Gå til innhold

Ord du ikke liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Fot" og "tær". Hver gang jeg hører disse ordene blir jeg faktisk flau. Tror det må være fordi jeg synes det er så ekkelt.

Anonym poster: 5cc80791e77ff0e83a6c995560c4578b

Skrevet

Delt i to.

Hele uttrykket er skikkelig vulgært syns jeg... og dessuten er smaken mye mer variert enn det.

Neeeeeeeeshjdah! <- sikkert et ord noen ikke liker :fnise: De fleste befinner seg bare i midten!

Klementin!!! Blæh.... Mandarin!! <3

Anonym poster: 861b560b4a3bcf1cba7f64278e30524d

Skrevet

Julekalender, om kalender i adventstida.

Anonym poster: e3f493ba8ca56b85eb73d46781780de4

Gjest Eurodice
Skrevet

Hva betyr smaken er som baken, egentlig? Betyr det "delt" eller "dårlig"?

Det betyr delt, ikke delt i to, som mange tror. "Smaken er som baken, den er delt" er det riktige uttrykket.

• Liker 1
Skrevet

Det svenske ordet "tjena".

Så har vi alle desse ekle bokmålsorda.

Skrevet

Av en eller annen grunn takler jeg ikke ordet "sokk". Det er bare så... Frastøtende.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det svenske ordet "tjena".

Så har vi alle desse ekle bokmålsorda.

So du tek att no :ler:

Skrevet

"Tett". Som de bruker i Østfold. Syntes det er helt grusomt.

Gjest Eurodice
Skrevet

"Tett". Som de bruker i Østfold. Syntes det er helt grusomt.

I hvilken forbindelse er dette grusomt? Hva mener du med slik dette ordet brukes i Østfold?

Skrevet (endret)

I hvilken forbindelse er dette grusomt? Hva mener du med slik dette ordet brukes i Østfold?

Der blir det brukt som at noe er dumt, som "herregud så tett". Og jeg syntes bare ikke at det er noe pent? Var det ikke det som var tingen her? :P

Sikkert ikke alle der som sier det sånn, bare at det er det ordet jeg ikke liker. :)

Endret av Cupcake92
Gjest Eurodice
Skrevet

Der blir det brukt som at noe er dumt, som "herregud så tett". Og jeg syntes bare ikke at det er noe pent? Var det ikke det som var tingen her? :P

Sikkert ikke alle der som sier det sånn, bare at det er det ordet jeg ikke liker. :)

Jeg bor i Østfold selv og har observert bare "teit" når man mener dum/dumt. Har ikke du hørt "tett i hodet", "tett i pappen" om noen man synes er dumme? Det er "gamle" uttrykk. :).

Gjest Badebuksa
Skrevet

Fitte :) Liker jeg ikke..!

Heller ikke "jenten" og "lol"

Skrevet

"halla"

hahaha! Typisk vestlendinger. Jeg digger "halla".

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

hahaha! Typisk vestlendinger. Jeg digger "halla".

hahah, typisk austlendingar. Eg mislikar "halla".

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

smoothie

Skrevet

hahah, typisk austlendingar. Eg mislikar "halla".

For meg er "halla" en form for dus. Det markerer at man ikke lenger har et "formelt forhold" til hverandre. "Hei" virker litt kaldt. Hvis folk jeg kjenner sier det til meg, så føler jeg en slags distanse.

• Liker 1
Skrevet

For meg er "halla" en form for dus. Det markerer at man ikke lenger har et "formelt forhold" til hverandre. "Hei" virker litt kaldt. Hvis folk jeg kjenner sier det til meg, så føler jeg en slags distanse.

akkurat som "hallaise" og "hallaien" i henholdsvis nordland og bergen. eller "tjena" i sverige.

Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Jøss. Her jeg bor hadde man blitt sett på som harry og teit om man sa "halla".

Hei derimot er helt vanlig, og vennlig.

Hehe.. liker forresten ikke halla med "tynn l". Hailla.. Grøss og gru!

Eller hvis folk uttaler andre ord med "tynn l".

"Hals", "Ball" osv.

Endret av Badebuksa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...