Gå til innhold

Ord du ikke liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Potetgull og tyggegummi høres ut som det er fra 100 år siden, haha!

Chips og tyggis heter det :fnise:

Liker heller ikke ordet oransj, det høres liksom så kvalmende ut :wink:

Mye bedre med gode, norske ord enn engelske og utenlandske, synes nå jeg...

• Liker 2
Gjest Elseby13
Skrevet

Når ungdommer sier care!

-Da hun var frekk mot meg, ble jeg lissom care!

Tok meg en stund før jeg skjønte at det betyr "jeg bryr meg ikke"!!

Skrevet (endret)

Om nom nom/omnomnom – ouæh! :haar: Så godt å se at vi er flere! Har gått rundt og avskydd dette uttrykket i smug og trodd at jeg var den eneste.

Har mye mer jeg misliker, både av ord og uttrykk. Har faktisk en egen liste :sjenert:

Stå skolerett, glimt i øyet, slikke sol, comme ci comme ça, eye candy/øyegodt, maule, snacks, øm, fresh, lekker, smekker, nurk, (skrive-)leif, jumper, typ, skjelmsk, lepje, gyllenbrun, asap, kjertel, surkle, slurpe, sukett (om øyekrokklump), vorte, bugne, pirre, tirre, boltre, snadder, lekkerbisken, lun, mannebein, doktor dyregod, kleint, snerk, verpesjuk, rykke i eggstokkene, sekret, brunst, smegma, kåtgugge og analsaft :spy:

T.o.m. ”kos” og ”deilig” vemmes jeg av, særlig på nordlandsdialekt, selv om jeg absolutt ikke har noe imot nordlendinger. Ordene blir som et slags ekkelt belegg. Noen som skjønner hva jeg mener? :klo::sjenert:

Oi oi, dette ble altfor mye. Det vrenger seg i meg, og mange av ordene klarer jeg ikke engang å si høyt :rodme: (særlig kåtgugge)

Nå må jeg inn i ”ord du liker”-tråden for å psyke meg opp igjen :fnise:

Endret av Bølgerumpe
  • Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke ordet fornærmet slik det brukes i rettsaker. Å være fornærmet er for meg et mye mildere ord, for eksempel bli fornærmet over en kommentar fra andre.

• Liker 1
Skrevet

Menstruering... For et stygt ord!

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker ikke ordet fornærmet slik det brukes i rettsaker. Å være fornærmet er for meg et mye mildere ord, for eksempel bli fornærmet over en kommentar fra andre.

Enig. Jeg har en kamerat som er og har vært i en runde med rettsaker, som fornærmet, og han/vi tøyser ofte om dette; han setter da gjerne opp en fornærmet mine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om nom nom/omnomnom – ouæh! :haar: Så godt å se at vi er flere! Har gått rundt og avskydd dette uttrykket i smug og trodd at jeg var den eneste.

Har mye mer jeg misliker, både av ord og uttrykk. Har faktisk en egen liste :sjenert:

Stå skolerett, glimt i øyet, slikke sol, comme ci comme ça, eye candy/øyegodt, maule, snacks, øm, fresh, lekker, smekker, nurk, (skrive-)leif, jumper, typ, skjelmsk, lepje, gyllenbrun, asap, kjertel, surkle, slurpe, sukett (om øyekrokklump), vorte, bugne, pirre, tirre, boltre, snadder, lekkerbisken, lun, mannebein, doktor dyregod, kleint, snerk, verpesjuk, rykke i eggstokkene, sekret, brunst, smegma, kåtgugge og analsaft :spy:

T.o.m. ”kos” og ”deilig” vemmes jeg av, særlig på nordlandsdialekt, selv om jeg absolutt ikke har noe imot nordlendinger. Ordene blir som et slags ekkelt belegg. Noen som skjønner hva jeg mener? :klo::sjenert:

Oi oi, dette ble altfor mye. Det vrenger seg i meg, og mange av ordene klarer jeg ikke engang å si høyt :rodme: (særlig kåtgugge)

Nå må jeg inn i ”ord du liker”-tråden for å psyke meg opp igjen :fnise:

