Gjest Spinell Skrevet 26. mai 2011 #22 Skrevet 26. mai 2011 Veldig pen ring, ingen tvil om det! Er du sikker på at stjernehimmelen du har tenkt å fri under vil være det rette stedet? Jeg mener: det er jo begrenset hva hun egentlig ser av ringen midt på natten Skulle jeg ha noen innvendinger, så er det at jeg selv ikke ville turt å bære en slik ring hver dag av redsel for å skade eller miste den. Og en forlovelsesring skal jo brukes...
Waterlilli Skrevet 26. mai 2011 #23 Skrevet 26. mai 2011 What's not to like?? Nydelig var den, også platina da! Heldig jente. Lykke til!
Carrot Skrevet 26. mai 2011 #24 Skrevet 26. mai 2011 diamanter slår aldri feil om jenta liker dem, husk bare at utfordringen blir å finne en giftering som passer til denne når dere skal gifte dere da tradisjonen er at begge skal bæres på samme finger sjekk også om denne typen platina krever "oppussing" eller rodonering en til to ganger i året
Gjest Spinell Skrevet 26. mai 2011 #25 Skrevet 26. mai 2011 Rhodinerer man platinasmykker, da? Jeg trodde det først og fremst var hvitt gull som trengte denne behandlingen i ny og ne.
Carrot Skrevet 26. mai 2011 #26 Skrevet 26. mai 2011 (endret) Rhodinerer man platinasmykker, da? Jeg trodde det først og fremst var hvitt gull som trengte denne behandlingen i ny og ne. kan være jeg har hørt HELT feil..? mener at Rhodium (rh) er et hvitt edelmetal som tilhører platin-gruppen? Endret 26. mai 2011 av Carrot
Gjest HLHD Skrevet 26. mai 2011 #27 Skrevet 26. mai 2011 Flott ring! :-D Og jeg hadde brukt den hver dag, som du sier - skulle noe skje så er det jo ikke verdens undergang :-) (men hvor mange er det som mister ringer da? Jeg har iallefall ikek hørt om noen som har mistet gifteringen sin.. Ikke uten å legge den fra seg ettellerannet sted iallefall.. )
Sunchild Skrevet 26. mai 2011 #28 Skrevet 26. mai 2011 For all del, pen ring, men jeg håper hun er typen som er glad i ringer Selv kan jeg ikke fordra ringer som har noe "utstående" på seg, slik denne diamanten er. Setter seg fast overalt og er generelt i veien uansett hva jeg gjør. Grøss. Helt flate og glatte ringer derimot liker jeg godt og bruker ofte, så hadde faktisk blitt litt skuffet dersom min kjære kom med en ring av den typen der...
Gjest MrsTux Skrevet 26. mai 2011 #29 Skrevet 26. mai 2011 Ja, det er en pen og flott ring, men for stor etter min smak. Jeg er heller ikke typen til å ville gå med så dyre smykker til daglig, eller i det hele tatt bruke så mye penger på slikt, men er hun typen til det, blir hun vel overlykkelig (Men selve frieriet er jo det viktigste da, ikke ringen...)
amatøør Skrevet 26. mai 2011 #30 Skrevet 26. mai 2011 Nyyyydelig! Har en litt lik forlovelsesring selv, i hvitt gull. Bruker den daglig, og har aldri opplevd den som utstående, selv med to små barn :-)Har i tillegg en smal giftering med små diamanter som står til ringen. Men man kommer veldig langt med en helt vanlig enkel ring i platina eller hvitt gull. Til lykke med forestående frieri. Hun kommer nok til å bli over seg av lykke for både frieri og ring :-)
Potteplanten Skrevet 26. mai 2011 #31 Skrevet 26. mai 2011 Den var NYDELIG! Hun er veldig heldig! Lykke til!
ini Skrevet 26. mai 2011 #32 Skrevet 26. mai 2011 diamanter slår aldri feil om jenta liker dem, husk bare at utfordringen blir å finne en giftering som passer til denne når dere skal gifte dere da tradisjonen er at begge skal bæres på samme finger sjekk også om denne typen platina krever "oppussing" eller rodonering en til to ganger i året Tiffany har egne "wedding bands" som passer til ringene deres, så det er det minste problemet i verden.
MissStrøken Skrevet 26. mai 2011 #33 Skrevet 26. mai 2011 Hvordan er det med moms og toll når en kjøper slikt på nett? Evt. forsikring i tilfelle noe skjer under sendingen? Ser for meg at den til slutt koster det dobbelte av det som står på siden
Gjest Blaasofapute Skrevet 26. mai 2011 #34 Skrevet 26. mai 2011 (endret) . Endret 28. desember 2011 av Blaasofapute
ini Skrevet 26. mai 2011 #35 Skrevet 26. mai 2011 Bare pass på at han som frakter den for deg har reiseforsikring, sånn at HVIS den blir stjålet kan han claime det fra forsikringsselskapet. Burde vel gå fint om man har den med som reisegods, men dobbeltsjekk det, så ikke han blir arrestert for smugling eller noe sånt på Gardermoen. Er visstnok noen egne regler for diamanter (kan være det bare er i Australia de reglene finnes da). Om du skulle fått den sendt via Fed-ex eller noe sånt ville det trolig vært mer lønnsomt å fly til NYC og hente den selv, da det kommer 25% mva + fortollingsgebyr(er) hvis du ikke tar den som reisegods. En kamerat av meg bor i NYC, og hver gang jeg skal ha noe derfra sender jeg han på shopping for meg (det er ikke ALT han syns er like morsomt å shoppe til meg), så sender han det som en pakke og merker det som "gave, verdi 829 NOK" eller noe sånt. :D
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #36 Skrevet 26. mai 2011 Du må betale moms på 25% "Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt. "
DysterPytten Skrevet 26. mai 2011 #37 Skrevet 26. mai 2011 Den der var rett og slett nydelig, en sånn kan gjerne mannen min også gi meg
Wanita Skrevet 27. mai 2011 #38 Skrevet 27. mai 2011 Du må betale moms på 25% "Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt. " Eventuelt bare sende som gave. Siden er er vennen som har plukka den opp uansett
Gjest Spinell Skrevet 27. mai 2011 #39 Skrevet 27. mai 2011 Når det er snakk om reiseforsikring: vær oppmerksom på at veldig dyre enkeltgjenstander må forsikres spesielt, da f.eks Europeiske ikke dekker smykker for mer enn 15.000 per person. I tillegg kommer norsk mva. Det er ikke toll på smykker.
Carrot Skrevet 27. mai 2011 #40 Skrevet 27. mai 2011 Eventuelt bare sende som gave. Siden er er vennen som har plukka den opp uansett Min lenke Tollvesenet krever merverdiavgift for gaven hvis den: har en verdi på 1000 kroner eller høyere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå