AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 For noen dagen siden fikk jeg munnsår, våknet en morgen med noe blemmelignende på nedre leppe, ikke så stort. Jeg kjøpte Compeed munnsårplaster, og har hatt det på såret, både dag og natt. I tillegg veldig påpasselig med hygienen, så jeg ikke smitter andre plasser på kroppen, og andre. Men jeg er litt usikker nå, for såret har åpnet seg mer. Altså, det er ikke lengre blemme, men mer som et vanlig munnsår, og dermed mer åpent. Og det virker litt rart å ikke skulle "lufte" dette såret. At jeg skal ha på munnsårplasteret hele tiden. Hvordan steller jeg best med dette munnsåret? Jeg har i tillegg kjøpt Antix krem, men har bare smørt på tynt et par ganger under plasteret, kun for å prøve. Noen som har peiling?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Ja jeg skjønner meg ikke helt på det munnsårplasteret jeg heller. Jeg tenker at det må jo få luft. Antix, som de fleste andre mirakelprodukter, fungerer ikke i det hele tatt. Det er bare bortkastet penger. Det du kan gjøre er å gå til legen og be om resept på noe som heter Zovirax. Det fungerer litt, og kan holde munnsåret litt i sjakk slik at det iallfall ikke blir større. Men min erfaring er likevel at munnsåret bruker rundt 7 dager fra begynnelse til slutt. Men som sagt, Zovirax på resept er det eneste dugelige. Du kan be legen om å få flere på en resept, så henter du ut et par-tre stykk slik at du har liggenede til neste gang du kjenner det begynner å prikke, eller så snart du merker munnsåret. Du må nemlig begynne så tidlig som mulig med å smøre deg.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Hei, og takk for svar! Jeg har nå vært inne på hjemmesiden til Compeed, og fant ut at det beste er å ha plasteret på 24 t i døgnet, bare avbrutt av bytting av plasteret. Jeg er oppdratt til at sår skal få puste, så det virka litt rart for meg først, men hvis det er sånn det er, så skal ikke jeg krangle på det. Jeg ser også at å smøre kremer under plasteret, som f eks Antix, ikke skal gjøres. Men takk for tipset ang Zivorax, jeg skal se om jeg ikke får tak i det. Jeg vet jeg må behandle så tidlig som mulig, men dette kom som sagt helt plutselig, uten noe prikking eller annet forvarsel. Munnsår er noe søppel, men det går vel over Tusen takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå