Gå til innhold

Spm ang p-piller og endring av blødningsdato


Pandalove

Anbefalte innlegg

Hei! :-)

Jeg går på Mercilon28 og har litt problemer med å forstå hvordan jeg skal endre blødningsdato.

Jeg begynner alltid på en ny rad på søndager, så når jeg tar placebotablettene så får jeg mensen på en onsdag. Altså på den 4 pillen. Slik det er nå vil jeg gjerne ha mensen en uke tidligere. Skal jeg hoppe over placebotablettene på neste brett? Eller?

Dette gjør meg sinnsykt forvirret! :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Loette, og det jeg gjør når jeg vil ha mensen tidligere er å begynne på "mensenpillene" når jeg vil da. Hvis jeg er midt i brettet og plutselig bestemmer meg for å ha mensen, så tar jeg bare de "mensenpillene". Det har gått helt fint. Og når jeg er ferdig med mensen, så fortsetter jeg fra der jeg stoppa opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bruker Mercilon28 jeg også.

Om du skal endre blødningsdatoen, er det å hoppe over placeboen et godt alternativ.

Har gjort dette flere ganger selv, og det fungerer bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Mercilon28 jeg også.

Om du skal endre blødningsdatoen, er det å hoppe over placeboen et godt alternativ.

Har gjort dette flere ganger selv, og det fungerer bra :D

Ok, tusen takk for svar :)

Vil blødningsuken komme en uke senere da? Eller tidligere? Og er man fortsatt beskyttet mot graviditet når man hopper over? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg bruker Loette, og det jeg gjør når jeg vil ha mensen tidligere er å begynne på "mensenpillene" når jeg vil da. Hvis jeg er midt i brettet og plutselig bestemmer meg for å ha mensen, så tar jeg bare de "mensenpillene". Det har gått helt fint. Og når jeg er ferdig med mensen, så fortsetter jeg fra der jeg stoppa opp.

Om du tar de som prevensjon må du huske på å aldri ta færre enn 21 piller i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...