Apocalypse Skrevet 17. februar 2013 #681 Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg liker det ikke jeg heller, pga hva det innebærer. Men før likte jeg det ikke bare fordi jeg ikke skjønte hvordan det skulle brukes, det føltes "unaturlig". Liker heller ikke "kondolerer." Synes det blir så upersonlig, det er et ord man bruker når man skal vise medfølelse for noen man ikke står så nær (det er i hvert fall slik jeg har oppfattet det) - og det føles bare ikke naturlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 17. februar 2013 #682 Del Skrevet 17. februar 2013 Liker heller ikke "kondolerer." Synes det blir så upersonlig, det er et ord man bruker når man skal vise medfølelse for noen man ikke står så nær (det er i hvert fall slik jeg har oppfattet det) - og det føles bare ikke naturlig. Kondolanser i forbindelse med at et dyr har dødd, hamster, marsvin, rotter etc. synes jeg er fullstendig malplassert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 17. februar 2013 #683 Del Skrevet 17. februar 2013 Kondolanser i forbindelse med at et dyr har dødd, hamster, marsvin, rotter etc. synes jeg er fullstendig malplassert. Hvorfor det? Dyr er jo ikke mindre verdt enn mennesker, ihvertfall ikke i mine øyne. Nå har jeg aldri hatt hamster, rotter og sånt, men har hester og katter. Helt vanlig å kondolere om noen mister en hest, hund eller katt. Syns ikke det er det minste rart.Syns kanskje det høres rarere ut med hamster, men man blir jo like glad i dem som et større dyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #684 Del Skrevet 18. februar 2013 Tisselefse. Anonym poster: a6e2aefa70d4de64e4ecadee51e7d6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #685 Del Skrevet 20. februar 2013 Kleint og -ish! Idiotiske ord! Random irriterer også vettet av meg. Det er "kidsa" (nok en kandidat for "ord du ikke liker") som er så uvitende og ser så mye på amerikanske søppelproduksjoner, at de ikke en gang kan det norske ordet eller evner ikke å uttrykke seg på norsk. Anonym poster: 52d8ba25ef0a7958eccb3eefb72ad0f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #686 Del Skrevet 9. april 2013 "definitivt" (overbrukt) Anonym poster: 43b5f67630e3d7c698b960fe308907d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 18. april 2013 #687 Del Skrevet 18. april 2013 Nybakt mor Bitter much? Egentlig alle med "much" i seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 18. april 2013 #688 Del Skrevet 18. april 2013 "Kudos" er et ord jeg virkelig ikke liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #689 Del Skrevet 18. april 2013 Har enda ikke funnet et ord for det kvinnelige kjønnsorgan jeg liker. Synes vagina er et fælt ord. Har heller ikke lyst til å kalle underlivet mitt for "fitta mi", "musa mi" eller tissen. Vet liksom ikke hva jeg skal kalle det Anonym poster: 580c835877bdb56f216f4ce86e4063da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 18. april 2013 #690 Del Skrevet 18. april 2013 Har enda ikke funnet et ord for det kvinnelige kjønnsorgan jeg liker. Synes vagina er et fælt ord. Har heller ikke lyst til å kalle underlivet mitt for "fitta mi", "musa mi" eller tissen. Vet liksom ikke hva jeg skal kalle det Anonym poster: 580c835877bdb56f216f4ce86e4063da Ha ha, samme her. Vulva/vagina blir for medisinsk, fitta/musa for vulgært og tissen for barnslig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 18. april 2013 #691 Del Skrevet 18. april 2013 Jeg kaller det bare for underlivet jeg. I initime settinger kan jeg finne på å være litt mer kreativ da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 18. april 2013 #692 Del Skrevet 18. april 2013 Nybakt mor eller nybakt far. Og begrepet å bli mor/far igjen, uten at barna man tidligere har fått, er døde. Bitter much? Egentlig alle med "much" i seg. Hva med dem med "bitter" i seg? Bitterf***er og bitterp***er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guilty Skrevet 18. april 2013 #693 Del Skrevet 18. april 2013 "Sugle".. Jeg takler ikke det ordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 18. april 2013 #694 Del Skrevet 18. april 2013 Har enda ikke funnet et ord for det kvinnelige kjønnsorgan jeg liker. Synes vagina er et fælt ord. Har heller ikke lyst til å kalle underlivet mitt for "fitta mi", "musa mi" eller tissen. Vet liksom ikke hva jeg skal kalle det Ha ha, samme her. Vulva/vagina blir for medisinsk, fitta/musa for vulgært og tissen for barnslig! Vulva er hele kjønnsorganet med lepper, venusberg og skjede; vagina er bare selve skjeden. Selv liker og bruker jeg "høna". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 18. april 2013 #695 Del Skrevet 18. april 2013 "Sugle".. Jeg takler ikke det ordet Men det er jo ikke noe ord heller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guilty Skrevet 18. april 2013 #696 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Men det er jo ikke noe ord heller?? De sier det i Kristiansand hvertfall.. Er vel dialekt. Det er "Suggel" og at man "Sugler". Bodde der i ett år og fikk høre det ganske mye siden folk fant ut etterhvert at jeg ikke likte ordet Eksempel: "Maten lukter så godt at jeg nesten begynner å sugle". Endret 18. april 2013 av Guilty 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. april 2013 #697 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Vulva er hele kjønnsorganet med lepper, venusberg og skjede; vagina er bare selve skjeden. Selv liker og bruker jeg "høna". Du tar feil. Fra Wikipedia: Vulva er de ytre kjønnsorganer til et individ av hunkjønn. I dagligtale brukes ordet «vagina» ofte galt for å referere til vulva eller de kvinnelige kjønnsorganer generelt. Derimot er vagina en bestemt indre struktur, skjeden, og vulva kun de ytre kjønnsorganene. Endret 18. april 2013 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. april 2013 #698 Del Skrevet 18. april 2013 De sier det i Kristiansand hvertfall.. Er vel dialekt. Det er "Suggel" og at man "Sugler". Bodde der i ett år og fikk høre det ganske mye siden folk fant ut etterhvert at jeg ikke likte ordet Eksempel: "Maten lukter så godt at jeg nesten begynner å sugle". Betyr det det samme som å sikle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 18. april 2013 #699 Del Skrevet 18. april 2013 Løsningsorientert, resultatorientert, ta høyde for, ovenfor når folk stort sett mener overfor, i forhold til når folk mener når det gjelder. Og sånne ungdomsuttrykk som serr, loke, chill, kimbo osv. Ellers syns jeg "kvinne" er rart. Det fins ikke noe godt ord for det. Satt på spissen er jente musefletter og skolesekk, kvinne er dressjakke og stresskoffert, dame er blomstrete gammeldamekjole og kakehatt. Jeg syns ikke "woman" gir de samme assosiasjonene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guilty Skrevet 18. april 2013 #700 Del Skrevet 18. april 2013 Betyr det det samme som å sikle? Ja Ikke at jeg liker ordet sikle så mye bedre men ordet suggel gir meg frysninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå