Djungelvrål Skrevet 27. mai 2011 #21 Skrevet 27. mai 2011 Ja det skjønner jeg, men det kreves ikke 2 år på vg og 2 år i lære. 4 års utdannelse for å ende på max 328 000 i året. Men vi kvinnfolk er tjukke i huet som gidder å utdanne seg så lenge for å tjene så lite.
Gjest Bjørn82 Skrevet 27. mai 2011 #22 Skrevet 27. mai 2011 Til TS: Dere jenter/damer virker ofte så forsiktige når det kommer til å kreve betalt for det dere gjør. Vi gutta er bedre på å få viljen vår fordi vi klager å syter å lager leven om vi ikke får det som vi vill. Jeg tror dere har noe å lære av oss der, fordi de tradisjonelle "kvinne yrkene" er jo mye dårligere betalt enn hva de tradisjonelle "mannfolk yrkene" Som andre har nevnt tidligere, sjekk ut tariffen, meld dere inn i en organisasjon, krev den betalingen dere har krav på. Men husk på at "goder" som dere som arbeidstakere vanligvis ikke skulle hatt kan forsvinne med en sånn organisering. Du har jobbet 5år tidligere i butikk + at du har jobbet 2år til der du er nå. Da har du jo 7års relevant erfaring, og det er jo helt klart at arbeidsgiveren din nyter godt av din erfaring og kompetanse i form av ren profitt. Da burde du etter mitt syn lønnes som om du har noe mere erfaring enn 2år.
SmallTalk Skrevet 27. mai 2011 #23 Skrevet 27. mai 2011 Til TS: Dere jenter/damer virker ofte så forsiktige når det kommer til å kreve betalt for det dere gjør. Vi gutta er bedre på å få viljen vår fordi vi klager å syter å lager leven om vi ikke får det som vi vill. Jeg tror dere har noe å lære av oss der, fordi de tradisjonelle "kvinne yrkene" er jo mye dårligere betalt enn hva de tradisjonelle "mannfolk yrkene" I tillegg til at langt flere kvinner enn menn aksepterer deltidsjobbing og rare stillingsbrøker, noe som også er med på å dra ned gjennomsnittslønna. Ts: Dersom dere ikke er organiserte så står dere jo fritt til å forhandle frem lønna deres selv. Personlig så må jeg si at 140 kr/t med 7 års erfaring fra butikkarbeid er rimelig lite. Jeg var på lønnstrinn 4 i HK-tariff som student på 21 år med 3 års deltidsjobb.
Pippi92 Skrevet 27. mai 2011 #24 Skrevet 27. mai 2011 Jeg er 18 og jobber i en butikk hvor de har tarfiff, får 130 kr timen utenom tillegg for kveld ,helger og helligdager.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #25 Skrevet 27. mai 2011 Tok jammen meg å sendte en mail til HK nå bare for å høre litt. Usikker på hva man må betale for å vere med. Leste et sted at de tar 1,5 % av lønna, og da kan det jo hende hele "overskuddet" med å melde seg inn å få høyere lønn forsvinner.....? Tenker jeg bare hører med sjefene jeg...tror nok de setter oss opp når de hører at OM jeg organiserer meg skulle jeg hatt 160 kr i timen .... Vet ikke om de har hatt noen organiserte der før heller jeg altså Takk for masse gode svar forresten!
~white lady~ Skrevet 27. mai 2011 #26 Skrevet 27. mai 2011 Tok jammen meg å sendte en mail til HK nå bare for å høre litt. Usikker på hva man må betale for å vere med. Leste et sted at de tar 1,5 % av lønna, og da kan det jo hende hele "overskuddet" med å melde seg inn å få høyere lønn forsvinner.....? Tenker jeg bare hører med sjefene jeg...tror nok de setter oss opp når de hører at OM jeg organiserer meg skulle jeg hatt 160 kr i timen .... Vet ikke om de har hatt noen organiserte der før heller jeg altså Takk for masse gode svar forresten! Fortell hva de skriver i mailen, når du får svar tilbake, er litt nysgjerrig jeg også.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #27 Skrevet 29. mai 2011 Skal prøve å huske å gjøre det ja Ikke fått noe enda.
Meaty Skrevet 29. mai 2011 #28 Skrevet 29. mai 2011 Jeg betaler litt over 300 kroner i måneden for å være medlem i HK. Med på kjøpet får man et par forsikringer. Jeg tror de opererer med et maksimumsbeløp, sånn at man ikke betaler uhorvelig mye for å være medlem. Jeg har forøvrig ca 158 kr timen for butikkjobb, men har jobbet nesten fulltid i samme butikken i seks år.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #29 Skrevet 29. mai 2011 Synes du har god lønn jeg, for å jobbe i dagligvareforretning. Jeg jobber i staten og med anseenitet tjener jeg mindre enn deg. Så vær glad og fornøyd Jeg hadde en jobb hos en dagligvareforretning selv, som ikke fulgte tariff, da fikk jeg 111 kr. i timen. Det var meget skuffende! Jeg er ikke mye yngre enn deg for å legge til det. 158,- i timen på bohus, er du sikker på at det stemmer? Hva skjer med å ikke lese hovedinnlegget og andre andre innlegg fra TS før man svarer?? Du er ikke den eneste i den tråden her, men toppa seg med deg. Skjerp dere folkens 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå