Gå til innhold

God alkoholholdig drikke?

Fremhevede innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Skal i en bursdag, og tenkte jeg for EN gangs skyld skulle drikke alkohol.

Liker ikke øl, ikke vin eller rusbrus. Ei heller cider.

Finnes det NOE alkoholholdig drikke dere kan tipse meg om? Fått tips om rosèvin? Er det noe godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rosé vin, er jo og vin.....

hva som gjør at du ikke liker noen av de overnevnte drikkene? er de for søt? bitter? sur? kan være litt lettere å vite hva som er best å anbefale, hvis vi vet hva du foretrekker til vanlig.

Forøverig vil jeg anbefale en cider som er helt ulike de vanlige du kjøper i butikken (halmstad og sommersby osv) Denne heter White Gost. kommer på glass flasker. etikketten er blank med litt hvit og gull skrift på. jeg synes denne er super, for den er mildere i smaken, mindre søt en vanlig cider. og smaker mer naturlug (om det hørtes logisk ut)

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Rosé vin, er jo og vin.....

hva som gjør at du ikke liker noen av de overnevnte drikkene? er de for søt? bitter? sur? kan være litt lettere å vite hva som er best å anbefale, hvis vi vet hva du foretrekker til vanlig.

Forøverig vil jeg anbefale en cider som er helt ulike de vanlige du kjøper i butikken (halmstad og sommersby osv) Denne heter White Gost. kommer på glass flasker. etikketten er blank med litt hvit og gull skrift på. jeg synes denne er super, for den er mildere i smaken, mindre søt en vanlig cider. og smaker mer naturlug (om det hørtes logisk ut)

Øl liker jeg bare ikke. Den vinen jeg har smakt har vært for sur for meg, men jeg skjønner jo at det finnes uttalige typer. Cider er bare kliss, det samme med rusbrus.

Hvor kjøper man den cideren?

Skrevet

Her på vestlandet har jeg bare sett den på safari (matvarebutikk) men regner med de har den cideren på andre butikker rundt om i norge. hvis ikke bør de i hvertfall kunne vite noe om den på Polet.

av vin typer som jeg hører mangen begynner med er Black Tower, Reisling kabinett, og reisling avantgarde. jeg synes kabinett og black tower er helt grei.

Har du mulighet til å blande drinker?

Mojitos er jo ganske godt,

eller rom og cola. (eks kaptein morgan, Bacardi fungerer også)

Skrevet

Hva med å lage f.eks mojito eller comsmopolitan? Det er mine favoritter, og du trenger ikke blande dem så sterkt som oppskriften sier!

Dessuten er det kjempelett å lage klar til og med mojito hjemme, bare bland sammen sukker, lime, mynte og litt rom og så kan du tilsette brusen (club soda, sprite eller farris etter smak og behag).

• Liker 1
Gjest grønnfi
Skrevet

Du bør satse på drinker du :) Om du ikke føler deg komfortabel med å mixe selv finnes det nok av ferdige blandinger du kun skal tilsette alkohol. Disse kan du så "tynne" ut med mer brus/Tonic water/ Club Soda slik at du får smaken slik du liker den.

Meny har alltid godt utvalg av slike drinkMixer.

Et tips kan også være å blande Sprite i hvitvinen om den er for sur.

Hvordan går det med foten din forresten? :biggrin:

AnonymBruker
Skrevet

Gin tonic. Smaker verken veldig alkohol eller veldig søtt. Smaker lime. :)

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Takk for tips! Hva slags alkohol bruker jeg i drink mix da? Sprit? Så de selger White Ghost på Meny her, får vel sjekke ut den.

Det går bra med foten :)

Gjest Armule
Skrevet

Hva med å lage lemonade med litt vodka eller rom i? Fantastisk godt! Presse masse sitroner og blande det med sukkerlake, en dærsj alkohol og litt vann med kullsyre og du har en fantastisk fresh festdrikke :)

AnonymBruker
Skrevet

De fleste drinker smaker best med hvit rom (feks Bacardi blanco), brennevin (vodka) setter en beisk smak på drinken.

Lag Mojitos og Strawberry Daquri!

Til mojito trenger du Bacardi Blanco, masse mynteblader (kjøp en sånn mynteurte du får på matbutikken) lime, sitronbrus og gjerne perlesukker. Knus sammen en god neve med mynterblader i en morter , ha over i et glass (gjerne med isbiter). Har du ikke morter bruker du bare skaftet på en tresleiv direkte ned i glasset, hiv oppi litt perlesukker og limebåter og rør rundt. Prøv å få ut litt av saftene av limebåtene. Ta oppi nok mengde med Bacardi Blanco, fyll opp med brus :)

Ellers kan du kjøpe en god Strawberry Daquiri mix (for all del ikke den vanlige lille flaska som står på vanlige matbutikker, men en som er litt mer purè) og så mikser du Martini Blanco og purè sammen med masse isbiter og gjerne litt ferske jordbær. Skvis litt lime/sitron oppi til slutt, rør rundt og NYT :D

Skrevet

Ellers kan du kjøpe en god Strawberry Daquiri mix (for all del ikke den vanlige lille flaska som står på vanlige matbutikker, men en som er litt mer purè) og så mikser du Martini Blanco og purè sammen med masse isbiter og gjerne litt ferske jordbær. Skvis litt lime/sitron oppi til slutt, rør rundt og NYT :D

Litt uenig der, synes den vanlige lille flaska er MYE bedre :ninja: blir fort kvalm av puréen, den er litt for mektig til min smak!

AnonymBruker
Skrevet

Skal i en bursdag, og tenkte jeg for EN gangs skyld skulle drikke alkohol.

Liker ikke øl, ikke vin eller rusbrus. Ei heller cider.

Finnes det NOE alkoholholdig drikke dere kan tipse meg om? Fått tips om rosèvin? Er det noe godt?

Tviler på du kommer til å like rosèvin om du ikke liker vin... Men jeg anbefaler denne: Min lenke

Jeg tror den må være ganske ny, for jeg husker for noen år siden når vi var fjortis og skulle flotte oss med musserende vin, så drakk vi denne og den smakte helt jævli. Men det var den flasken med hvit etikett.

Men den med sølvetikett er dritgod, smaker ikke alkohol i det hele tatt!! Har blitt en stor hit i min vennekrets etter at jeg introduserte den. Drikk gjerne fra et pent musserende/champagne-glass og ta et jordbær oppi :) Det spiser du selvsagt for hver gang du har tømt glasset, slik at du tar oppi et nytt jordbær når du fyller på ;)

Men husk: etiketten skal være SØLV. Ikke hvit, som denne: Min lenke heller ikke rosa eller gull.

AnonymBruker
Skrevet

Litt uenig der, synes den vanlige lille flaska er MYE bedre :ninja: blir fort kvalm av puréen, den er litt for mektig til min smak!

Da må det være feil på deg ;) Men det kommer sikkert an på pureen også, jeg kjøper min på en sånn "brygg din egen vin og øl" butikk, og den er dritgod.

Men forresten, bor ikke du Ms.Raggsokk i Bergen? Da anbefaler jeg deg at du går på den vinbutikken på nøstet. I det grønnehuset rett ovenfor veien til inngangen til klostergarasjen på nøstesiden. Det er en sånn butikk som selger diverse utstyr og "smaker" til vinbrygging, og ølbrygging og slikt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...