Ikke for å virke klein eller fremstå som om jeg har glimt i øyet, men jeg synes du var noe særskilt øyegodt for mitt skue, som en lekker, smekker og fresh kvinne der du sitter, som et friskt og snadder pust i hverdagen, typ urovekkende lun og snerk for den slags mannebein som jeg er. Kall meg ikke doktor dyregod fordi du tirrer og pirrer nurket mitt, som en vorte som boltrer seg inn i kåtguggen min. Og ikke bli verpesjuk nå, så det rykker i selveste eggstokkene, fordi jeg slurper inn inntrykkene av deg når du egentlig bare er comme ci comme ça. Og beklager på forhånd, for mine skriveleifer.. :)

Anonym poster: ff7ce31b0ab0d5da956f312a57af000d

• Liker 4
Skrevet

Ikke for å virke klein eller fremstå som om jeg har glimt i øyet, men jeg synes du var noe særskilt øyegodt for mitt skue, som en lekker, smekker og fresh kvinne der du sitter, som et friskt og snadder pust i hverdagen, typ urovekkende lun og snerk for den slags mannebein som jeg er. Kall meg ikke doktor dyregod fordi du tirrer og pirrer nurket mitt, som en vorte som boltrer seg inn i kåtguggen min. Og ikke bli verpesjuk nå, så det rykker i selveste eggstokkene, fordi jeg slurper inn inntrykkene av deg når du egentlig bare er comme ci comme ça. Og beklager på forhånd, for mine skriveleifer.. :)

:rasende:

Neida, dette var helt fantastisk, særlig ”som en vorte som boltrer seg inn i kåtguggen min” :spy::skratte: Egentlig elsker jeg å plages av kvalme ord :fnise: Vil ha mer! :rodme: (Men ikke spam ned hele forumet, typ Ivar-ballong)

Gjest Riskjeks
Skrevet

"Typen og dama" er jeg enig i at er grusomme. For ikke å snakke om "holder på med" og "roter med" :spy:

Føler disse er litt i samme kategori :P Harry og vulgært.

Et annet ord jeg misliker brukt på norsk, er "fit". "Jeg skal bli fit". Fælt. Hva er galt med (vel)trent o.l?

Gjest Elseby13
Skrevet

Sykt!! Jeg hater sykt! Han er sykt pen, hun er sykt flink... Ordet sykt er sykt ekkelt!!!

AnonymBruker
Skrevet

:rasende:

Neida, dette var helt fantastisk, særlig ”som en vorte som boltrer seg inn i kåtguggen min” :spy::skratte: Egentlig elsker jeg å plages av kvalme ord :fnise: Vil ha mer! :rodme: (Men ikke spam ned hele forumet, typ Ivar-ballong)

Hva? Nå fikk du plutselig litt snodige Ivar-Ballong-tendenser her. Det er jo ikke bra da.

Og du liker det, sier du? Hehe. Ja, nei, det var det eneste jeg hadde. :)

Skrevet

Menstruere, oransj, kjerring, liksom, kleint og aspik.

Gjest Blomst83
Skrevet

Kondolerer. Synes det er så upersonlig,så bruker aldri det ordet.

Velbekomme. Det høres bare helt fjernt ut.

Skrevet

"Typen og dama" er jeg enig i at er grusomme. For ikke å snakke om "holder på med" og "roter med" :spy:

Føler disse er litt i samme kategori :P Harry og vulgært.

Et annet ord jeg misliker brukt på norsk, er "fit". "Jeg skal bli fit". Fælt. Hva er galt med (vel)trent o.l?

Huff ja, jeg liker heller ikke det ordet. Det ligner litt for mye på noe annet...

• Liker 1
Skrevet

Huff ja, jeg liker heller ikke det ordet. Det ligner litt for mye på noe annet...

• Liker 1
Skrevet

* Filmklipp fra YouTube*

Ja, hva er flertallformen av å være fit?

Trener kvinner fitness for å bli fitte? :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Herregud for noen idioter!!

Kenneth Fredheim er faktisk en ganske habil sportskommentator, men akkurat her dreit han seg ut. Du hører at han skjønner det med en gang han har sagt det, men så prøver han å fullføre for å dekke over :laugh:

Gjest Riskjeks
Skrevet

Ja, hva er flertallformen av å være fit?

Trener kvinner fitness for å bli fitte? :fnise:

Det verste er at jeg har hørt den flertallsformen bli brukt :overrasket: Man skjønner jo av sammenhengen hva det betyr, men uansett. Synes norsk bøying av engelske ord er fælt uansett. "Kidsa" og sånt....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...