AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Jeg lurer veldig på hvor jeg skal bo. Oslo er det eneste stedet jeg har tilhørlighet og gode venner, men jeg kjenner at Oslo begynner å bli veldig dyrt og klamt, og jeg ønsker en forandring. Jeg har lenge tenkt på Kragerø, det ser utrolig hygggelig ut der, og man får mye for pengene. Men hvordan er det å bo der? Er det OK med tilbud der, og hvor blir nærmeste by (skien kanskje?)? Går det greit å være innflytter uten å kjenne noen på et så lite sted?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Jeg bor en halvtime unna Kragerø, og jeg ville ikke flyttet ditt. Det er hyggelig å være der et par timer om sommeren, men det er det. Ikke har de noe særlig med butikker heller, og da må man til Porsgrunn/Skien som tar en time eller noe rundt der. Da ville jeg heller valgt et annet sted i Telemark å flytte til.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Jeg bor en halvtime unna Kragerø, og jeg ville ikke flyttet ditt. Det er hyggelig å være der et par timer om sommeren, men det er det. Ikke har de noe særlig med butikker heller, og da må man til Porsgrunn/Skien som tar en time eller noe rundt der. Da ville jeg heller valgt et annet sted i Telemark å flytte til.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Okey, det er ingen andre steder jeg kunne tenkt meg i Telemark, ønsker å bo ved sjøen. Kanskje Langesund? Kanskje jeg skal strekke meg til Vestfold istedet, Stavern?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 Jeg elsker kragerø, og bor der så mye jeg kan (ca 4 mnd i året). Men arbeidsmarkedet er ikke helt topp for tiden, om du ikke er lærer/pedagog etc. eller helsearbeider.. Skien/porsgrunn skyr jeg som pesten, dårlig stemning og slettes ikke fint!
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Jeg liker heller ikke Porsgrunn/Skien. Porsgrunn er en triveligere by enn Skien dog, meg ønsker nok helst skjærgårds-idyllen når jeg først skal flytte fra Oslo. Stavern vet jeg at jeg liker (dog aldri bodd der). Okey boligpriser, nydelig lite sted med kort vei til Larvik og Sandefjord som har godt med shoppingmuligheter, og hvor jeg også har kjentfolk. Hm, kanskje Stavern altså?
Xaphan Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 Langesund er en nydelig by på sommerhalvåret. Om vinteren er det derimot ganske trist der. Ellers er Langesund et fint sted å bo, jeg bodde der fra jeg var 10 til 18 og trivdes veldig. Kragerø er jo også hovedsaklig en sommerby, men jeg har intrykk av at det ikke er like "dødt" der på vinteren som det det er i Langesund.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har bodd på Tjøme før, det ble for lite for meg. Liker litt større forhold, og litt mindre avstand til byen. Jeg syns egentlig alle steder "dør" om vinteren, Oslo inkludert. Ser for meg at Stavern er bedre i forhld til at det bare er 10 minutter buss-tur inn til larvik, eller 20 minutter kjøring til Sandefjord. Formening om Stavern?
2shy Skrevet 22. oktober 2011 #10 Skrevet 22. oktober 2011 Hva med Horten? Horten er kjempehyggelig med gode tilbud. Kort vei til Tønsberg og bare en time inn til Oslo. Jeg syns Kragerø er finere og rimeligere, men Horten er langt mer sentralt. Avhenger av hva som er viktig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå