AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 I andre land, f.eks. USA så er det vanlig at man kan følge selv hvordan kirurgiske inngrep man skal gjøre på kroppen sin. Man kan f.eks. velge å ta ut en del av tarmen sin, uten at man faktisk trenger det. Man kan velge om man skal ta en brystreduksjon hvis man vil det. Man kan velge å amputere et finger selv om at man ikke trenger det, bare fordi at man har lyst. Så jeg lurer på, i Norge, kan man velge inngrep man vil gjøre på seg selv? Jeg regner med at det kanskje ikke blir dekket av staten og at det koster en del penger, men hvis man selv ønsker et inngrep bør man vel få lov til å få det gjort!??
Grønt blad Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Du kan få gjort mye på private klinikker, men jeg tror ikke alle leger gjør alt. Dersom det å ta ut en del av tarmen vil kunne skape fare for liv og helse, så tror jeg ikke at de gjør det, men du kan sikkert få tatt en brystreduksjon selv om du i utgangspunktet ikke har behov for det. Enkelte leger vil nok av etiske grunner ikke utføre inngrep som man ikke har behov for. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Betaler du godt nok, så vil jeg vel tro du kan få til det meste. Men leger skal også forholde seg til etiske prinsipper, og da er det ikke bare å fjerne ting fra kroppen eller forandre på den uten en god grunn. Men ikke alle leger er så veldig etiske, det har jo vært fremme mange ganger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå