Gå til innhold

Ord du ikke liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette visste jeg ikke. Det er jo andre betegnelser på mye siden jeg gikk på skole. Jeg må vel se til å oppdatere meg :).

Det er ikke nye betegnelser. De har eksistert i minst 100 år. :)

Anonym poster: 8d7b26e35e03d411136de934e463e798

• Liker 1
Skrevet

jeg liker ikke Noreg, synes et land bare trenger å ha et navn som befolkningen sier. trenger ikke å ha to.

Vil si at det er betraktelig enklere å forstå Noreg enn Norge- med tanke på hva landet vårt kalles i noen andre land: Norway og Norwegen. Nor(dv)eg.

Synes Noreg høres så romantisk ut. Norge er liksom så døllt.

Anonym poster: a6e2aefa70d4de64e4ecadee51e7d6da

• Liker 2
Skrevet

Jeg glemte "efta'n" istedenfor ettermiddagen, som i "ut på efta'n". Grøss!

Anonym poster: e665753039dd4f229348a8d7daf7c6a4

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Det er ikke nye betegnelser. De har eksistert i minst 100 år. :)

Anonym poster: 8d7b26e35e03d411136de934e463e798

Da må jeg være styggammel :fnise: , for jeg har ikke lært at det heter presens perfektum eller fortidsperfektum, derimot perfektum og pluskvamperfektum. Heter det fremdeles presens partisipp og perfektum partisipp, eller er det nye betegnelser på disse også?

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg har også lært at det heter perfektum og pluskvamperfektum.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har også lært at det heter perfektum og pluskvamperfektum.

Da er vi flere :).

Skrevet

-ISH

Anonym poster: 90edb20858c8e3dbac64d059f4b7c758

Skrevet

Dette visste jeg ikke. Det er jo andre betegnelser på mye siden jeg gikk på skole. Jeg må vel se til å oppdatere meg :).

Siste endringer finner du i Norsk referansegrammatikk 1997. Da ble ordklassene også endra.

Jeg hører også med til generasjonen som lærte om pluskvamperfektum osv på skolen.

Skrevet

Hahaha, jeg har samme greia med "dama mi"... Husker kjæresten min i 8. klasse kalte meg "dama mi" til andre, og herregud, jeg var 12 år!

Snerk er også et veldig ekkelt ord.

Gjest Eurodice
Skrevet

Siste endringer finner du i Norsk referansegrammatikk 1997. Da ble ordklassene også endra.

Jeg hører også med til generasjonen som lærte om pluskvamperfektum osv på skolen.

Da må jeg anskaffe meg den :).

Skrevet

Begynner å bli mektig lei SETNINGER av typen: måtte få det ut.

Anonym poster: a6e2aefa70d4de64e4ecadee51e7d6da

Gjest gressløk
Skrevet

Snerk, selv om det allerede er sagt, ser jeg.

Halvveis og grell.

Skrevet

Blære, vorte og klein (med tjukk l). Grusomme ord! Jeg sliter litt ekstra for tiden, for "klein" sies jo i annenhver setning hos enkelte.

Skrevet

Blære, vorte og klein (med tjukk l). Grusomme ord! Jeg sliter litt ekstra for tiden, for "klein" sies jo i annenhver setning hos enkelte.

Synes du klein uten tjukk L er bedre?

Skrevet

Drite/dret. Som når folk sier "jeg må drite" eller "var å dret/dreit så..." Hvorfor ikke bare si, jeg må på toalettet eller jeg var på toalettet.

• Liker 1
Skrevet

Drite/dret. Som når folk sier "jeg må drite" eller "var å dret/dreit så..." Hvorfor ikke bare si, jeg må på toalettet eller jeg var på toalettet.

Noen har tydeligvis en meget stort behov for å presisere hva som skjedde bak lukkede dører sammen med dette toalettet :ler:

Skrevet

Noen har tydeligvis en meget stort behov for å presisere hva som skjedde bak lukkede dører sammen med dette toalettet :ler:

Helt klart, og da blir jeg kvalm! usj. Husker så godt en gutt jeg syntes var skikkelig flott (utseendemessig) så skulle han fortelle en historie når vi stod i byen blandt andre. Han begynte "Skulle gå å Drite istad så.... " Da var ikke han lenger fin!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...