Gå til innhold

saftig, god gjærbakst..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann. Jeg prøver å tenke ut noen form for saftig god gjærbakst som tåler å ligge en dag på kjøkkenbenken, eller tas opp om kvelden og fortsatt er god neste morgen.

Mannen synes ikke bakst er særlig godt dagen etter, og vil gjerne bake noe som både jeg og han kan ta med oss på jobb til lunch/frokost.

Har bakt horn, brød, kanelboller og diverse annet, men trenger ny inspirasjon. Noen som har forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jamme
Skrevet

Du kan jo bake pizzasnurrer eller lignende? Eller fylle grov deig med ost og pesto, nam!

Hvis du vil at det skal holde seg saftig er det lurt å kun ta opp det du trenger til frokost kvelden før (eller varme det i ovnen om morgenen, det tar ikke mer enn 15 min fra kald ovn når jeg varmer frosne rundstykker, i alle fall). Til lunsj pakker du bare ned baksten frossen, så er den tint til lunsjtider, uten at det er tørt.

Skrevet

Jeg har blitt hekta på eltefrie brød og synes det blir saftige og holder seg godt.

Prøv f.eks brød med rosier og kanel. Smaker utrolig godt bare med smør eller litt brie.. Jeg synes også at rundstykkerlaget etter samme prisipp blir veldig bra. Jeg bruker havregryn, sammalt hvete og hakkede valnøtter i mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...