Gå til innhold

River av meg håret snart!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er blitt hekta på å dra ut hår, Som er nesten løse fra før. Lurer på om jeg holder på å utvikle et slags tvangshandling? andre som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jes leste en artikkel om det engang.. Det har visst en diagnose. Lenge siden jeg leste, så jeg husker ikke hva det het.. Men du kan jo snakke med en lege f.eks.. :)

Skrevet

trichotillomani heter det visst..

Gjest Varig hårtap....
Skrevet

Du har antagelig drept hårsekkene dine og ødelagt håret ditt for alltid. Ikke regn med at håret som du har nappet ut vil gro tilbake. Du burde kontakte helsepersonell for ingen her inne kan gi deg et sikkert svar.

Jeg har googlet dette og mange som napper ut håret får det ALDRI noensinne tilbake igjen.

Du burde stoppe umiddelbart for å si det sånn.

Lykke til.

Gjest Varig hårtap....
Skrevet

Les litt om trikotillomani så ser du at flere har endt opp med bare flekker i hodebunnen hvor det aldri gror hår igjen.

Du burde virkelig stoppe med dette.

Lykke til.

Skrevet

Oppsøk lege! Dette kan høres uskyldig ut, men det er som nevnt over: en egen diagnose.

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg har revet ut øyevipper og øyebryn siden jeg var barn. Dette er helt klart en stressreaksjon for meg. Jeg gjør det innimellom fremdeles når jeg er veldig stresset eller overtrøtt. Men det er ikke en bevisst handling, det er noe jeg plutselig begynner å gjøre, og så jeg forsøke å stoppe og det er ikke lett. Hårsekkene er ikke ødelagte enda, men jeg er jo redd de vil bli det om jeg ikke slutter permanent.

Men jeg har omtrent ikke noe problem med det sammenliknet med andre! Jeg har aldri revet av hår på hodet, og spist det, slik som andre med lidelsen gjør. Møtte en dame en gang som måtte barbere hodet helt, ellers ville hun rive det av så veldig, at huden etterhvert ble irritert, og spise det. Hårballene i mavesekken er ikek til å spøke med....

Forsøk å skaff hjelp mot dette, men jeg vet at Norge og hjelp mot tvangslidelser/handlinger ikke akkurat er som hånd i handske.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har revet ut øyevipper og øyebryn siden jeg var barn. Dette er helt klart en stressreaksjon for meg. Jeg gjør det innimellom fremdeles når jeg er veldig stresset eller overtrøtt. Men det er ikke en bevisst handling, det er noe jeg plutselig begynner å gjøre, og så jeg forsøke å stoppe og det er ikke lett. Hårsekkene er ikke ødelagte enda, men jeg er jo redd de vil bli det om jeg ikke slutter permanent.

Men jeg har omtrent ikke noe problem med det sammenliknet med andre! Jeg har aldri revet av hår på hodet, og spist det, slik som andre med lidelsen gjør. Møtte en dame en gang som måtte barbere hodet helt, ellers ville hun rive det av så veldig, at huden etterhvert ble irritert, og spise det. Hårballene i mavesekken er ikek til å spøke med....

Forsøk å skaff hjelp mot dette, men jeg vet at Norge og hjelp mot tvangslidelser/handlinger ikke akkurat er som hånd i handske.

Lykke til!

Huff. Åt hun håret?

Skrevet

Å herregud, utvikler nok selv en slags angst nå etter å ha lest denne tråden. Skjønner ikke hvordan det er mulig å gjøre dette?! Blir rett og slett litt stressa nå.

Gjest Heloise
Skrevet

Huff. Åt hun håret?

Ja. Det er ikke sjeldent at folk med triclotillomani spiser hårene. Jeg gjorde det selv da jeg var i barneårene, men det har jeg sluttet med for lenge siden (og det var igjen kun øyevipper...). Noen har gjort dette så mye, og med så langt hår at hårballene måtte opereres ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Å herregud, utvikler nok selv en slags angst nå etter å ha lest denne tråden. Skjønner ikke hvordan det er mulig å gjøre dette?! Blir rett og slett litt stressa nå.

Ja.Enig. Det er helt horribelt å lese om. De som gjør dette kan påføre seg selv permanent skallethet.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja. Det er ikke sjeldent at folk med triclotillomani spiser hårene. Jeg gjorde det selv da jeg var i barneårene, men det har jeg sluttet med for lenge siden (og det var igjen kun øyevipper...). Noen har gjort dette så mye, og med så langt hår at hårballene måtte opereres ut.

:omg:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...