Gå til innhold

Ord du ikke liker?

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Menn som sier "boken", "døren" osv. Svært gay.

Anonym poster: 507fc850c580923957053c0126cbe7f9

Da er det ikke ordene i seg selv du ikke liker. De er vanlige, normale ord. Hvorvidt man bøyer slike ord med -en eller -a har med sosiolekt å gjøre.

Skrevet

Da er det ikke ordene i seg selv du ikke liker. De er vanlige, normale ord. Hvorvidt man bøyer slike ord med -en eller -a har med sosiolekt å gjøre.

Kjønn er en sosial faktor. Det er ikke bare inntekt og bosted som definerer en sosiolekt, vettu. Kvinner snakker "penere" enn menn - jeg skjønner at folk anser det som feminint når menn velger å si "døren" og "boken".

Skrevet

Kjønn er en sosial faktor. Det er ikke bare inntekt og bosted som definerer en sosiolekt, vettu. Kvinner snakker "penere" enn menn - jeg skjønner at folk anser det som feminint når menn velger å si "døren" og "boken".

Ja, det vanlig flere steder at menn snakker bredere dialekt, eller er mer villig til å holde på den, enn kvinner. Dette har jeg opplevd selv.

• Liker 2
Skrevet

Ja, det vanlig flere steder at menn snakker bredere dialekt, eller er mer villig til å holde på den, enn kvinner. Dette har jeg opplevd selv.

Nettopp - og det foreligger også tonnevis av forskning på det feltet :)

• Liker 1
Gjest crazycatlady
Skrevet

Fise. Høres så dumt ut. Bedre å si prompe!

• Liker 1
Skrevet

"Lammekjøtt" om unge kvinner. Synes det er så... ekkelt.

Gjest Eurodice
Skrevet

"Lammekjøtt" om unge kvinner. Synes det er så... ekkelt.

I samme gate: "Få kjøtt på kølla", hverken morsomt eller humoristisk, bare vulgært.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Å elske" når det er snakk om sex.

"Utflod" - Jeg har ikke noe bedre ord, men synes det ordet i seg selv høres så ufattelig ekkelt ut.

Anonym poster: 42b048667dd00c415e538f8d6aed376a

• Liker 1
Skrevet

Marg...gaaah! Når noen snakker om marg som i det man har i en bok, så tenker jeg alltid på marg i beina og det syns jeg bare er skikkelig ekkelt xD

Skrevet

Kjærringer. Syns det høres så stygt og litt... nedverdigende ut :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Kloakkåpning. Det er det vel padder og frosker som har.

Anonym poster: e665753039dd4f229348a8d7daf7c6a4

Skrevet

Bind, som i varebind, tjue binds leksikon og bind på skolebøker. Bind bruker man ved menstruasjon! :sinnatagg:

Gjest O___o
Skrevet

unorsk

uoppfinsom

ujålete

u-ord generelt

Gjest O___o
Skrevet

"Å elske" når det er snakk om sex.

"Utflod"

Anonym poster: 42b048667dd00c415e538f8d6aed376a

Hva jeg tenker når jeg hører " utflod "

demning.jpg

karachitsunmai.jpg

Skrevet

Det siste bildet gjorde meg faktisk litt kvalm...! (Håper/regner med at det er fotosjoppet!)

Gjest Herr Heftig
Skrevet

nettverk og nettverksbygging.

Skrevet (endret)

Bind, som i varebind, tjue binds leksikon og bind på skolebøker. Bind bruker man ved menstruasjon! :sinnatagg:

Hva med bind for øynene? :fnise:

Endret av Perelandra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...