Gå til innhold

Ord du ikke liker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tipp topp tommel opp

Anonym poster: e665753039dd4f229348a8d7daf7c6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tale;

Schosk ( kiosk ), schærlihet ( kjærlighet ) osvosv

Lissom

Lol

Anonym poster: 861b560b4a3bcf1cba7f64278e30524d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"på glatta"

"for å si det sånn..."

Anonym poster: 43b5f67630e3d7c698b960fe308907d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"IKK-KKE sant !!!" når man skal gi uttrykk for enighet eller empati.

Spesielt hopper jeg når jeg hører unge gutter/menn si det. Det får dem til å virke så overfeminine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ha vært nevnt tidligere i tråden:

"kleint" - i den betydning ungdom bruker det. (Nå er man ungdom når man er høyt opp i 20-årene, dessverre). Ordet brukes jo feil, -eller i henhold til språkforskere, "blitt tillagt en ny betydning", men det syns visst pråkforskerne er bare "kult". :kjempesinna: (Ellers er man jo sær, sidrumpa og gammeldags må vite, og det vil jo ikke språkforskere være!)

Enda mer patetisk er det når foreldre (spesielt gjelder det mødre), tar etter og begynner å bruke disse idiotiske og overbrukte ungdomsutrykkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER ordet "kleint" , det er sååååå stygt XD men bruker det noen ganger selv men det er fordi det finnes ikke noe annet ord for det, for flaut betyr ikke akuratt det samme som kleint.

Kan noen fortelle hva som er forskjellen mellom "kleint" som unge bruker det, og flaut?

(I så fall, kanskje noen kan hjelpe deg med et alternativt uttrykk, Aaleyah..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det ha vært nevnt tidligere i tråden:

"kleint" - i den betydning ungdom bruker det. (Nå er man ungdom når man er høyt opp i 20-årene, dessverre). Ordet brukes jo feil, -eller i henhold til språkforskere, "blitt tillagt en ny betydning", men det syns visst pråkforskerne er bare "kult". :kjempesinna: (Ellers er man jo sær, sidrumpa og gammeldags må vite, og det vil jo ikke språkforskere være!)

Enda mer patetisk er det når foreldre (spesielt gjelder det mødre), tar etter og begynner å bruke disse idiotiske og overbrukte ungdomsutrykkene.

Jeg kunne ikke vært mer enig med deg! Jeg er vel herostratisk berømt her på forumet for å bemerke det jeg ser er feil :ler: , men da kommer språkviterne og forteller at språket alltid har vært og er i forandring, og at man må kunne leke med det og være kreativ. Jeg kan styre min begeistring for mye av denne "kreativiteten"

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kan noen fortelle hva som er forskjellen mellom "kleint" som unge bruker det, og flaut?

(I så fall, kanskje noen kan hjelpe deg med et alternativt uttrykk, Aaleyah..)

At noe er kleint slik som ungdom bruker dette ordet, betyr blant annet flaut som du skriver, pinlig, trykkende. En trykkende stemning, for eksempel, pinlig stillhet.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noe er kleint slik som ungdom bruker dette ordet, betyr blant annet flaut som du skriver, pinlig, trykkende. En trykkende stemning, for eksempel, pinlig stillhet.

Pinlig er vel et adjektiv og flau er betegnelse på de følelsesmessige reaksjoner det fremkaller, og slike situasjoner resulterer ofte i en trykket stemning?

M.a.o. jeg forstår fortsatt ikke at "kleint" skal være uerstattelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tale;

Schosk ( kiosk ), schærlihet ( kjærlighet ) osvosv

Lissom

Lol

Anonym poster: 861b560b4a3bcf1cba7f64278e30524d

En ting som irriterer meg, er når folk bruker bruker sch- istedenfor sh-/sj-/skj.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikkert prippen, men jeg liker ikke ord som "pule" og "knulle". Jeg omtaler og omformulerer det helt konsekvent til sex..

Helt enig. Liker heller ikke ordet fitte. Syns det er så vulgært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som irriterer meg, er når folk bruker bruker sch- istedenfor sh-/sj-/skj.

Ordet drue. Faktisk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ordet: ok. Som svar på en melding, synes det er for hardt og kort. Og ikke særlig hyggelig. Hva med heller: den er grei, enig, eller bare et smilefjes?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk aldri klart å skjønne at kan irritere noen. Jeg hører ikke en gang forskjell (og er garantert en av dem med feil uttale).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det har jeg faktisk aldri klart å skjønne at kan irritere noen. Jeg hører ikke en gang forskjell (og er garantert en av dem med feil uttale).

Det er ingen lydlig forskjell. Jeg tenker at "sch" er tysk stavemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...