Gå til innhold

Ord du ikke liker?

Anbefalte innlegg

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Alle ord for "greit", "flott" eller "bra" som ikke er ett av de ordene. "Konge", "sjef", "nice"...og alt sånn der må bort. "Ok" går til nød, men ikke dersom du også har på deg caps.

Skrevet

Nei, det heter hytt og vær.

Takk, det var det jeg trodde. Hvorfor sier "alle" gevær da, tro? Jaja, skal ikke ta en for stor digresjon.

Ellers synes jeg det er teit når ungdommer bruker så mange engelske ord der det finnes fullgode norske alternativer.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Takk, det var det jeg trodde. Hvorfor sier "alle" gevær da, tro? Jaja, skal ikke ta en for stor digresjon.

Ellers synes jeg det er teit når ungdommer bruker så mange engelske ord der det finnes fullgode norske alternativer.

Sitat fra "Bevingede ord":

Tale bort i været - etter 1. Korinterbrev 14,9:

"Dersom I ikke med eders tunge fremfører tydelig tale, hvorledes kan en da skjønne det som blir sagt! I vil da tale bort i været."

Herav uttrykket "Tale i hytt og vær" (hytt=slumpetreff)

Endret av Arabella
Skrevet

Hvorfor sier "alle" gevær da, tro?

Det er en spøkefull vri på ordtaket, som når vi sier "som varmt hvetebrød i tørt gress" eller "fiolillagrønn".

Skrevet

Unger . "Ungene mine er så ...." Griser får unger , mennesker får barn. Prinsen min og prinsessen min , om barna. Det får barna til å høres veldig bortskjemte ut , som de er familiens overhode.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Unger . "Ungene mine er så ...." Griser får unger , mennesker får barn. Prinsen min og prinsessen min , om barna. Det får barna til å høres veldig bortskjemte ut , som de er familiens overhode.

Det er de da sannelig ofte også, når man ser foreldrenes bukking og skraping for dem :fnise:

Endret av Arabella
Gjest Riskjeks
Skrevet

"Melke" i seksuell sammenheng.

:spy:

Ellers enig i prinsen/prinsessa om unger. Og ja, jeg sier "unger" (ref. innlegg over). Jeg skriver barn, men for meg er det helt unaturlig å si.

Skrevet

"Melke" i seksuell sammenheng.

Jeg har aldri hørt melk i en seksuell sammenheng, kan du forklare?

Og jeg tipper du tolker dette som et sarkastisk innlegg men jeg har faktis ikke det, ikke som jeg kommer på nå hvertfall :P

Liker ikke ordet

Kleint, awkward og sikkert andre jeg ikke kommer på akkurat nå.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har aldri hørt melk i en seksuell sammenheng, kan du forklare?

Og jeg tipper du tolker dette som et sarkastisk innlegg men jeg har faktis ikke det, ikke som jeg kommer på nå hvertfall :P

Liker ikke ordet

Kleint, awkward og sikkert andre jeg ikke kommer på akkurat nå.

Jeg skrev ikke melk, men melke. Å "melke" penis for å være presis. Det uttrykket synes jeg er ekkelt.

Gjest Allergikeren
Skrevet (endret)

Heslig, eller "hæsli" er et ord jeg ikke liker.

Tuppa/tuppe og høne som kjælenavn.

Liksom

Mersom

Gledes

Flaggermus. Ser bare for meg et gammelt og slitent underliv med laaange kjønnslepper som flagrer.

Anonym poster: 60a3cdedd5cd1bd64aae117fb2dc18b3

For meg er det omvendt, jeg får lignende assosiasjoner av ordet vinglefitte.

Og bjørnefitte, altså pelslue som også dekker ørene. Det må da finnes et litt bedre navn?! "De pelsluene med ørelapper" er så tungvint!

Det er ikke akkurat et ord, men når noen skal skrive om seg selv, og skriver at de liker å "henge med venner, høre på musikk +++++++". En ting er at de to tingene som oftest blir skrevet, er mer eller mindre "selvfølgelige" ting. Det mest irriterende er at de ikke kan skrive resten også, når alle plusstegnene tydeligvis skal indikere at det finnes (mye) mer de liker.

Endret av Allergikeren
Skrevet

Jeg skrev ikke melk, men melke. Å "melke" penis for å være presis. Det uttrykket synes jeg er ekkelt.

Høres ekkelt ut ja.

Skrevet

ordet SÅNN, HØR på en harkende måte når man sier det.

også ordet VENNEN!

kjenner jeg blir forbanna

Skrevet

For meg er det omvendt, jeg får lignende assosiasjoner av ordet vinglefitte.

Og bjørnefitte, altså pelslue som også dekker ørene. Det må da finnes et litt bedre navn?! "De pelsluene med ørelapper" er så tungvint!

Jeg liker heller ikke ordet bjørnefitte. Bjønnjafette derimot :D

Anonym poster: 74b93da2c253d38fac769abad8afb0bb

Gjest Allergikeren
Skrevet

Jeg liker heller ikke ordet bjørnefitte. Bjønnjafette derimot :D

Anonym poster: 74b93da2c253d38fac769abad8afb0bb

Det blir ikke bedre på dialekt, nei! *grøsse*

Skrevet

Asap, Mao og ligende forkortelser.

Skrevet

Brystvorte. Æsj.

Et uheldig navn på en fin kroppsdel. Ordet vorte i seg selv synes jeg er ekkelt.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg liker ikke å bruke ordet di, mi, si o.l. Altså som i "hytta di". Derfor sier jeg "hytten din" og "boken min" med det resultatet at alle synes jeg virker fryktelig snobbete. :glare:

Jeg syns motsatt. :fnise: Grøsser når jeg hører hytten min osv.

Slikke! *grøss*

• Liker 2
Skrevet

Takler ikke ord som "pen" og "fæl". Høres så snobbete ut å bruke det her jeg kommer fra.

Ellers grøsser jeg av ordene "dugnad" og "leppepomade". Ugh!

Gjest Eurodice
Skrevet

Takler ikke ord som "pen" og "fæl". Høres så snobbete ut å bruke det her jeg kommer fra.

Bare for nysgjerrighet, hvilke ord bruker du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...