Gå til innhold

Stemmer dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste dette på en blogg:

Flat mage:

1) Kutt ut alkohol og matvarer med mye sukker

2) Øk inntaket av frukt og grønnsaker

3) Gå ned 0,5-1kg per uke over en 8 ukers periode

4) Les gjennom artiklene mine i bloggen minst 2 ggr

5) Tren mageprogrammet nederst i artikkelen.

Var det alt? Det kjennetegner ikke meg å gå så overfladisk til verks. Kostholdet er definitivt viktigst. Jeg har allerede skrevet en artikkel om hvordan du skal spise. Jeg foreslår at du implementerer måten å spise på - først som sist! I tillegg er det nødvendig at du begrenser inntaket ditt av etanol (alkohol) og sukker. Dette er ille i og med at det øker produksjonen av innlagringshormonet insulin. Insulin har mange reseptorer rundt i buken - og det betyr at "junkfood" => goes around your belly!

Frukt og grønnsaker bør være basis i kostholdet ditt. Dette gir både god fylde i den muskulaturen som du har, samtidig som det senker nivåene av vann i kroppen. Visuelt ser vann ut som fett - og bare en liten kostjustering kan utgjøre mye!

Betyr det noe HVA man spiser altså? Trodde det gikk på kcal inn/ut. Hvis jeg går på 1500-2000 kcal til dagen, men store deler av det er sukker, får jeg da tykk mage? Syns det høres rart ut at noen matsorter legger seg der og andre der.

Insulinreseptorer rundt magen har jeg aldri hørt om....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel......

det virker som skriveren av denne artikkelen skylder på insulin og glukose når det gjelder magefettet.... det stemmer ikke helt. Insulin og glukose er i kroppen for å justere hverandre, er det for lite sukker, stoppe kroppen å produsere insulin, til glukose nivået er oppe på et normalt nivå igjen, og for mye glukose, utløser en reaksjon slik at det produseres mer insulin (dette er kort overfladisk fortalt, og gjelder hos friske mennesker, disse funksjonene er mer eller mindre redusert hos personer med sukkersyke/diabetes)

når det gjelder magefetet, så har det jo selvsagt litt å si hva mann spiser og drikker. spiser du 2000kacl om dagen av primært sukker (sjokolade, kaker, boller, burs, øl, etc) og du ikke har noe annet enn normal aktivitets nivå, så er det ofte buken, og hofter det vil legge seg først. spiser du 2000kacl om dagen av sukker og har et høyt aktivtets nivå (at du forbrenner mye mer enn du spiser) så vil gjerne ikke det vises på magen på samme måte, men kroppen er da allerede i underskudd på andre nødvendige vitaminer. fettet trives best på magen uansett, det er også mage fettet som er det farligste.

Grunnen til at sukker mat legger seg på magen, er jo fordi deler av det blir omdanet til fett. men hvis du spiser mer grønt, så er det masse vitaminer som blir tatt opp, og det er ikke nok igjen som kan omdannes til fett, dermed legger det seg heller ikke på magen.

(men igjen ingen mennesker er like, så noen kan spise masse fett og ikke legge på seg et gram, mens andre bare ser på sukker produkter og legger på seg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...