Gjest Anonym Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Hei! Jeg satt inn en hormonspiral i fjord (1år siden) etter at lillegutt kom til verden. Den ble satt inn uten noen form for kontroll av underlivet i forveien. Legen som satt inn spiralen spurte meg om hvordan livmorshalsprøven min var. Noe jeg ikke hadde tatt. Så da tok vi en prøve og satte inn spiralen rett etterpå. Jeg hadde vondt lenge etterpå. Sterke mens smerter. Og fikk svar i posten om at jeg hadde uregelmessige celler i livmorshalsen og at de anbefalte ny celleprøve innen 6 mnd. Jeg liker ikke å gå til legen. Men har egentlig hatt vondt i "livmoren" helt siden jeg satt inn spiralen, ved dyp penetrering. Akkurat som at spiralen sitter skjevt. Men jeg vet ikke om det er forandringer i underlivet etter fødselen eller om det er spiralen. Men jeg ønsker ikke å gå til gyn undersøkelse hos fastlegen min da jeg syntes de ikke var noe flinke sist. Jeg har også hørt at man ikke burde ha spiral når man har uregelmessige celler...? Noen som har noen erfaring? Burde jeg ta den ut? Burde jeg ta en ultralyd av livmoren? Kan jeg bare gå til en privat gyn klinikk eller trenger trenger jeg henvisning?
Gompetroll Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Gjør den vondt bør du ta den ut , da er det noe som er feil. Jeg ville rådført meg med lege angående livmor cellene og hva du skal gjøre med dem , eventuelt spør legen om henvisning til gynegolog. Liker du ikke legen din kan du gjerne prøve og bytte lege eller ta turen innom en turnus. Om du ikke liker leger gennerelt vet jeg ikke heilt. Men hadde jeg vert deg hadde jeg i alle fall tatt ut spiralen , di skal ikke kjennes og da vertfall IKKE gjøre vondt !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå