Minya Skrevet 8. januar 2013 #621 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg liker ikke de verbale virus-ordene som sniker seg inn i talespråket mitt til tider. Sånne dumme ord eller uttrykk som man plutselig bruker HELE tiden. Jeg gremmes selv når jeg bruker dem, men jeg klarer ikke å la være å si dem noen ganger. Litt på samme måte som det er umulig å slutte å hikke når man først har fått et skikkelig hikkeanfall. Eksempler; En periode sa jeg "Ånei" i slutten av alle setninger som inneholdt sarkasme. "Liksom" inni eller på slutten av en setning. "Seriøst/seriously", gjerne tre ganger i løpet av en setning. For tiden er det "Ikke sant!" brukt som bekreftende svar. Jeg får helt mark!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 9. januar 2013 #622 Del Skrevet 9. januar 2013 Hehe! En periode i høst var "åpenbart" en gjenganger hos meg. Dødsirriterende! Jeg har slike hele tiden, stadig nye, men nå kan jeg heldigvis ikke huske flere (eller hvilken jeg har akkurat nå). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 9. januar 2013 #623 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg liker ikke ordet invalid i betydningen funksjonshemmet eller ufør. For eksempel: "Han ble 100% invalid etter en ulykke". Det høres så ille ut når man sammenliker med ordet på engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 9. januar 2013 #624 Del Skrevet 9. januar 2013 Disse politisk-korrekt-ordene som tilslører meningen og bare høres helt latterlige ut: Prostitusjonserfaring - erfaring er flott, det! Realkompetanse! Aktiv rus - man skal jo være aktiv, trene og spise sunt, så dette må være flott, eller hva? Overgrepsutsatte - er de utsatt for å bli utsatt for overgrep, eller er de utsatt på ordentlig?? Eiendomsmeglerne har jo sin egen sjargong, men ett uttrykk er bare direkte ekkelt: "Beste" ditten og datten! Det heter jo "beste vestkant", men "beste Frogner" betyr ingenting! De siste årene har jeg også sett "beste Grünerløkka" - jaha, er det en bedre og en dårligere del?? Hvorfor ser vi aldri "beste Stovner" da! Migrant - det heter immigrant og emigrant, flyktning, asylsøker eller innvandrer - en person trenger ikke flytte lenger enn til nabokommunen for å være migrant! Rom - uttales råmm - det betyr bare "folk/mennesker", slik mange mange folkeslag kaller seg selv vs alle andre. Jeg bruker konsekvent ordet for det de er, sigøynere, eller det gode gamle "fantepakk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 9. januar 2013 #625 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Jeg liker ikke ordet invalid i betydningen funksjonshemmet eller ufør. For eksempel: "Han ble 100% invalid etter en ulykke". Det høres så ille ut når man sammenliker med ordet på engelsk. Du skulle hørt det spanske "menos validos". Direkte oversatt blir det "mindre valide". @Pringle. Lista de var så fin at jeg måtte plusse den. Som student har jeg virkelig begynt å hate forkortelsen "Siving". Er det så jævlig vanskelig å si hele ordet. Vi burde nesten forkorte alt annet også: Sivøk, spleier eller sykkep, meddis, kulpress. Edit: Har også begynt å mislike når folk sier "nazi" i betydnignen veldig streng, eller "facerape" i betydningen å kødde med facebooken til noen. Det ødelegger ordene totalt. Endret 9. januar 2013 av Herr Heftig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 9. januar 2013 #626 Del Skrevet 9. januar 2013 eller "facerape" i betydningen å kødde med facebooken til noen. Det ødelegger ordene totalt. Det ødelegger ordet facerape? Hvilke assosiasjoner har du hatt til det før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 27. januar 2013 #627 Del Skrevet 27. januar 2013 Bleie. Oppdaget nå at det heter pannolino på italiensk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 27. januar 2013 #628 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg klarer ikke ordet sugen. Blir utrolig kvalm. Ser for meg at noen står og suger på en.. ja dere kan jo tenke dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lygekryss Skrevet 27. januar 2013 #629 Del Skrevet 27. januar 2013 En kjærlighet på pinne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avi Skrevet 27. januar 2013 #630 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Keen Carpe Diem YOLO SWAG Skjera? Skjer? Drekke Drekker Drekka på Eargasm (man får ikke orgasme av å høre på musikk??!) Flink (terskelen for å være flink på facebook er lav) SKÅL "DA blir det..." "DA har MAN..." Drita Kanke Facerape Poden Din kjære/min kjære Endret 27. januar 2013 av Avi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musken Skrevet 27. januar 2013 #631 Del Skrevet 27. januar 2013 Har ikke sansen for ordene - typen (i betydning "kjæreste". "Skal en tur til typen" - æsj!) - dama (samme greie som typen. Hater å høre folk si "har du dame a'?") - fitte (det et så ekkelt og uordentlig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalamus Skrevet 27. januar 2013 #632 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg liker ikke å bruke ordet di, mi, si o.l. Altså som i "hytta di". Derfor sier jeg "hytten din" og "boken min" med det resultatet at alle synes jeg virker fryktelig snobbete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musken Skrevet 27. januar 2013 #633 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg liker ikke å bruke ordet di, mi, si o.l. Altså som i "hytta di". Derfor sier jeg "hytten din" og "boken min" med det resultatet at alle synes jeg virker fryktelig snobbete. Haha, samme her! Jeg bruker hankjønnsartikkel der det kan brukes. :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sauen87 Skrevet 27. januar 2013 #634 Del Skrevet 27. januar 2013 Søt Kleint Slække Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalamus Skrevet 27. januar 2013 #635 Del Skrevet 27. januar 2013 Haha, samme her! Jeg bruker hankjønnsartikkel der det kan brukes. :-p Fordi det er mye penere! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #636 Del Skrevet 27. januar 2013 Eggstokker Mensen Menstruasjon Eggløsning Blære Blærekatarr Ris Anonym poster: 06aaf163df8cd44be26c30a4df498d0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. januar 2013 #637 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg liker ikke ish-ord, 20-ish etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 28. januar 2013 #638 Del Skrevet 28. januar 2013 Det ødelegger ordet facerape? Hvilke assosiasjoner har du hatt til det før? Hun mener nok til voldtekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiara Skrevet 28. januar 2013 #639 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg synes kvise og snerk rett og slett er ekle ord. Ellers frustrerer det meg at jeg har vansker med å ikke bruke "på en måte" i hytt og gevær. Der er også et uttrykk jeg ikke liker.. Hytt og gevær? Heter det virkelig det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 28. januar 2013 #640 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg synes kvise og snerk rett og slett er ekle ord. Ellers frustrerer det meg at jeg har vansker med å ikke bruke "på en måte" i hytt og gevær. Der er også et uttrykk jeg ikke liker.. Hytt og gevær? Heter det virkelig det? Nei, det heter hytt og vær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå