Gå til innhold

Hvordan bli kvitt denne piggmusa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag er jeg skikkelig lei av denne hersens piggmusa mi. Når jeg barberer meg med høvel, så er det glatt til neste dag, da er det allerede piggete. Og hvis jeg da barberer meg på nytt blir jeg rød og får masse nupper som klør. Så da blir det til å være fresh en dag i uka og være piggmus resten. Hva gjør andre damer liksom? Er det bare jeg som har ekstremt rasktvoksende hår eller?? Er det noe annet jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hahaha Piggmus..den var ny! :fnise:

Prøvde vokse selv en gang, men da ble jeg sittende igjen med en halvplukka høne!

:kaklehone:

Endret av FrøkenJosefine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks er ikke så ille om du gjør det gjevnlig. Gjør det i salong (i alle fall de første gangene), de vet som regel hva de driver med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp barberkrem fra kondomeriet, da får du mykmus!

Er det noe hokus pokus med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voks er ikke så ille om du gjør det gjevnlig. Gjør det i salong (i alle fall de første gangene), de vet som regel hva de driver med!

Er det sånn brasiliansk voksing, eller? Virker litt skummelt!! Hvor vondt og hvor dyrt er det?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Er det noe hokus pokus med den?

Det er visst det. Man smører på kremen og lar den virke, så begynner håra etterhvert å løsne av seg selv (jeg bruker høvel også). Så smører man inn en spesiell olje beregnet for etterbarbering, og man slipper nuppemus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollemusa

Epilator her...eneste som funker for meg! ;)

Jeg har også ømfintlig hud og blir rød og nuppete av barbering.

Jeg får heller lide litt for skjønnheten-tortur, JA, men det holder seg glatt og pent uten røde nupper etterpå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vokser fort ut her også, slik er det bare når man barberer.

Jeg har en slik Silk (tror den heter noe mer men husker ikke) som man skal ha i håret for å få skinnende og glatt hår.

Uansett...den er perfekt til å bruke der jeg har barbert meg også, som leggene og underlivet. Håret vokser jo like fort ut, men det blir så mykt og behagelig og det gnisser ikke på en vond måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn brasiliansk voksing, eller? Virker litt skummelt!! Hvor vondt og hvor dyrt er det?

TS

Jeg tar brasiliansk, men man kan også bare ta bikinilinjen. Det er ikke noe jeg ligger og nyter akkurat, men etter et par-tre behandlinger hjelper det godt på smerten. De første gangene er ganske vonde fordi hårene sitter godt. Etterhvert er det minre smertefullt, og det tar også kortere tid. Nå tar det for meg kun 10-15 minutter, og det verste er innenfor de ytre kjønnsleppene og helt foran i "sprekken". Da jeg gikk til den første behandlingen beskrev damen som vokset meg at smerten lignet på når du smekker en gummistrikk mot huden. Jeg syns det stemmer på meg, mens andre tar ikke den sammenligningen overhode. Hårene som kommer ut er også helt "nye" hår, så de er ikke piggete på samme måte som når du barberer deg.

Jeg syns ikke det er skummelt, hudpleieren ser sikkert flere titalls underliv i uka. Det er en del av jobben hennes!

Afroditeklinikken i Oslo tar rett i underkant av 400 kr for en voksbehandling med brasiliansk voks. :)

Endret av PecanPie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Brasiliansk voks er j@velig vondt. Det gir sterke smerter og man svetter og kan få blodtrykksfall. Selv har jeg besvimt en gang.

Jeg sluttet med det etter at det ble mange ingrodde hår.Hudpleieren anbefalte å la det være, etter å ha prøvd å få dem på rett vei på forskjellige måter, men som bare resulterte i arr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokset med tidligere, men måtte slutte på grunn av økonomi. Jeg synes faktisk ikke det var særlig vondt, selv ikke første gang. På en skala fra 1-10 så var smerten kanskje 3 første gang og aldri over 2 ellers.

Når jeg får bedre råd igjen skal jeg uten tvil starte opp igjen med voksingen, elsket resultatet og at hårene var mye når de kom tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heloise

Spm til dere som bruker epilering og voksing : Hvor lange må hårene være før fjerning?

Jeg er så lei av barbering og "piggmus" at jeg tror jeg skal bli gal.... :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm til dere som bruker epilering og voksing : Hvor lange må hårene være før fjerning?

Jeg er så lei av barbering og "piggmus" at jeg tror jeg skal bli gal.... :sinna:

Før første voksing bør hårene være omtrent så lange som de er ca to uker etter siste barbering. Etterpå bør hårene være ca 0,5 cm lange, det er de etter 3-5 uker.

Til Gjest: Man reagerer forskjellig på smerte. Brasiliansk voksing i seg selv er ikke farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...