Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte vi kunne ha en tråd der vi kan poste oppskrifter på ting som ser spennende/gode ut, men som vi ikke har prøvd enda. Kanskje andre prøver dem før oss, eller har prøvd dem tidligere, og kan fortelle om de er gode eller ikke? :)

Jeg kan begynne med noen av de jeg har liggende, som jeg ikke har laget (enda):

Grillet kylling med safran (Joojeh kebab)

Oreokjeks

Ølmuffins med whiskykrem

Smart med en slik tråd!

Jeg har prøvd ut Oreokjeks etter denneoppskriften. Tror de er ganske like.. Jeg kjevlet deigen ut og det gave kanskje litt jevnere, penere kjeks enn den oppskriften oppskriften du linket til..? Men uansett, smakte fortreffelig! Og fikk mye skryt for deilige kjeks ;) ("wow, kan man LAGE Oreos")

Gjest Blokkolokko
Skrevet

Har ingen oppskrifter å dele selv, dessverre, men kan gjerne copy/paste de oppskriftene dere vil lage ser jeg :spise: Kanskje jeg kan lure meg til en liten kakehelg :lur:

Skrevet

Jeg planlegger å prøve meg på Whoopie Pies i helga, men har ikke noen konkret oppskrift enda :)

Skrevet

Jeg planlegger å prøve meg på Whoopie Pies i helga, men har ikke noen konkret oppskrift enda :)

Vet ikke om du har kjennskap til tastespotting? Der finner du alt mellom himmel og jord. :hjerte:

Gi gjerne oppdatering på hvordan de ble og hvilke du valgte! :jepp:

Skrevet

Bloggen Playinghouse har noen variater av Whoopie pies..

Skrevet

Så bra at det har kommet noen oppskrifter allerede! Håper det kommer flere. Det eneste problemet er at nå vokser "må prøve"-lista for hver post. :fnise:

Skrevet

Jeg har nettopp bakt Tobleronecookiesene som jeg linket til lenger oppe. De ble kjempegode. :sikle: Grunnoppskriften er forøvrig veldig grei, så jeg tror jeg må prøve å putte andre ting enn toblerone oppi også. :fnise:

Skrevet

Tenkte å prøve denne jeg... Ser utrolig snasen ut!

Lammelår med mandelsaus

gratinerte poteter og purerte squash er genialt tilbehør, men vurdere å lage en potetpure i stede?? Noen tips?

Skrevet

Takk for alle de flotte linkene på whoopie pies :) jeg lagde en banan-sjokolade variant. De var utrolig gode på smak, men jeg stekte de dessverre litt for lenge... :/ Men utrolig enkelt å lage hvis man husker å ta de ut av ovnen i riktig tid.

Skrevet (endret)

Takk for alle de flotte linkene på whoopie pies :) jeg lagde en banan-sjokolade variant. De var utrolig gode på smak, men jeg stekte de dessverre litt for lenge... :/ Men utrolig enkelt å lage hvis man husker å ta de ut av ovnen i riktig tid.

Ligger oppskriften på nett, så kan du jo poste den? De ble jo gode, så. :nigo:

Endret av Wind
Skrevet

Noen postet denne youtubevideoen her på KG i går. Jeg fikk så vanvittig lyst på vårruller, og har aldri prøvd å lage det før, bare spist andre sine.

Sambo blir mao sendt ut på "vårrulldeigpapirgreie"jakt snart. Vil tro de har på Meny?

Skrevet
Denne fant jeg på tastespotting i dag. :daane: Var det noe jeg syntes var godt da vi var i USA, så var det moon pies. :sikle: Jeg satser på at jeg kan bruke mørk sirup i stedet for molasses? :klo:
Skrevet (endret)

Tror vårruller havner i magene her i løpet av helga. :sikle:

Ellers kom jeg over denne i dag.

Belle: Jeg vet ikke hva molasses er, så jeg kan ikke hjelpe deg. :sjenert: Har du fått prøvd den enda? :popcorn:

Endret av Wind
AnonymBruker
Skrevet

Tror vårruller havner i magene her i løpet av helga. :sikle:

Haha, leste doruller. Ikke så fristende kanskje.

Skrevet (endret)

Denne fant jeg på tastespotting i dag. :daane: Var det noe jeg syntes var godt da vi var i USA, så var det moon pies. :sikle: Jeg satser på at jeg kan bruke mørk sirup i stedet for molasses? :klo:

Lurer på om "molasses" er det samme som maltexstrakt..? :sjenert:

Husker vi pleide å ha ei kanne med melassse til hestene og det likner ganske mye på glasset med maltekstrat jeg nå har stående i kjøkkenskapet ;) Men mulig mørk sirup er er like bra..

Endret av Frk. Belle
Skrevet

Etter hva jeg har funnet ut ved iherdig googling, er ''molasses'' melasse på norsk. Det er visstnok noe man gir til hester. :fnise:

Jeg brukte like mye mørk sirup som det skulle være melasse, og det ble kjempegodt. :jepp: Melasse er visst mye bitrere enn sirup, men det funket fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...