Gå til innhold

Ord du ikke liker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker det ikke jeg heller, pga hva det innebærer. Men før likte jeg det ikke bare fordi jeg ikke skjønte hvordan det skulle brukes, det føltes "unaturlig".

Liker heller ikke "kondolerer." Synes det blir så upersonlig, det er et ord man bruker når man skal vise medfølelse for noen man ikke står så nær (det er i hvert fall slik jeg har oppfattet det) - og det føles bare ikke naturlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Liker heller ikke "kondolerer." Synes det blir så upersonlig, det er et ord man bruker når man skal vise medfølelse for noen man ikke står så nær (det er i hvert fall slik jeg har oppfattet det) - og det føles bare ikke naturlig.

Kondolanser i forbindelse med at et dyr har dødd, hamster, marsvin, rotter etc. synes jeg er fullstendig malplassert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Kondolanser i forbindelse med at et dyr har dødd, hamster, marsvin, rotter etc. synes jeg er fullstendig malplassert.

Hvorfor det? Dyr er jo ikke mindre verdt enn mennesker, ihvertfall ikke i mine øyne. Nå har jeg aldri hatt hamster, rotter og sånt, men har hester og katter. Helt vanlig å kondolere om noen mister en hest, hund eller katt. Syns ikke det er det minste rart.Syns kanskje det høres rarere ut med hamster, men man blir jo like glad i dem som et større dyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleint og -ish! Idiotiske ord! Random irriterer også vettet av meg.

Det er "kidsa" (nok en kandidat for "ord du ikke liker") som er så uvitende og ser så mye på amerikanske søppelproduksjoner, at de ikke en gang kan det norske ordet eller evner ikke å uttrykke seg på norsk.

Anonym poster: 52d8ba25ef0a7958eccb3eefb72ad0f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

"definitivt"

(overbrukt)

Anonym poster: 43b5f67630e3d7c698b960fe308907d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Har enda ikke funnet et ord for det kvinnelige kjønnsorgan jeg liker.

Synes vagina er et fælt ord.

Har heller ikke lyst til å kalle underlivet mitt for "fitta mi", "musa mi" eller tissen.

Vet liksom ikke hva jeg skal kalle det :vetikke:

Anonym poster: 580c835877bdb56f216f4ce86e4063da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Har heller ikke lyst til å kalle underlivet mitt for "fitta mi", "musa mi" eller tissen.

Anonym poster: 580c835877bdb56f216f4ce86e4063da

Ha ha, samme her. Vulva/vagina blir for medisinsk, fitta/musa for vulgært og tissen for barnslig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller det bare for underlivet jeg.

I initime settinger kan jeg finne på å være litt mer kreativ da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybakt mor

eller nybakt far.

Og begrepet å bli mor/far igjen, uten at barna man tidligere har fått, er døde.

Bitter much? Egentlig alle med "much" i seg.

Hva med dem med "bitter" i seg? Bitterf***er og bitterp***er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha, samme her. Vulva/vagina blir for medisinsk, fitta/musa for vulgært og tissen for barnslig! :ler:

Vulva er hele kjønnsorganet med lepper, venusberg og skjede; vagina er bare selve skjeden.

Selv liker og bruker jeg "høna".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guilty

Men det er jo ikke noe ord heller??

De sier det i Kristiansand hvertfall.. Er vel dialekt. Det er "Suggel" og at man "Sugler". Bodde der i ett år og fikk høre det ganske mye siden folk fant ut etterhvert at jeg ikke likte ordet ;) Eksempel: "Maten lukter så godt at jeg nesten begynner å sugle".

Endret av Guilty
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Vulva er hele kjønnsorganet med lepper, venusberg og skjede; vagina er bare selve skjeden.

Selv liker og bruker jeg "høna".

Du tar feil.

Fra Wikipedia:

Vulva er de ytre kjønnsorganer til et individ av hunkjønn. I dagligtale brukes ordet «vagina» ofte galt for å referere til vulva eller de kvinnelige kjønnsorganer generelt. Derimot er vagina en bestemt indre struktur, skjeden, og vulva kun de ytre kjønnsorganene.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

De sier det i Kristiansand hvertfall.. Er vel dialekt. Det er "Suggel" og at man "Sugler". Bodde der i ett år og fikk høre det ganske mye siden folk fant ut etterhvert at jeg ikke likte ordet ;) Eksempel: "Maten lukter så godt at jeg nesten begynner å sugle".

Betyr det det samme som å sikle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningsorientert, resultatorientert, ta høyde for, ovenfor når folk stort sett mener overfor, i forhold til når folk mener når det gjelder. Og sånne ungdomsuttrykk som serr, loke, chill, kimbo osv.

Ellers syns jeg "kvinne" er rart. Det fins ikke noe godt ord for det. Satt på spissen er jente musefletter og skolesekk, kvinne er dressjakke og stresskoffert, dame er blomstrete gammeldamekjole og kakehatt. Jeg syns ikke "woman" gir de samme assosiasjonene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guilty

Betyr det det samme som å sikle?

Ja :) Ikke at jeg liker ordet sikle så mye bedre men ordet suggel gir meg frysninger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...