Gå til innhold

Brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Gjest Sola*
Skrevet

Hei :)

Jeg er en jente på 22år som skal ta reduksjon på mandag. Var på konsultasjon i dag og ble veldig glad for at noen hadde avbestilt på mandag så jeg slapp og vente noe lenger nå.

Jeg har str 85G og er bare 165cm høy.

Lurer på om noen har noen nylige erfaringer? Er så spent på smertene som kommer i etterkant og hvordan jeg kan forvente at det blir?

Jeg skal til Fornebuklinikken, noen som har vært der?

Del gjerne det dere har :)

Takk :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaringer men vurderer det selv. Er 21, knappe 160 høy og har 80D. Hvor mye måtte du ut medfor dette?

Fortell hvordan det går da :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme str som deg, ts, men er 7cm høyere.

Har du sjekket noe rundt dette hvordan det er å få det dekt e.l?

Har også tenkt på dette men er usikker på hvordan det ville vært å plutselig ikke ha disse store puppa der lenger som "alltid" har vært der...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en reduksjon for 2 år siden, da jeg var 18 år.

Var(er) 168 cm høy, veier 65 kg og hadde str 75G, jeg fikk operasjonen dekket etter å ha stått på venteliste i ca 1 år, altså startet prossessen da jeg var 17.

Årsaken til at jeg fikk det dekket var pågrunn av helsemessige årsaker, jeg hadde store problemer med rygg, nakke, skuldre og kronisk hodepine, på skuldrene mine hadde jeg ett søkk på ca 1,5 cm - det var rett og slett ett smertehelvette. Den psykiske biten var helle ikke av den beste, jeg slet med blandt annet svært dårlig selvbilde og var psykisk nedbrutt på mange vis.

Selve operasjonen gikk veldig fint og var helt uten komplikasjoner. Jeg våknet fra narkose 1,8 kg lettere enn hva jeg var da jeg sovnet den morgenen.

Hodepinen min var borte, og smerter i rygg, skuldre osv forsvant gradvis over tid. Jeg hadde minimalt med ubehag etter operasjonen, følte meg mørbanket og forslått - men var ingen store smerter, også var jeg riktignok ganske stiv og ubevegelig da bandasjen man får er ganske stor og godt strammet.

Jeg var oppe å gikk meg en tur 1 time etter jeg kom ut fra oppvåkning, noe som gikk veldig fint. Ble værende på sykehus over natten da jeg syntes det var skummelt og puste (jeg fikk litt noia for at stingene skulle ryke etc :sjenert: ) så derfor ville de ha meg en natt for å være sikker på at jeg pustet skikkelig, ikke bare overfladisk.

Tiden etterpå gikk også veldig fint, hadde lite behov for smertestillende eneste var at det var ubehagelig å sove flatt, endte derfor opp med å bygge opp sengen min med puter og dyner så jeg kunne sove litt hevet.

Bandasjene fjernet jeg selv etter 5 dager, og startet da og tape sårene - veldig enkelt og fikse med :)

Viktigste å huske på er at man skal holde seg ganske med ro den første måneden, ikke løfte særlig tungt (1-2 kg maks), og hard fysisk aktiviteter skal man helst vente med de neste 3 mnd etter operasjon, i mitt tilfelle så ble det da 3 mnd rideforbud (på hest...)Skrekkelig :sukk:

Kan være verdt og notere seg at bandasjen du får på etter operasjon kan irritere huden en del. Jeg fikk utslett mellom brystene, noe som var utrolig ubehagelig, men som heldigvis gikk fort over etter bandasjen ble fjernet.

Det er også alltids en risiko for betennelser i såret. Noe jeg selvsagt også fikk, infeksjon med gule staffilikokker - tok tid men jeg ble kvitt den til slutt.

Det er en stor operasjon, og det er mange risker. Men stort sett går det svært bra.

Eller må jeg legge til at jeg er utrolig fornøyd, og jeg har ikke angret en dag på mitt valg - til tross for at jeg utførte dette veldig ungt. Jeg har ett helt nytt liv etter operasjonen :jepp:

Arrene er heller ikke noe ille, man ser de selvfølgelig. Men de er ikke noe veldig utpregede og skrikende, og har bleket mer og mer.

Masse masse lykke til, det kommer nok til å gå kjempe flott :smilyblomst:

AnonymBruker
Skrevet

Meg som skrev over her..

Glemte og legge ved at i dag er jeg 75DD og har dermed godt igjen med byste :)

Også tips om du får irritasjon/utslett av bandasjen, kjøleskapskaldt vaselin funket supert og smøre med, også en strikkepinne for å klø ned mellom bandasjen og huden .

Skrevet

har ingen erfaring, men kjenner en som har gjort det og var kjempefornøyd, hun har fått et nytt liv. jeg har blitt henvist til reduksjon selv (jeg er 80G), men siden jeg er i alderen hvor det er normalt å få barn (jeg nærmer meg 30) så er det ikke sikker at de anbefaler reduksjon før etter at jeg har fått barn da det er 50% sjanse for at man ikke kan amme. jeg får en eventuell operasjon dekket av staten da jeg har problemer med ryggen og smerter i selve brystene (i tillegg til "fine" søkk i skuldrene).

lykke til!

Skrevet

Oi, når jeg ser størrelsene deres har jeg jo ingenting jeg skulle syti over.... Jeg er jo flatbrøsta i forhold! :P

Men masse masse lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

jeg tok reduksjon da jeg var 22... operasjonen gikk veldig greit, men hadde store smerter i ettertid.. mamma måtte vaske håret da jeg ikke kunne løfte hendene over hodet en periode.. smertestillende var min beste venn... men etterhvert gikk d bedre og bedre. Angrer alldeles ikke på det, og ville gjort det igjen selv om jeg visste hvor vondt det var. Ingen tvil..

Gjest Sola*
Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg har selv også store problemer med rygg, nakke og hodepine grunnet store bryster.

Jeg orker rett og slett ikke vente på og få det dekt, ventetidene er så innmari lang, så jeg betaler det altså selv. Koster meg 36.000,-

Imorgen er dagen, er veldig uvirkelig. Rekker liksom ikke grue meg, noe jeg ser på som en fordel. Men er jo selvsagt veldig spent på hvordan ting er etterpå, aner jo ikke hva jeg har i vente.

Dere som har gjort det, syns dere puppene ble fine etterpå også? Det er absolutt ikke det viktigste for meg, jeg vil bare kunne leve litt igjen. Sånn som ting er nå, kan jeg ikke gå en halvtimes tur med hunden min engang uten og være ødelagt i ryggen etterpå. Men er jo selvsagt en fordel om de også blir fine ;) hehe..

AnonymBruker
Skrevet

Meg med det lange svaret her. Jeg er meget fornøyd med resultatet, puppene har en fin og naturlig form, og ser veldig bra ut. Hadde det ikke vært for arrene så kunne det like gjerne vært "medfødte" bryster :)

• Liker 1
Gjest Sola*
Skrevet

Herlig!

Jeg blir hentet om 20 minutter, SPENT nå!

Dagen blir sikkert laaang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...