Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vi skal på visning i Harstad i morgen. Liker prospektet, og kommer mest sannsynlig til å by.

Hvordan er det å bo på Harstad?? Plusser og minuser ved stedet?

På forhånd takk for alle innspill.

Endret av rødstrupe
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på visning på Lambertseter i morgen. Liker prospektet, og kommer mest sannsynlig til å by.

Hvordan er det å bo på Lambertseter når man må jobbe like ved Oslo s? Plusser og minuser ved stedet?

På forhånd takk for alle innspill.

Et bra sted å bo stort sett. På kort sikt må du være forberedt på busskaos, t-banen stenger i hele sommer. Muligens neste sommer også. Dette vare en prøvelse i fjor med overfylte og glovarme busser som stanger i kø. Når t-banen går er det greit å komme seg til byen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er oppvokst på Lambertseter. Likte meg veldig godt der. Synes det har blitt fint der de siste årene. Tar ikke mer enn 20min med t-banen. Ikke langt fra Manglerud og Bryn senter. Kan anbefale å bo der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste negative jeg kan tenke meg er at t-bane 4 kan være stappa i rushtiden, litt sånn som sild i tønne! Utover det, så elsker jeg Lambertseter! Helt fantastisk. Ingen planer om å flytte! :)

Lambertseter senter åpnet 12.10.10. Mange butikker, kafer, biblotek, og kino! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig koselig å bo der :) Jeg likte meg veldig veldig godt når jeg bodde der, og kunne fint flyttet tilbake, helt klart en av favorittene.

Pluss: det er kjempekort vei til byen, det er null stress å ta banen ned til byen, jeg studerte i Oslo sentrum når jeg bodde der, gikk veldig bra. Det er kino på lambertseter, det er rolig der, nå er det nytt stort senter der, med mange butikker. Ny kino også. Det er koselig å gå tur der.

Minus: Det er mange gammle (det er jo fint også, for de er stille og rolige og mange greie) men også noen som er sure på "unge" som "bråker" eller har dyr etc. Men et minimalt problem da. Største minus for meg er at det er litt trangt noen steder, og at blokkene er gammle, svært små bad, få leil. hvor du kan ha badekar, oppgangene er gammle og slitte osv.

Veldig stort minus også nå som jeg har bil er jo at det er svært få parkeringsplasser, trang og lukeparkering, måking om vinter etc. Når de bygget på 50-tallet beregnet de en bli på hver 5 leilighet, og nå har mange to biler, så det er litt kaos ;)

Det er også svømmehall der, og kjempefin elixia på sentret, veldig bra!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Takk for utfyllende svar, dere!

Endret av rødstrupe
AnonymBruker
Skrevet

Et bra sted å bo stort sett. På kort sikt må du være forberedt på busskaos, t-banen stenger i hele sommer. Muligens neste sommer også. Dette vare en prøvelse i fjor med overfylte og glovarme busser som stanger i kø. Når t-banen går er det greit å komme seg til byen.

Har bare hørt positive ting om Labertseter :)

Men, hvorfor er T-banen stengt om somrene??!!

AnonymBruker
Skrevet

Banen er ikke stengt om sommerene generelt, men de bygger/utbedrer linja denne sommeren;-) Så etter dette bør det bli bra og kjappere å komme seg til byen. Jeg bor på bergkrystallen området (siste stoppen på linje 4), og trives kjempe godt. Det er skog rett ved til å gå tur i eller snuse inn skog, rolig og grønt strøk, trivelige folk, kort vei til bane, 5 min med bil ned til oslo s feks, stort sett veldrevne borettslag med ordna forhold, ikke spesielt lydt mellom murveggene- hvertfall ikke her jeg bor. i Rabben borettslag så blir det endel bygging fremover pga baderomsutbedring. Om du skal bo der kan det være det vil bråke litt. Super kino, ok med senter- dog ikke så bra butikker, men det man trenger til gavekjøp osv.

Ingen planer om å flytte herfra, det trives jeg for godt til..

AnonymBruker
Skrevet

<3 Lambertseter!

Etter å ha flytta hit kunne jeg ikke tenkt meg å bo noe annet sted i oslo!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte leilighet på Lambertseter for to år siden, og elsker området. Anbefales.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker Lambertseter!

Stille og rolig område i Oslo, ikke noen støyende motorveier og kort vei til sjø og marka.

Lambertseter Senter har jo virkelig løftet området med sine butikker (kjedebutikker som H&M og Åhlens og spesialforretninger innen interiør, mote etc.) + vinmonopol og kino (og bibliotek som jeg har tilgode å besøke..)

T-banen fungerer stort sett veldig bra, og det tar ca 20 minutter til sentrum. Det går også ekspressbusser som tar 10-15 min direkte til Oslo S. Eneste minus er at parkering er vanskelig, men vi har ikke bil så det er jo ikke et problem for oss.

Gjest Krizzy
Skrevet

Har bare hørt positive ting om Labertseter :)

Men, hvorfor er T-banen stengt om somrene??!!

Det er ikke steng om somrene. Den var stengt i fjor sommer, mens de gjorde arbeid ved linjen! :)

Skrevet

På lambertseterbanen, er alle mennesker sure,

jeg pleier å reise meg å rope bøøø

AnonymBruker
Skrevet

T-banen i år:

http://trafikanten.no/no/Verdt-a-vite/endringer/Aktuelt/linje4_s2011/

I sommer kjøres det buss for T-bane på linje 4 fra og med 30. mai til og med 16. august. Det kjøres tilsvarende bussopplegg som under anleggsarbeidene i fjor sommer. Bussene vil ha av- og påstigning i nærheten av T-banestasjonene. I tillegg vil rushtidslinje 4E gå i rushtiden i hele sommer.

AnonymBruker
Skrevet

Bare vær obs på at gjengangeren på Lambertseter om dagen er at de fleste boliger blir solgt til en del hundretusener over takst. Men det tyder jo bare på at området er bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke steng om somrene. Den var stengt i fjor sommer, mens de gjorde arbeid ved linjen! :)

Den er stengt i år også, og neste år hvis de får mer penger. Men på sikt bør jo dette helst bety at t-banen blir mer stabil. Det har vært mye treghet og mange strømbrudd langs linjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...