Gjest Tjoms Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Jeg leter og leter, men klarer ikke finne et rent D-vitamin tilskudd som ikke inneholder gelatin eller en eller annen form for sukker (glukose, malt, osv). Noen som vet om noen produkter som ikke inneholder disse? (
Gjest apekattenico Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 (endret) Vitamin-D dråper for barn. Vitamin-D 10 µg Begge produktene fra Nycloplus, innholder så vidt meg bekjent IKKE sukker. EDIT: I Norge er det restriksjoner på innholdet i hver enkelt tablett, bestiller du fra Sverige (som fks. på shopping4net.se) kan du få opptill 50µg. Nå som sommeren kommer synes jeg du godt kan ta et par minutter ute i solen i stedet, eller spise fisk Endret 24. mai 2011 av apekattenico
Inx Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Har du behov for vitamin D tilskudd på grunn av vegansk kosthold? .. Hva med solarium 10-15 minutter 2 ganger i uken i stedenfor?
Gjest Tjoms Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Har du behov for vitamin D tilskudd på grunn av vegansk kosthold? .. Hva med solarium 10-15 minutter 2 ganger i uken i stedenfor? Jepp. Solarium er helt uaktuellt. 1
Inx Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 (endret) Jepp. Solarium er helt uaktuellt. Og du har heller ikke mulighet til å være ute i dagslys en time eller så hver dag? Endret 24. mai 2011 av Inx
Gjest apekattenico Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Nycopluss inneholder sukker. Hva med de fra Collet?
Gjest Tjoms Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 Og du har heller ikke mulighet til å være ute i dagslys en time eller så hver dag? Jo det har jeg, men nå er det slik at Norge har ikke så mange solfyllte dager i løpet av 1 år, og jeg trenger derfor et godt tilskudd.
Gjest Tjoms Skrevet 24. mai 2011 #10 Skrevet 24. mai 2011 Hva med de fra Collet? Finner ingen som er kun for D-vitamin?
Inx Skrevet 24. mai 2011 #11 Skrevet 24. mai 2011 Jo det har jeg, men nå er det slik at Norge har ikke så mange solfyllte dager i løpet av 1 år, og jeg trenger derfor et godt tilskudd. Jeg tviler (vinterstid har du et poeng).. Men for all del, du dauer ikke av å spise litt D-vitamin.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #12 Skrevet 24. mai 2011 Finner ingen som er kun for D-vitamin? Collett D-vitamin finnes i hvert fall på rema her hvor jeg bor
Gjest Tjoms Skrevet 24. mai 2011 #13 Skrevet 24. mai 2011 Se på iherb, eller spør hun på iherbguiden? Finner ingen uten sukker (så langt), jeg får vel spørre hun på guiden
Gjest Tjoms Skrevet 24. mai 2011 #14 Skrevet 24. mai 2011 Collett D-vitamin finnes i hvert fall på rema her hvor jeg bor Da skal jeg ta en kikk på Rema i morgen, men vil bli veldig overrasket hvis vitamintilskudd solgt på Rema ikke inneholder en form for sukker
sirups Skrevet 24. mai 2011 #15 Skrevet 24. mai 2011 http://www.iherb.com/Search?kw=veggie+vitamin+d ?
Gjest Tjoms Skrevet 24. mai 2011 #16 Skrevet 24. mai 2011 http://www.iherb.com/Search?kw=veggie+vitamin+d ? Hva er egentlig cellulose, er det sukker/stivelse?
Gjest Tjoms Skrevet 24. mai 2011 #18 Skrevet 24. mai 2011 http://no.wikipedia.org/wiki/Cellulose Sukker, med andre ord.
SmallTalk Skrevet 24. mai 2011 #19 Skrevet 24. mai 2011 Sukker, med andre ord. Nei, polysakkarider som man blant annet lager papir av. Vanlig sukker er disakkarider, og har en helt annen struktur og virkning. Forøvrig: Enkleste alternativet til D-vitamin dersom du ikke kan ha i deg noe som helst av tilsetningsstoffer er tran. Ikke vegansk, men det er ikke usannsynlig at du må finne deg i å velge mellom om det skal være vegansk eller ikke inneholde sukker.
Gjest Tjoms Skrevet 24. mai 2011 #20 Skrevet 24. mai 2011 Nei, polysakkarider som man blant annet lager papir av. Vanlig sukker er disakkarider, og har en helt annen struktur og virkning. Forøvrig: Enkleste alternativet til D-vitamin dersom du ikke kan ha i deg noe som helst av tilsetningsstoffer er tran. Ikke vegansk, men det er ikke usannsynlig at du må finne deg i å velge mellom om det skal være vegansk eller ikke inneholde sukker. wiki sier det kommer fra glukose, glukose er bare et penere ord for sukker. Har saumfart internet i hele kveld, og funnet et tilskudd som passer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå