Gå til innhold

Dårlig utvalg i brudekjoler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...ihvertfall av den typen som jeg liker :-(

Har så langt vært i 3 forretninger på østlandet (kanskje ikke så mange, men..), og det er deprimerende få kjoler som faller i smak.

Jeg ønsker meg noe enkelt, og kanskje litt "moderne" med tanke på snitt.

Noe helt enkelt og klassisk kan også være et alternativ.

Skjørtet kan gjerne være med noe vidde og i A-fasong, og toppen bør være uten broderier eller "glitrende" pynt, og som nevnt gjerne i et moderne snitt, evt. helt klassisk (hvis jeg ikke finner noe annet).

MEN, på min ferd gjennom brudesalongene er det mest perler, paljetter og strass å se. I de salongene jeg har vært sier de også at det er stilen nå, og at det lite av den typen som jeg liker.

Er det noen brides-to-be her inne som kan hjelpe meg med tips om hvilke salonger på østlandet som har noe annet enn prinsessekjoler med strass på? Eller gjerne linker til produsenter som har "min" type brudekjoler?

Jeg hadde blitt veldig takknemlig for hjelp fra dere, kjære KG bruder, til å finne min drømmekjole :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk skal du ha ibe :-)

Har sett på begge disse sidene tidligere, men finner ikke noe som er heeeelt min stil. Det er mest klassisk (og det blir vel det tilslutt om jeg ikke finner noe "bedre"), og så selvsagt en hel haug med kjoler med strass og stæsj på :roll:

Dessuten er det jo greit med kjoler man får prøvd også.

Noen fler som har tips?

Skrevet

Tex:

Har vært på "østlandets beste brudesalong", og der var de både søte og serviceminded, men problemet var det samme der: MYE strass, perler etc. og veldig lite i min stil. Fant vel bare 1 kjole som var "grei nok", og jeg vil jo gjerne ha akkurat DEN kjolen som er helt MEG...

Jeg leter videre, og tar gjerne i mot mer hjelp.

Skrevet

Har kikket, og modell 8146 var ikke så verst. Litt broderier, men de så litt spesielle ut, så det kunne jeg sikkert levd med :-)

Noen som vet om dette merket føres av salonger i Norge? Finner ikke salonger i verken Norge eller Sverige når jeg søker etter forhandler på siden deres.

Skrevet

Har du pøvd merket Linea Raffaelli og Ronald Joyce? De er ganske moderne.

Skrevet

www.weddingdress.com

Lilly-kjoler er ganske enkle og pene.

Sjekk også ut www.bryllupsweb.no

Skrevet

Har kikket, og modell 8146 var ikke så verst. Litt broderier, men de så litt spesielle ut, så det kunne jeg sikkert levd med :-)

Noen som vet om dette merket føres av salonger i Norge? Finner ikke salonger i verken Norge eller Sverige når jeg søker etter forhandler på siden deres.

Finnes ingen salonger i Norge som fører dette merket bortsett fra httP://www.lisenett.no/ som er webbasert. :cry:

Skrevet

sjekk også www.christiane.no . Se på onlinebutikken. De har mange forskjellige kjoler der . mulig du liker noen av de :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Unik brudestudio på Egertorget i Oslo har (hadde i fjor i hvert fall) en del enkle kjoler uten broderier eller perler.

De har hatt en hjemmeside, men det funket ikke helt akkurat nå.

Ellers er jeg enig i tipset om Linea Raffaelli-kjoler. De er enkle og moderne. Jeg prøvde en slik hos Christiane i Oslo (men de har vel flyttet nå?).

Lykke til i jakten på den rette kjolen! :)

Hilsen Lille meg

Skrevet

Kanskje du bør satse på å få sydd en kjole?

Ta deg en tur på Solgunns Boutique AS i Lillestrøm. Der har de noen ferdige kjoler og de syr selv.

Skrevet

De har også et par slike kjoler helt uten paljetter og dill på www.brudekjolen.no i Oslo. De er HELT ENKLE og veldig klassiske.

Skrevet

Jeg ville kikket på Pronovias sider

2003 kolleksjonen hadde kjempefine enkle (men spesielle) kjoler. Nå er 2004 kolleksjonen lagt ut og jeg syntes ennå at det er endel flotte enkle kjoler.

Skrevet

Linea rafaelli-

Det selges noen på kvinnegaidens markedsplass.

Skrevet

Hadde det samme "problemet" som deg, men jeg fant en kjole som jeg kunne tenke meg i en engelsk/amerikansk ukeblad. Fant ut at de solgte kjolen i englang, ville ikke ta sjansen på å dra over til london for å prøve etc.. så jeg fikk sydd meg kjolen isteden.

Her er linken til kjolen min,

Foran http://www.dzage.co.uk/BigRangeImage.php?I=D9025

bak http://www.dzage.co.uk/BigRangeImage.php?I=D9038_2

de har også mange andre fine kjoler

http://www.dzage.co.uk/ranges.php

Jeg har litt krystaller på min da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...