Gå til innhold

Kløe på barn!


Linnda

Anbefalte innlegg

Heisann!

Min kjære har en sønn som har begynt å klø så voldsomt på underarmene og ørene(!). Han klør så fælt at huden blir rød og flammete.

Smører han med en fet uparfymert lotion, men det ser ikke ut til å hjelpe. Nå har han hatt det i 4 dager.

Er dette en allergisk reaksjon, utslett av noe slag eller kan det være atopisk eksem??

Kan jo også nevne at han alltid har vært plaget med tørr hud på hele kroppen.

Håper noen kan hjelpe... icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

For meg høres dette ut som eksem.

Tror dere burde ta dere en tur til legen jeg, han kan fort finne ut hva som er galt. Ellers kan man jo gå til apoteket, vise frem gutten og spørre hva du kan gjøre, de er som regel greie på sånt... Det finnes en mild eksemsalve som heter Mildison, som er effektiv mot eksem, kanskje den hadde vært verdt et forsøk?

Og hva kløen angår, vet vi alle hva som hjelper, nemlig ikke å klø!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Enig med Lily i "diagnose" og legeråd. Oppsøk en dermatolog, spesialist på hudsykdommer.

Barns sarte hud er ikke gjenstand for eksperimentering med kortisonsalver sånn helt uten videre (Mildison inneholder hydrokortison, selv om den selges uten resept og er mild, er den ikke helt "ufarlig" i bruk).12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelpen jenter! icon_smile.gif

"Utslettene" har dempet seg noe, men tror kanskje vi skal tusle en tur til legen likevell.

Syntes at han er flink til å ikke klø da. Han sier selv at det klør, men at han ikke "gidder" å klø på det!

Han er jo go' da. icon_wink.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...