting om andre har lyktes med sin klaging eller ei - for du ha da INGENTING å tape på en klage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke begrunnelsen under klagingen da?Eller er det to separerte ting?!

Når dere sier at jeg ikke har noe å tape på, at det hender de setter studenten ned i karakter?!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dere sier at jeg ikke har noe å tape på, at det hender de setter studenten ned i karakter?!

TS

Jeg har hørt om tilfeller hvor det har skjedd, men jeg kan ikke huske hvor. Det står vel også i informasjonen man får når man skal levere en klage at man kan risikere at karakteren blir satt ned om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karakteren kan også blitt satt ned etter en klage, derfor kan det være lurt å be om en begrunnelse for karakteren først.

Men i ditt tilfelle har du jo absolutt ingenting å tape, så bare klag i vei!

Jeg gikk opp en karakter på alle de tre-fire eksamene jeg har klaget på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Klart man kan settes ned i karakter, men F er jo stryk, og da kan det bare gå oppover eller forbli en F.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Går ikke begrunnelsen under klagingen da?Eller er det to separerte ting?!

Når dere sier at jeg ikke har noe å tape på, at det hender de setter studenten ned i karakter?!

TS

Det er to separate ting. Du kan få begrunnelse uten å klage. Og du kan klage uten å få begrunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, blir optimist av å lese dette:)

Det sies at det hjelper å klage!

TS

Jeg får ikke helt inntrykk av at du vet hva det å klage innebærer. Det er ikke en eller annen slags magisk "jeg-er-ikke-fornøyd-med-karakteren-min-og-vil-gjerne-ha-en-bedre-en-takk", det betyr at de revurderer evalueringen av eksamenen din. De gangene det "hjelper å klage" er når du ligger og vipper mellom to karakterer, og sensor har bedømt litt for strengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...